Yamaha Aerox afstelling

rickje114

New Member
Hallo allen, alvast bedankt voor het kijken naar deze thread!!

Ik heb een Yamaha Aerox 50cc (standaard vervangingscilinder)
Yasuni r (ontgrenst)
12mm carb (standaard luchtfilter begrensd)
Gele malossi drukveer
Blauwe malossi trekveren
Sproeier 74 (bougie is koffie bruin, tegen het iets donkere aan en met 76 lijkt het of hij stottert)
Standaard luchtfilter (met begrenzing er nog in)
Top performance vario (heb ik net aangeschaft, dr zaten 7gram rollen bij, dus die zitten er nu in. Goed toerenverloop, maar wss moet dr rond de 6 in) met een standaard vario had ik 3.5 gram rollen

Nou nu jullie mijn setup weten heb ik een aantal vragen.
Ik rijd zo ongeveer 80-85 op de teller met mijn yasuni r, maar ik word eruit gereden door een volledig standaard aerox die alleen de uitlaatprop eruit heeft. Ik vraag mij af hoe dit in godsnaam mogelijk is. (Ik ken die gast met de standaard aerox, hij is echt standaard). Waar kan dit aan liggen? Ik lees overal dat er sproeier 80, of 82 in moet zitten voor een yasuni r, maar dan stottert hij en kom ik totaal niet vooruit?!

En ja nu dan de rollen, welk gewicht zou er ongeveer in moeten zitten? Top performance vario, 16x13 rollen, nu 7gram met goed toerenverloop, maar trage optrek en wel goede throttle response.
Ik heb er 4gram in gezet om te proberen, daarmee had ik overtoeren zonder weg te rijden.

Heel erg bedankt alvast,
Rickje114
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb even je dubbele topic verwijderd, maar kennelijk is zijn afstelling gewoon beter.

En je gaat van 7 gram naar 4 gram rollen, dat is wel een hele grote stap
 
Ik had die thread al gelezen, het is soms alleen moeilijk te horen, hij trekt in een x door, maar het gaat niet snel(ler).
Alsnog bedankt
 
Back
Top