Yamaha Aerox Km teller

mrjustinos

New Member
De km teller en snelheid meter van mijn Yamaha Aerox lopen niet op,

Ik heb de kabel en het blok waar deze kabel in gaat vervangen maar dit heeft niks opgelost.

Iemand misschien enig idee waar het aan zou kunnen liggen,

Bij voorbaat dank,

Justin
 
Advertisement - register to remove this

Dan is de aandrijver misschien defect bij het wiel, en niet de kabel..

Anders kan ook het instrument in de teller zelf kapot zijn of vast zitten..

Bij onderhoud hoor je normaal de aandrijver schoon te maken en van nieuw vet te voorzien, omdat het vet wel eens vuis kan worden en dan in het mechanisme kan gaan zitten, waardoor deze als de gekte gaat slijten.
 
Aan zo'n aandrijver(wieltje) kan weinig kapot gaan afgaande op dat het vervangen is..wat ook kan is dat de kabel te los hangt en beide ringetjes aan het eind van de kabel onvoldoende zijn aangedraaid op de draadeindjes waardoor de binnenkabel niet goed kan aandrijven. Kabel moet ook vrij liggen en niet geblokkeerd worden.
 
Aan zo'n aandrijver(wieltje) kan weinig kapot gaan afgaande op dat het vervangen is..wat ook kan is dat de kabel te los hangt en beide ringetjes aan het eind van de kabel onvoldoende zijn aangedraaid op de draadeindjes waardoor de binnenkabel niet goed kan aandrijven. Kabel moet ook vrij liggen en niet geblokkeerd worden.


Ik wil je best een slechte aandrijver laten zien hoor.. Ook die dingen gaat kapot als die niet goed word schoongemaakt / gesmeerd..

Meestal gaan die kapot omdat er niks eraan gedaan word.. Het vieze vet `smeert`dan die draaiende delen niet, maar maakt het eerder kapot... Op dat ding zit best wel veel kracht als het voorwiel gaat draaien..
Dus zo`n aandrijver kan best wel gewoon kapot gedraaid zijn.. (letterlijk door gedraaid..)
 
Dan is de aandrijver misschien defect bij het wiel, en niet de kabel..

Anders kan ook het instrument in de teller zelf kapot zijn of vast zitten..

Bij onderhoud hoor je normaal de aandrijver schoon te maken en van nieuw vet te voorzien, omdat het vet wel eens vuis kan worden en dan in het mechanisme kan gaan zitten, waardoor deze als de gekte gaat slijten.

De aandrijver heb ik compleet vervangen net als de kabel het zou niet daar kunnen liggen.
 
Aan zo'n aandrijver(wieltje) kan weinig kapot gaan afgaande op dat het vervangen is..wat ook kan is dat de kabel te los hangt en beide ringetjes aan het eind van de kabel onvoldoende zijn aangedraaid op de draadeindjes waardoor de binnenkabel niet goed kan aandrijven. Kabel moet ook vrij liggen en niet geblokkeerd worden.

De kabel zijn zo strak aangedraaid als mogelijk was het rare is dat wanneer je de schroef machine er opzet de tellers wel oplopen
 
Is de kabel voorzien van twee gelijke koppelstukken ?
Het kan zijn de er 1 korte en 1 lange kant aan de kabel zit.
Als dit zo is, dan de kabel omdraaien.
Zie foto.TELLERKABEL.jpg
 
Back
Top