Yamaha aerox met dr50 welke uitlaat?

dikkeboktor10

New Member
Hallo ik heb een Yamaha aerox met een dr50 het probleem is dat hij aan het begin niet lekker op toeren komt en dus niet hard optrekt en niet in zijn Powerband komt. Hij komt pas op toeren als ik boven de 40 rij dan trekt hij echt hard op
Ik heb een tecnigas uitlaat maar ik weet niet welk model staat er ook niet op. Ik denk zelf dat deze te weinig tegendruk geeft. Dus mijn vraag is of het volgens jullie aan wat anders licht of toch aan de uitlaat. En welke uitlaat heb ik dan nodig.

Setup:

Dr50
Std carb
Sproeier 72
4.5 gram rollen
Standaard vario
Omega zilver trekveertjes
Rode drukveer Malossi
Standaard luchtfilter

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor je reactie maar ik heb al een gele malossi drukveer geprobeerd omdat ik die nog had liggen maar als ik dan uit een bocht kwam dan kwam hij niet van zijn plek en het zelfde verhaal met de toeren en een witte is nog lichter dan geel dus zou dit echt helpen
 
Volgens de richtlijn zou je een Malossi wit moeten hebben. Het klinkt inderdaad alsof die strakker moet omdat die geen toeren maakt dan denk ik maar volgens mij doet een te strakke drukveer hetzelfde. Probeer het gewoon eens met een witte Malossi drukveer volgens de richtlijnen en ga vanuit daar werken.
 
Ik heb dezelfde setup als jou, alleen gele Malossi trekveertjes en 4.2 Gr rollen. Met een witte drukveer. Wel op een laser uitlaat dan. Neem aan dat jij ook een terugloop hebt? Ik weet bijna wel zeker dat een witte drukveer goed moet zijn.

En als je trouwens een dip vanuit stilstand hebt zou ik ook eens strakkere trekveren proberen. Bijv Malossi geel.
 
hoi enterprice!! sorry voor de late reactie. ik heb nu het volgende

dr50
technigas uitlaat
standaard carb
sproeier 72
omega zwarte trekveertjes
4.5 gram rolletjes
en een witte drukveer zoals je zij maar niet van malossi ik heb geen iedee waarvan maar hij is sterker dan malossi rood

nu is het probleem dat hij als hij koud is echt hard optrekt maar als ik een stukje heb gereden dan en de overbrenging warm is dan trekt hij niet heel goed meer en komt hij niet echt op toeren.

alvast bedankt
 
Is dat bij gashername of bij optrekken vanuit stilstand? Kan je het beter proberen te beschrijven? Trekt die helemaal slecht of alleen met wegtrekken of bijv. alleen na de 20/30?
 
oke als de overbrenging koud is trekt hij vanuit stilstand als een gek op en dan trekt hij hem in een lijn door tot de top 68. als ik dan rem voor een bocht en ik dus ongeveer 20 rij dan trekt hij niet goed meer op dan komt hij helemaal niet op toeren. en vanuit stilstand trekt hij helemaal kut op en komt ook niet op toeren.
 
Dan is waarschijnlijk je drukveer niet goed. Wel zie ik bij de richtlijnen staan dat omega zwart voor een 70cc cillinder zijn. Heb een screenshot bijgevoegd. Probeer eens Malossi geel. Ik had hetzelfde met mijn beta ark namelijk . Zwarte omega liep heerlijk koud en warm kwam die niet van de plek af. Malossi geel heeft dat voor mij opgelost. Kijk anders eens hoe die rijd met Malossi witte drukveer en Malossi gele trekveren.
 

Attachments

  • Screenshot_20190716-152549.png
    Screenshot_20190716-152549.png
    512.5 KB · Views: 15
maar hij liep met omega zilver en gele drukveer helemaal kut maar jij denkt dus als ik met zwarte omega trekveren en een gele drukveer het probleem op kan lossen? en hoe kan hij dan met die drukveer die ik nu heb als hij koud is wel goed optrekt en warm niet ?
 
Nee ik bedoelde witte drukveer en gele trekveren beide van merk Malossi. Zwarte omega veertjes zijn voor een laagtoerige 70cc setup. Het was bij mij precies het zelfde met zwarte veertjes, koud trekt die goed en warm niet meer. Ik had er toen al een witte Malossi drukveer in. Na het monteren van gele Malossi trekveren liep hij perfect. Zo staat dat ook aangegeven in de richtlijn. Wanneer je een dip hebt met zilver omega ga dan voor Malossi geel. Drukveer richtlijn is ook Malossi wit. Zie bijgevoegde screenshot voor richtlijnen.

Wat het heel misschien ook nog zou kunnen zijn is een te kleine sproeier maar dat lijkt me sterk.
 

Attachments

  • Screenshot_20190714-183600.png
    Screenshot_20190714-183600.png
    459.6 KB · Views: 10
Maar ik heb het al is geprobeert met gele malossi trekveren weet niet meer welke drukveer maar die pakte veel te snel aan dus die motor was nog niet op toeren dus niet in zijn powerband deze cilinder is een snelle 50 cc en heeft pas kracht op veel toeren dus er moeten wel zware trekveren in.
 
Ik heb dan wel gele Malossi veren van Piaggio erin geknald. Zie bijgevoegde foto. Deze zullen wel iets strakker zijn dan die voor minarelli. Wellicht dat die voor jou ook werken, anders nog sterker dan geel denk ik. Wat heb je trouwens voor koppeling? Want met zon dmp ding van 20€ liep de mijne ook niet lekker.
 

Attachments

  • IMG_20190716_155740.jpg
    IMG_20190716_155740.jpg
    115 KB · Views: 12
Ik kan niet in je beurs kijken maar ik zou toch een van bijv Polini of Malossi aanschaffen. Is een stuk beter qua kwaliteit en zal ook makkelijker af te stellen zijn. Op deze manier kan je wel uitsluiten of het aan de koppeling zelf ligt. Ik heb een foto bijgevoegd van zon dmp koppeling. Misschien dat je hem daarmee kunt vergelijken
 

Attachments

  • IMG_20190711_110913.jpg
    IMG_20190711_110913.jpg
    112.6 KB · Views: 10
Back
Top