Yamaha Aerox lekt benzine in luchtfilter

Joris_aerox076

Well-Known Member
Mijn Aerox lekt benzine in het luchtfilterhuis.

Ik haalde mijn luchtfilter eraf en starte ik mijn scooter.
Toen sprayde er spettertjes met benzine uit het luchtinlaat van de carburateur.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Mijn scooter rookt trouwens enorm bij koude start, met warme motor rookt hij minder
Rook kleur is beetje blauw
 
Advertisement - register to remove this

Het membraan zorgt ervoor dat het brandstofmengsel kan worden aangezogen als de motor een onderdruk creeert en niet wordt terug geblazen als de motor een overdruk creeert.

Als ik je verhaal goed begrijp gebeurt dit laatste wel dus het membraan sluit niet volledig, denk ik.
Een lekkende pakking zorgt voor andere problemen.

Het merk en type doet er niet toe, de functie van alle membranen is dezelfde.

Ik zeg niet dat je gelijk een nieuwe moet kopen, eerst controleren !
 
Het membraan zorgt ervoor dat het brandstofmengsel kan worden aangezogen als de motor een onderdruk creeert en niet wordt terug geblazen als de motor een overdruk creeert.

Als ik je verhaal goed begrijp gebeurt dit laatste wel dus het membraan sluit niet volledig, denk ik.
Een lekkende pakking zorgt voor andere problemen.

Het merk en type doet er niet toe, de functie van alle membranen is dezelfde.

Ik zeg niet dat je gelijk een nieuwe moet kopen, eerst controleren !
Okee!

Ook rookt mijn scooter best wel als ik hem net start en dan stottert hij ook.

Ik kom dan niet zo goed vooruit maar een stukje verder wel en met warme motor rijd hij dan wat beter en rookt minder
 
Ik zou eerst het probleem met het terug spuwen van brandstof tackelen.

Wellicht wordt het roken dan ook minder.
 
Kijk deze video, de klepjes mogen niet beschadigd noch krom zijn en goed sluiten.
In rust toestand mag er bijna geen licht zichtbaar zijn tussen de randen van de klepjes en de klep-houder, in de video "valve body" genoemd.

 
Kijk deze video, de klepjes mogen niet beschadigd noch krom zijn en goed sluiten.
In rust toestand mag er bijna geen licht zichtbaar zijn tussen de randen van de klepjes en de klep-houder, in de video "valve body" genoemd.

Mijn membraan is nog goed, wat kan het dan zijn?
 
Kijk deze video, de klepjes mogen niet beschadigd noch krom zijn en goed sluiten.
In rust toestand mag er bijna geen licht zichtbaar zijn tussen de randen van de klepjes en de klep-houder, in de video "valve body" genoemd.

Misschien is het membraan toch niet goed.

Als ik er doorheen kijk zie ik aan een kant een klein beetje licht, aan de andere kant niet
 
Draai dat plaatje waar je licht ziet eens om, wellicht sluit hij dan wel volledig, is misschien een beetje krom.
 
Draai dat plaatje waar je licht ziet eens om, wellicht sluit hij dan wel volledig, is misschien een beetje krom.
Isgoed, membraan was wel helemaal nat.
Ik had ook alleen pakking tussen het blok en membraan.

Tussen membraan en spruitstuk hoort toch geen pakking, of wel?
 
Tussen membraan en spruitstuk hoort toch geen pakking, of wel?

Nee, alleen onderkant spruitstuk naar/op het motorblok gaat een pakking.
De andere zijde heeft een rubber afsluitring welke de bovenzijde afsluit.

Als het membraan niet goed sluit bestaat de kans dat brandstof terug slaat richting het luchtfilter.
Maar het kan ook zomaar de carburateur zijn die niet goed meer werkt.
 
Nee, alleen onderkant spruitstuk naar/op het motorblok gaat een pakking.
De andere zijde heeft een rubber afsluitring welke de bovenzijde afsluit.

Als het membraan niet goed sluit bestaat de kans dat brandstof terug slaat richting het luchtfilter.
Maar het kan ook zomaar de carburateur zijn die niet goed meer werkt.
Ik haal 2 membraan pakkingen en ik doe ze gewoon aan beide kanten.

Die rubberen afsluiting is ook een beetje plat geworden, dus het kan vast geen kwaad
 
Nee, alleen onderkant spruitstuk naar/op het motorblok gaat een pakking.
De andere zijde heeft een rubber afsluitring welke de bovenzijde afsluit.

Als het membraan niet goed sluit bestaat de kans dat brandstof terug slaat richting het luchtfilter.
Maar het kan ook zomaar de carburateur zijn die niet goed meer werkt.
Membraan is vervangen, er komt niks meer uit mijn lucht inlaat op de carburateur.

Alleen rookt hij nog aardig wat bij koude start, ook komt er allemaal olie op de pijp van mijn terugloop uitlaat.

Te veel olie? Hoe kan ik dit zien en eventueel oplossen
 
Back
Top