NeeGebruik je een afstandsring achter de vario? Er klopt iets niet want de bus oogt te lang.
Oud en niet goed afsteld neem ik aan moet wel ff een nieuwe halenWat is er met de v snaar gebeurd?
Ik ga geel er in doen kijken of hij wat beter isVariobus is te lang .. andere kopen of laten afdraaien. of de Vsnaar is te smal.
Als de drukveer te zwaar is , komt de snaar achter niet o
Ja die afstand bus?Het lijkt of dat de ring tegen de startkoppeling ontbreekt.
Nee die niet. Bij de meeste vario's komt een ring die tegen de startkoppeling wordt geplaatst.Ja die afstand bus?
Nu je het zegt valt het me ook op dat de krukas wel iets te ver lijkt uit te steken wat kan verklaren dat die afstandbus er niet tussen zit.
Ik heb de scooter zo gekocht enige wat ik verandert heb is de cilinder koppeling en halfpoeli de krukas is een mhr welke weet ik niet en de vario is van polini dus ik denk gewoon de hi speedOp mijn grotere scherm kan ik zien dat de variobus te kort is en iets van 2 a 3 mm shimringen kan gebruiken.
Het is de bedoeling dat de onderste schuine rand van de vsnaar precies op het einde van de glijbus gelijk ligt.
Ik neem aan dat die vsnaar ook niet boven in bij de achterpoulie ligt , als je de glijbus opvult met shimringen ligt de vsnaar achter ook weer wat hoger in de achterpoulie.
Wat voor vario is dit trouwens?
De zit er in waar is deze voor ?Het lijkt of dat de ring tegen de startkoppeling ontbreekt.
Ja die zat er in maar die had ik eruit gehaald voor de foto maar hij is wel zonder naaldlager en starttandwiel, afstand bus 12 mm Daar tegen aan komt die starkoppeling daar rechtreeks tegen aan de vario en als ik ga shimmen 2.5 mm komt hij tegen me kickstart rondsel aan maar hoe meer shimringen hoe beter hij het doet wat moet ik doen een paar pakkingen er tussen doen ?De complete startkoppeling ontbreekt. Terugplaatsen of opvullen met ringen.
Startkoppeling compleet Mezoly voor Minarelli 50cc 2 Takt
Mezoly StartkoppelingStarterkrans Mezoly passend op scooters met een Minarelli 50cc 2 Takt motorblok. Deze startkoppeling is compleet met starttandwiel en naaldlager.Uitvoering: Starterkrans compleetPassend op: Minarelli 50cc 2 Takt O.a.Aprilia Amico 50cc 2 Takt AC Aprilia Area 51 50cc 2 Takt...www.k-parts.nl
Oké en hoe kan ik weten of hij recht ligt ?Als je pakkingen plaatst zal die niet meer aanlopen. Alleen ff kijken of die dan nog topsnelheid behaalt. En of de snaar recht ligt ten opzichte van de poelies.