Yamaha aerox, langzaam voor een 70cc

Ayman

New Member
Hallo,

ik heb een Yamaha Aerox gekocht uit 2006, de vorige eigenaar had er weinig verstand van, hij zij dat er een wok op zat en waardoor hij moest herkeuren en dan weer opgevoerd, toen ik hem naar huis reed ging hij iets van 50 km/h met slechte optrek, kwam later achter dat de lucht filter was los gekomen, maar naar verdere inspectie kwam ik achter dat er een 70cc cilinder in zit en op de zijkant stond er MHR, de cilinder was wel zwart, nu weet ik niet of dat dit een replica is of echt is, hij heeft een stage 6 uitlaat met een yasuni demper, zit ook een 17,5 carburateur van polini op en sproeier 80 zat er eerst op, eerst was het zo dat hij het veel beter deed met het optrekken en zo als hij koud was dan dat hij warm was echt een heel groot verschil, hij bereikte alleen maar 60km/h nu heb ik een openlucht filter erop gezet met een Malossi mhr variateur, de ene waarbij de starter krans verwijderd moest worden, maar heb het geïnstalleerd met 3,5 gram rollen, hij maakt meet touren, maar de top is nu 70km/h op de teller en hij trekt ook matig hard op, ik heb er ook een sproeier maat 94 op gezet, en ik heb ook een bougie 9 er op gezet, want ik dacht dat dat het er ook iets mee te maken had, ik heb daarna 4,7 gram rollen er in gezet, hij trekt wel veel harder op maar de top snelheid is nog steeds het zelfde en wat ook het zelfde is dat als hij koud is trekt hij harder op dan dat hij warm is, ik weet niet meer wat ik kan doen om de scooter sneller te maken, ik wil ook auto wheelies kunnen doen, maar dat gaat zo ook niet, misschien moet ik een andere variateur, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten halen voor deze scooter
Post automatically merged:

Ook trouwens, na dat ik hem vol trekt tot 70km/h als ik ga remmen en tijdens dat gas probeert te geven, dan stottert hij heel erg en geeft hij bijna geen gas
 

Attachments

  • D7742062-9B37-4D2F-B1EA-5B7092715F09.jpeg
    D7742062-9B37-4D2F-B1EA-5B7092715F09.jpeg
    230.1 KB · Views: 24
  • 8569274C-6299-4F73-A55E-B027C7737BF3.jpeg
    8569274C-6299-4F73-A55E-B027C7737BF3.jpeg
    183.3 KB · Views: 22
  • 03A0FE61-699C-4475-961D-58F21E10FD88.jpeg
    03A0FE61-699C-4475-961D-58F21E10FD88.jpeg
    335.2 KB · Views: 22
  • EBFA0673-E6C8-464E-A351-8A844DA90A3C.jpeg
    EBFA0673-E6C8-464E-A351-8A844DA90A3C.jpeg
    367.1 KB · Views: 26
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hey,

ik heb het even uitgetest en als hij koud is dan heeft hij moeite met Volgas en trekt hij ook harder, maar als hij warm is dan kan hij wel volgas van stilstand, maar trekt hij niet zo hard op als dat ik er van gewend bent met sproeier 94, topsnelheid niet helemaal kunnen testen maar ongeveer 65 km/h
Post automatically merged:

Hou me op de hoogte
^
Post automatically merged:

Hey,

ik heb het even uitgetest en als hij koud is dan heeft hij moeite met Volgas en trekt hij ook harder, maar als hij warm is dan kan hij wel volgas van stilstand, maar trekt hij niet zo hard op als dat ik er van gewend bent met sproeier 94, topsnelheid niet helemaal kunnen testen maar ongeveer 65 km/h
Post automatically merged:


^
Post automatically merged:

Ik zag ook dat hij op 11000 toeren rijdt, ik denk wel dat dat te veel is, maar ik zou zo niet weten wanneer de powerband zou zijn
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    223.6 KB · Views: 9
Hey,

ik heb het even uitgetest en als hij koud is dan heeft hij moeite met Volgas en trekt hij ook harder, maar als hij warm is dan kan hij wel volgas van stilstand, maar trekt hij niet zo hard op als dat ik er van gewend bent met sproeier 94, topsnelheid niet helemaal kunnen testen maar ongeveer 65 km/h
Post automatically merged:


^
Post automatically merged:


Post automatically merged:

Ik zag ook dat hij op 11000 toeren rijdt, ik denk wel dat dat te veel is, maar ik zou zo niet weten wanneer de powerband zou zijn
Kan tog nie de bedoeling zijn 65? Wat kan het prob zijn mijne is hetezelfde
 
Zoiezo wat het zal zijn is niet alleen de rollen, maar ook de afstelling van de scooter, een malossi mhr gaat meer benzine gebruiken dan bijvoorbeeld een naraku, als we de powerband kunnen uitvinden, dan kunnen we daarvoor rollen kopen en dan steeds omhoog gaan met de sproeier en dan zouden we zo dat uit kunnen vinden
Post automatically merged:

Hey, ik heb even gezocht en de malossi MHR sport is een laagtoerig cilinder, die maakt dan minder power dan een hoogtoerig cilinder, je zou dan stukken zwaardere rollen moeten hebben om
Extra kracht te maken, ik zou denken dat de powerband rond de 8000 toeren zou zijn, ik denk dat een sproeier rond de 90
Ook wel ideal zal zijn, ik ga zoiezo wel even paar sproeiers uit proberen, kijken welke beter zijn en dan ook wat zwaardere rollen bestellen, ik hou je dan op de hoogte
 
Last edited:
Zoiezo wat het zal zijn is niet alleen de rollen, maar ook de afstelling van de scooter, een malossi mhr gaat meer benzine gebruiken dan bijvoorbeeld een naraku, als we de powerband kunnen uitvinden, dan kunnen we daarvoor rollen kopen en dan steeds omhoog gaan met de sproeier en dan zouden we zo dat uit kunnen vinden
Post automatically merged:

Hey, ik heb even gezocht en de malossi MHR sport is een laagtoerig cilinder, die maakt dan minder power dan een hoogtoerig cilinder, je zou dan stukken zwaardere rollen moeten hebben om
Extra kracht te maken, ik zou denken dat de powerband rond de 8000 toeren zou zijn, ik denk dat een sproeier rond de 90
Ook wel ideal zal zijn, ik ga zoiezo wel even paar sproeiers uit proberen, kijken welke beter zijn en dan ook wat zwaardere rollen bestellen, ik hou je dan op de hoogte
Prima zeker doen ga ondertussen ook even paar dingen uit testen
 
Hey, ik heb met sproeier 84 gereden en hij doet het stukke beter dan eerst, ik haalde 72km/h bij een kleine weg, maar bij stil stand doet hij Heel soms met vol gas een stukje vast zeg maar en dan gaat hij vooruit, ik denk dat 86 al goed zou zijn, misschien zou ik ook met de gasnaald moete knoeien
 
Hey, ik heb met sproeier 84 gereden en hij doet het stukke beter dan eerst, ik haalde 72km/h bij een kleine weg, maar bij stil stand doet hij Heel soms met vol gas een stukje vast zeg maar en dan gaat hij vooruit, ik denk dat 86 al goed zou zijn, misschien zou ik ook met de gasnaald moete knoeien
Maar mijn bougie was met sproeier 83 zwart
 
Welke carburateur heb je? En daar wil je ook niet helemaal op letten, ik dee dat ook eerst maar daar ga je niet ver mee
 
welke merk? sommige merken hebben verschillende maten, bijvoorbeeld sproeier 84 polini zou niet het zelfde zijn als een andere merk
 
Back
Top