Yamaha Aerox hapert bij gas los.

Benni030

New Member
Heb sinds een week een probleem:
M'n Aerox maakt hele hoge toeren als ik m'n gas los laat en gaat vervolgens haperen (tijdens het rijden),
startmotor is tevens rond die tijd kapot gegaan, misschien dat het daar aan ligt?
ik kan er gewoon prima mee rijden alleen is het niet goed en wil ik het graag verhelpen.
Info Scooter:
-Aerox van 2005, heeft altijd goed gelopen, tot dit probleem.
-Nieuwe boegie
-nieuw knipperlicht relais
-nieuw startrelais
-nieuw achterbandje ;)
-loopt rond 68, vario is eruit, zwaardere rolletjes.
-Lucht filter schoon gemaakt
-spruitstuk is niet lek



Ik hoop op een paar reacties met de mogelijke oplossingen.
Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je al gekeken naar de stationair schroef? Lijkt wel of deze niet goed staat omdat omdat die in stilstand ineens hoge toeren maakt.

Anders ff sproeiers door blazen misschien zit het daar in.

Aerox is toch een twee takt?
 
Hoge toeren ondanks dat het gas is dichtgedraait is vaak te wijten aan valse lucht.
Dit heeft niks te maken met de startmotor.

Of heb je de startmotor verwijderd en de eventuele extra massakabel van deze startmotor los laten hangen?
 
Last edited:
Heb je al gekeken naar de stationair schroef? Lijkt wel of deze niet goed staat omdat omdat die in stilstand ineens hoge toeren maakt.

Anders ff sproeiers door blazen misschien zit het daar in.

Aerox is toch een twee takt?
Thx voor je reactie, ik zal ff kijken of het aan de stationair schroef ligt en zal de sproeiers goed doorblazen. en ja het is een 2takt voor 2005. Je hoort van me
 
Last edited:
Hoge toeren ondanks dat het gas is dichtgedraait is vaak te wijten aan valse lucht.
Dit heeft niks te maken met de startmotor.

Of heb je de startmotor verwijderd en de eventuele extra massakabel van deze startmotor los laten hangen?
Nee, de start motor zit er gewoon op. heb trouwens het probleem ontdekt waarom mijn startmotor het niet doen, tandwiel van de krans is niet meer haaks maar rondig geworden

Bedankt voor je reactie!
 
Back
Top