Yamaha aerox, ark, sr

De vsnaar hoort wel onderin te zitten aangezien anders heel de transmissie afstelling in de soep loopt.
Ik weet niet hoe het er uit ziet maar normaal zet je dan een paar shimringetjes er in ,
of een iets langere vsnaar, naar gelang de omstandigheden. Het ligt er aan hoe het in elkaar zit wat wij niet kunnen raden.
Heb er een vrij dikke ring in gedaan tegen de ramplaat de v-snaar kwam eerst nier onderin dsn moest ik de poullie indrukken om ruimte te krijgen bij m’n vario nu hoeft dat niet en valt hij aardig goed onderin!
 
Heb er een vrij dikke ring in gedaan tegen de ramplaat de v-snaar kwam eerst nier onderin dsn moest ik de poullie indrukken om ruimte te krijgen bij m’n vario nu hoeft dat niet en valt hij aardig goed onderin!
Dan zou het dus kunnen komen dat je poulies en vario niet in lijn stonden?
Ik heb een soortgelijk probleem, hij komt wel onder alleen niet boven op mn vario.
Maar is wel een dingetje voor mij om even na te kijken.
Fijn dat het opgelost is in jou geval
 
Bij sommige varios moet er een ring voor de ramplaat. Bij mij ligt de snaar overigens ook niet onderin. Daarover zijn de meningen verdeeld.
 
Bij sommige varios moet er een ring voor de ramplaat. Bij mij ligt de snaar overigens ook niet onderin. Daarover zijn de meningen verdeeld.
Dat is idd bij iedereen anders. Ga nu nog ff laatste dingen doen bij overbrenging zodat ik In iederval lekker kan luilakke in t dorp op Koningsdag. T is best een kannon. Hij kan sneller maar ben te Vreden!
 
Dat is idd bij iedereen anders. Ga nu nog ff laatste dingen doen bij overbrenging zodat ik In iederval lekker kan luilakke in t dorp op Koningsdag. T is best een kannon. Hij kan sneller maar ben te Vreden!
Naja helaas lastig nieuws.
Ik toch op de scooter gestapt sochtends had ik beter niet kunnen doen. Naja als ik het nier had gedaan was het de volgende keer gebeurt. Kijk foto 1,2,3 hoe het pareltje erbij stond.

Helaas nu dit kijk foto 4,5,6. Scooter bleef rustig stationair door lopen.
Conclusie blok over midden.
Dit komt waarschijnlijk door meerdere dingen:
- Er zat een gat in me Carter een gat van 3cm breed van 3 cm lang.
- scooter schoot z’n toeren 1 omdat hij nier heel heel goed was afgesteld pakte hij pas op bij de 20 dus een soort powerband.
- te lange schokbreker dus een klappend subframe. En bij de powerband voel je dan dus de scooter tegen t subframe klappen.
- niet alle carterbouten erin.



Het carter is gewoon gescheurd. Ik vind het gek zijn er nog andere mogelijkheden volgens jullie?



Gelukkig ben ik zelf allemaal ongedeerd. Als ik 80+ reed had ik hier misschien niet gezeten zoals nu met een paar blauwe plekken. Nu reed ik zo’n 30/40 kmh het achterwiel kwam me links voorbij rollen en gleed zo’n 20/25 meter door en maakte toen een smak.

gelukkig heeft alleen me voorkap schade en is het verder allemaal oke. Qua kappen dan
DUS ALS IEMAND EEN VOORKAP HEB LIGGEN VOOR WEINIG GELD CONTACT ME.
M’n yasuni c16 is wel helemaal op geschuurd dus proberen hem nu nog netjes te maken dat hij Iig ooit bruikbaar is op een komend project.

Toch schrik je wel als je zo’n smakker maakt en denk je ff ik stop dr mee. Uut is niks en te gevaarlijk zus zo. Maar als je dan weer bezig ben bliif je bezig.

Ik zit er over te denken en leer zo wel van me lessen. Hoe makkelijk en dom k dr mee om ben gegaan. Naja nouw snel door pakken.
Blokjes het ik nog wel liggen dus ja gelijk gaan bouwen.

MENSEN DIE EEN C21 TE KOOP HEBBEN VOOR EEN GOEDE PRIJS EN NIET DIE ACHTERLIJKE MARKTPLAATS PRIJZEN VAN EEN HALVE C21 VOOR 50 MINDER DAN NIEUW.

Eigenlijk is de enigste schade dus de kap die te fixen valt maar hem liever nieuw wil. Het blok overmidden maar hen de spullen al liggen. Dus de uitlaat, die kap, remkabeltje en misschien nog wat kleins.

Dus Ikke krukas over bouwen dacht ik en monteren die boel. Maarja ik dacht ik hen nog nooit Carters bewerkt maar zonaal filmpjes gekeken en er over gelezen. Ik dacht ik begin maar is met frezen. Dit zijn de resultaten. Kijk foto 7-13. Dit is de eerste keer. En het is best wel een klote vorm vind ik zelf kijk maar naar foto 7 van de cillinder. De cillinder is ook afgewerkt en beetje bewerkt maar niet poorten groter lopen maken etcetera.


Kijk de foto’s en brand los wat je er van vind.
Post automatically merged:

Naja helaas lastig nieuws.
Ik toch op de scooter gestapt sochtends had ik beter niet kunnen doen. Naja als ik het nier had gedaan was het de volgende keer gebeurt. Kijk foto 1,2,3 hoe het pareltje erbij stond.

Helaas nu dit kijk foto 4,5,6. Scooter bleef rustig stationair door lopen.
Conclusie blok over midden.
Dit komt waarschijnlijk door meerdere dingen:
- Er zat een gat in me Carter een gat van 3cm breed van 3 cm lang.
- scooter schoot z’n toeren 1 omdat hij nier heel heel goed was afgesteld pakte hij pas op bij de 20 dus een soort powerband.
- te lange schokbreker dus een klappend subframe. En bij de powerband voel je dan dus de scooter tegen t subframe klappen.

Gelukkig ben ik zelf allemaal ongedeerd. Als ik 80+ reed had ik hier misschien niet gezeten zoals nu met een paar blauwe plekken. Nu reed ik zo’n 30/40 kmh het achterwiel kwam me links voorbij rollen en gleed zo’n 20/25 meter door en maakte toen een smak.

gelukkig heeft alleen me voorkap schade en is het verder allemaal oke. Qua kappen dan
DUS ALS IEMAND EEN VOORKAP HEB LIGGEN VOOR WEINIG GELD CONTACT ME.
M’n yasuni c16 is wel helemaal op geschuurd dus proberen hem nu nog netjes te maken dat hij Iig ooit bruikbaar is op een komend project.

Toch schrik je wel als je zo’n smakker maakt en denk je ff ik stop dr mee. Uut is niks en te gevaarlijk zus zo. Maar als je dan weer bezig ben bliif je bezig.

Ik zit er over te denken en leer zo wel van me lessen. Hoe makkelijk en dom k dr mee om ben gegaan. Naja nouw snel door pakken.
Blokjes het ik nog wel liggen dus ja gelijk gaan bouwen.

MENSEN DIE EEN C21 TE KOOP HEBBEN VOOR EEN GOEDE PRIJS EN NIET DIE ACHTERLIJKE MARKTPLAATS PRIJZEN VAN EEN HALVE C21 VOOR 50 MINDER DAN NIEUW.

Eigenlijk is de enigste schade dus de kap die te fixen valt maar hem liever nieuw wil. Het blok overmidden maar hen de spullen al liggen. Dus de uitlaat, die kap, remkabeltje en misschien nog wat kleins.

Dus Ikke krukas over bouwen dacht ik en monteren die boel. Maarja ik dacht ik hen nog nooit Carters bewerkt maar zonaal filmpjes gekeken en er over gelezen. Ik dacht ik begin maar is met frezen. Dit zijn de resultaten. Kijk foto 7-13. Dit is de eerste keer. En het is best wel een klote vorm vind ik zelf kijk maar naar foto 7 van de cillinder. De cillinder is ook afgewerkt en beetje bewerkt maar niet poorten groter lopen maken etcetera.


Kijk de foto’s en brand los wat je er van vind.
De planning is nu opnieuw bouwen.
De Carters en velgen liggen bij een keel die k ken die ze straalt. Zodat ik lekker schoon en netjes kan beginnen. Het Carter heeft geen scheuren niks en is heel netjes.

Wat ik nu nodig heb en naar OPZOEK BEN!!!
- yasuni c21
- 24/28mm carb
- omgelast subframe
- voor kuip niet de kap voor de radiateur zeg maar.
- überhaupt minarelli onderdelen.
 

Attachments

  • 1890B5AC-C2BB-473B-A3CC-0CF8C68B5A55.png
    1890B5AC-C2BB-473B-A3CC-0CF8C68B5A55.png
    1,023.7 KB · Views: 18
  • DB7E4173-E91B-4643-B2EF-0C44170A391E.png
    DB7E4173-E91B-4643-B2EF-0C44170A391E.png
    1.1 MB · Views: 17
  • F895DC19-000E-4732-8B8F-5B1A0B245A66.png
    F895DC19-000E-4732-8B8F-5B1A0B245A66.png
    1.2 MB · Views: 20
  • A518925E-5025-408B-92E1-0456A66FC5E2.jpeg
    A518925E-5025-408B-92E1-0456A66FC5E2.jpeg
    289.3 KB · Views: 23
  • 89ACE87D-19F2-4F3C-BE85-64E3221962C7.jpeg
    89ACE87D-19F2-4F3C-BE85-64E3221962C7.jpeg
    209.8 KB · Views: 21
  • 6B9C7851-9206-44B9-8EE8-93D3ED22A342.jpeg
    6B9C7851-9206-44B9-8EE8-93D3ED22A342.jpeg
    109.3 KB · Views: 21
  • 20E9C04B-CA68-4CB1-AD85-D69898EE0C49.jpeg
    20E9C04B-CA68-4CB1-AD85-D69898EE0C49.jpeg
    127.9 KB · Views: 20
  • CED3A271-6ABC-427F-8E4D-FD3099A80727.png
    CED3A271-6ABC-427F-8E4D-FD3099A80727.png
    1,003.2 KB · Views: 17
  • A12A5B1C-6E1C-4683-BDB5-0E8B86EB7A80.jpeg
    A12A5B1C-6E1C-4683-BDB5-0E8B86EB7A80.jpeg
    175 KB · Views: 18
  • 7164BDB3-5A84-4FB2-B76F-1D92EAC07ED6.jpeg
    7164BDB3-5A84-4FB2-B76F-1D92EAC07ED6.jpeg
    113.4 KB · Views: 15
  • 05CE1FB6-D9AE-4CF7-959E-6F5328699933.jpeg
    05CE1FB6-D9AE-4CF7-959E-6F5328699933.jpeg
    170.4 KB · Views: 14
  • 8BE1F8D2-D199-4063-8D75-7447B5FCE7D1.jpeg
    8BE1F8D2-D199-4063-8D75-7447B5FCE7D1.jpeg
    167.2 KB · Views: 13
  • 5417F8E8-F189-41C3-B826-4C4C11201CEB.png
    5417F8E8-F189-41C3-B826-4C4C11201CEB.png
    538.9 KB · Views: 18
Last edited:
Zoiets heb ik nog nooit gezien op een Minarelli carter,
dat zelfs het wiel nog op een stuk vertanding van de carter af breekt.
Zaten al de boutjes van de carterkap wel in de carter?
Ik dacht dat de scooter goed stond afgesteld zoals je laatst zei, blijkbaar niet.

Met zulke power in het blok kan je maar beter zeker weten dat alles is goed afgestelt blijkbaar,
en niet enkel tussen de oren......
 
dit heb ik nog nooit gezien :flushed: knalde je over een drempel toen dit gebeurde ofzo?
Nee maar ik leg precies de mogelijkheden uit die jullie zeggen. Ik gaf gas en dan schiet m’n blok keihard tegen subframe aan. Dus dat in combinatie met de power die vrij kwam. Een gat in de carterkap, niet alle carterkap boutjes erin.

Dit komt niet 123 door afstelling. Ik heb ook contact gehad met gasten uit de racerij en tuners. Die zeggen dat het echt niet gek is als je het blok op z’n donder geeft en er echt een flink gat in je Carter zit. Want waar het gat in me Carter zit is die verder gescheurt en dan niet alle carterbouten etc. Dus ja dan is het niet gek zeiden ze dat een keer iets fout gaat. Ook zei iemand op dit forum dat hij regelmatig een Carter heft zien scheuren op deze plek bij minarelli! En als er dan ook nog eens een gat zit en alle andere dingen.

Naja t is gebeurt nu een heel nieuw en goed blok elk schroefdraad is goed. Geen gaten Schueren enzo. Word goed schoon gemaakt en heb ze zelf bewerkt.
Post automatically merged:

Zoiets heb ik nog nooit gezien op een Minarelli carter,
dat zelfs het wiel nog op een stuk vertanding van de carter af breekt.
Zaten al de boutjes van de carterkap wel in de carter?
Ik dacht dat de scooter goed stond afgesteld zoals je laatst zei, blijkbaar niet.

Met zulke power in het blok kan je maar beter zeker weten dat alles is goed afgestelt blijkbaar,
en niet enkel tussen de oren......
Ik zei ik ben nog steeds niet te Vreden maar alleen m’n koppeling had te slappe veren waardoor hij niet wegkwam van 0-20 en dan in 1 lijn naar top. Dus ja als je dsn tot 20/30 geen power hebt en je krijgt in 1 keer touren dr in dan kan het zo zijn dat dan idd door de kracht je Carter klapt!
 
Wel mooi excius om hem nu helemaal goed in orde te maken, volgende koningsnacht is nog ff
Dat dacht ik.
Nu omgelast subframe, c21, inlaat naar achter 28 mm, etc etc! Lekker bouwen dus!
Post automatically merged:

Dat dacht ik.
Nu omgelast subframe, c21, inlaat naar achter 28 mm, etc etc! Lekker bouwen dus!
Miss nog wel en keer banken met dit erop. En 18 pk halen nu m’n cillinder afgewerkt is en Carters bewerkt
 
Dat dacht ik.
Nu omgelast subframe, c21, inlaat naar achter 28 mm, etc etc! Lekker bouwen dus!
Post automatically merged:


Miss nog wel en keer banken met dit erop. En 18 pk halen nu m’n cillinder afgewerkt is en Carters bewerkt
Lang niks van me laten weten.
Carters liggen nu bij de straler…….
Al 4 weken.
Maar heb de tijd. Ik had een leuk blokje gezien en wat spul.
Ik langs voor 225 euro en dat jochie wou niet alleen van zen blok af maa had een doos van 1x1 met onderdelen en een frame te koop.

Het blok xelf had dit!
- Doppler krukas pen 10
- black trophy 70cc
- 21pwk inlaat met vl12, kieslerwig, powerfilter.
- yasuni c16
- skf c3lagers
-Malossi half poullie en variateur
- stage 6 koppeling.
- zal vast nog wel wat anders zijn.
Dus ja een beta ark erbij vond ik niet gek.

Ik open een nieuwe pagina voor deze en de aerox kotm ook zeker weer terug binnenkort!
 
Back
Top