Yamaha Aerox Probleem

Trucker_Dimike

Well-Known Member
Hallo,

Ik rij met 'n Yamaha Aerox volledig origineel.
Maar draait stationair niet, hij houd het 5 seconden vol dan begint hij wat te vechten de motor en dan ineens valt die weg.. Zelf als ik wil vertrekken trekt hij amper op tot op de 40 a 45 kilometer per uur dan schiet hij ineens open naar de 70 a 80 kilometer.
Soms als hij koud staat dus net gestart en direkt vertrekken dan schiet hij meteen open. Iemand soms idee waar dit aan kan liggen ? Ik heb al geprobeert met nieuwe trekgewichtjes van 5 gram maar dan reageert hij nog slechter. Ook als ik varioring uithaal dan trekt hij heel traag op de 40 km/uur schoot hij open tot de 50 km/uur en dan zakte hij langzaam terug naar lage snelheid terwijl gas volledig open was getrokken.

Heb de Carburateur al eens volledig uitgekuist, alles eruit gehaald en volledig afgekuist dan netjes terug in elkaar gestoken zoals het was, terug nieuwe waterkoeling ondertussen op de radiotor gedaan.

Nog zo'n probleem die ik heb.. Af en toe als ik door put of over verkeersdrempel rij en hou de gas open dan reageert hij er soms niet meer op en als ik dan eens los en terug opentrek werkt hij wel terug. Heb al eens gekeken of de gaskabel niet gespannen zat onder de gas aan het stuur maar was niet zo.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb nu eens wat liggen aan het zoeken geweest en heb van m'n trekgewichtjes ( zitten er normaal 6 stuks in ) heb ik er 2 uitgehaald + de varioring uitgehaald.. Brommer trekt en rijd perfect nu..Maar is dit wel gezond voor de motor ?
 
Back
Top