yamaha aerox begrenzer schakelaar verstopplek/vermomming?

Hallo,

Ik heb een toerenbegrenzer gekocht voor mijn yamaha aerox uit 2003, zo eentje die je moet aansluiten op een schakelaar.

Ik vroeg me af of iemand een goede plek weet of manier om deze aan te sluiten zonder dat het opvalt (dus op een knop of plek waar de politie het niet verwacht) en waar ik een beetje handig bij kan.

Zal ik ergens een schakelaartje verstoppen tussen een kapje in? Of op bijvoorbeeld grootlicht ofzo zetten.
Post automatically merged:

Op de licht schakelaar aansluiten lijkt me trouwens niet de beste optie aangezien dit trucje denk ik wel bekend is bij de politie.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou het niet schakelen op de bestaande schakelaars, maar gewoon een nieuwe plaatsen.
15 jaar geleden heb ik ook langere tijd rondgereden met een aparte schakelaar.
Niet dat de scooter zwaar opgevoerd was, maar vanwege de vele rollerbankencontroles toen der tijd leek het me wel verstandig.
Liep standaard ontgrenst al gauw 80 km met een Sito + uitlaat...
Ben d.i.v. malen aangehouden met ook regelmatig een rollerbanktest, en ze hebben de schakelaar die ik toen gemonteerd had nooit gevonden!

Wat ik toen gedaan heb, is een mini-drukknopschakelaar met zwarte knop aangeschaft heb en, deze na wat zoekwerk gemonteerd had onder de rechterremhevel. En dan aan het begin van de hevel zodat het achter en onder/tussen de stuurkap zit, op die manier kon ik met 1 vinger de schakelaar bedienen en was deze volledig onzichtbaar van buitenaf. Ook makkelijk te bedienen zonder codes e.d., 1x indrukken begrenst en nogmaals indrukken onbegrenst.
 
Last edited:
Back
Top