Yamaha aerox met dr50 welke uitlaat?

dikkeboktor10

New Member
Hallo ik heb een Yamaha aerox met een dr50 het probleem is dat hij aan het begin niet lekker op toeren komt en dus niet hard optrekt en niet in zijn Powerband komt. Hij komt pas op toeren als ik boven de 40 rij dan trekt hij echt hard op
Ik heb een tecnigas uitlaat maar ik weet niet welk model staat er ook niet op. Ik denk zelf dat deze te weinig tegendruk geeft. Dus mijn vraag is of het volgens jullie aan wat anders licht of toch aan de uitlaat. En welke uitlaat heb ik dan nodig.

Setup:

Dr50
Std carb
Sproeier 72
4.5 gram rollen
Standaard vario
Omega zilver trekveertjes
Rode drukveer Malossi
Standaard luchtfilter

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo ik heb een Yamaha aerox uit 2009
Ik heb een probleem met mijn afstelling

Dit is mijn setup:

Dr50 (snelle 50 cc)
Standaard carb
Sproeier 72
Witte drukveer weet geen merk heeel sterk
Zwarte omega trekveertjes
Standaard vario
Dmp koppeling volgens mij
4.5 gram rolletjes

Het probleem is dat als hij koud is goed op toeren komt en heel hard optrekt maar als je een stukje hebt gereden en je wil vanuit stilstand optrekken of als je uit een bocht komt met 20 km/h dan trekt hij voor geen meter en komt hij ook niet goed op toeren ik heb geen idee wat ik moet doen pls help

Alvast bedankt
 
Dingen die je kunt proberen:
Grotere sproeier (bekijk je bougie ff)
Clipje op je naald eentje omlaag zetten
Hoe rijdt ie verder als die koud is? Jankt ie op zn top? Maakt ie veel toeren? Stottert ie nergens? etc
Zou sowieso niet gaan blazen met een koude motor, slecht voor je zuiger/veren enzo, eerst ff paar minuutjes warm rijden
 
Bedankt voor je reactie. Op top maakt hij heeel veel toeren maar ik heb er ook een varioring in zitten dus als ik op de top zitdoe ik wat gas terug. Ik rij hem ook altijd warm of laat hem redelijk lang in de tuin stationair lopen hij stottert nergens en ja als de overbrenging koud is dan trekt hij als een gek want Daan gaat hij veel toeren maken en heeft hij lekker veel kracht maar als ik dan afrem voor een bocht en dus 20 rij ongeveer dan komt hij niet op zulke hoge toeren en trekt hij niet echt goed op. Ik zal ff naar mijn bougie kijken vandaag
 
Hallo enterprice.

Ik heb het probleem eindelijk gevonden
Het probleem was de vario
Ik heb van een vriend een malossi mhr vario geprobeerd en nu vliegt hij als een gek dus heb er gelijk eentje besteld.
En bedankt voor je hulp!! Veel geluk nog met je eigen scooter of wat je ook doet.
 
Back
Top