Yamaha Aerox 70cc word snel warm

Martijn777

New Member
Hallo mensen,

Ik heb een Yamaha Aerox van de week van 50 naar 70cc gemaakt, en alles veranderd in het blok eigenlijk. Hij draait prima stationair, zodra ik wegrij (koud) gaat ie niet harder dan 50. (Heeel hoog in toeren wel)

Maar als ik het gas helemaal loslaat stikt ie lijkt wel, geef ik gas bij reageert ie 1 seconde later pas en wilt ie niet harder dan 30 (ook heel hoog in toeren) vanaf dit moment schiet de digitale temperatuurmeter heel erg omhoog vanaf 70° tot 94° in 30 seconden ongeveer.

Koelvloeistof slangen zijn allebei warm, dus koeling is het niet, ik heb 4 ltr benzine op 150ml castrol powerRS getankt (en nog scheutje extra ivm inrijden)

Reed eerst stotterend vooruit maar met kleinere sproeier is dit grootendeels verholpen.
Het probleem met dat ie wegvalt is wel erger geworden bij deze sproeier.

Wie heeft voor mij de gouden oplossing(en)

Volledige setup:
Top performances Roze top 70cc (8 spoelpoorts, gietijzer)
Polini 21mm PWK carburateur met powerfilter en sproeier 85
Membraan is van mokix met carbon flapjes.
PowerOne krukas
Yasuni R kevlar
Malossi variateur met 4,5g gemixt 5 gram rollen
Malossi v snaar, malossi delta clutch met standaard trekveren die daarin zitten.
Polini blauwe drukveer (was iets harder dan malossi rood)

Volgismij was dat het wel. Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat ik kan doen of aanpassen

Alvast bedankt, Martijn.
 

Attachments

  • IMG-20210809-WA0018.jpeg
    IMG-20210809-WA0018.jpeg
    93.2 KB · Views: 33
  • IMG-20210730-WA0003.jpg
    IMG-20210730-WA0003.jpg
    213.1 KB · Views: 31
  • IMG-20210730-WA0005.jpg
    IMG-20210730-WA0005.jpg
    280.2 KB · Views: 30
Advertisement - register to remove this

Als je zo blijft rijden loopt dat ding nog een keer vast. 85 is veel te klein, zeker met een powerfilter.

stotteren ligt in ieder geval niet aan een te grote sproeier, eerder aan je afstelling van de carb. Zeker als ik die bougiekleur zie. (Daarom valt hij ook weg)

ontlucht je koelsysteem fatsoenlijk, doe er nieuwe kvs in en laat de brommer een paar minuten lopen zonder de dop op het kvs reservoir.
Doe sowieso maar eens een compressietest op die cilinder want 70 graden is al aan de hete kant maar richting de 100 graden is echt al belachelijk heet.

desnoods pak je ff de cil eraf om te checken voor schade, het zal niet te erg wezen. Heb zelf ook zon roze top opgebouwd, vrijwel niet kapot te krijgen.
Post automatically merged:

Als je zo blijft rijden loopt dat ding nog een keer vast. 85 is veel te klein, zeker met een powerfilter.

stotteren ligt in ieder geval niet aan een te grote sproeier, eerder aan je afstelling van de carb. Zeker als ik die bougiekleur zie. (Daarom valt hij ook weg)

ontlucht je koelsysteem fatsoenlijk, doe er nieuwe kvs in en laat de brommer een paar minuten lopen zonder de dop op het kvs reservoir.
Doe sowieso maar eens een compressietest op die cilinder want 70 graden is al aan de hete kant maar richting de 100 graden is echt al belachelijk heet.

desnoods pak je ff de cil eraf om te checken voor schade, het zal niet te erg wezen. Heb zelf ook zon roze top opgebouwd, vrijwel niet kapot te krijgen.
Qua afstelling zit je aardig in de buurt, ik weet niet wat dat mokix membraan moet voorstellen maar ik kan je zeggen dat std membraan met carbon platen het beste loopt.
 
@maxo
Hij stotterde en rookte flink vooruit met sproeier 115, toen ik mijn powerfilter er afhaalde reed hij ietsjes beter aangezien hij meer lucht kreeg. Ik ga overdag even koelsysteem opnieuw ontluchten, en je zegt sproeier te klein. Hoeveel maten groter? Is dit veel ste weinig of maar paar maatjes?

Dankjewel!
Martijn
 
@maxo
Hij stotterde en rookte flink vooruit met sproeier 115, toen ik mijn powerfilter er afhaalde reed hij ietsjes beter aangezien hij meer lucht kreeg. Ik ga overdag even koelsysteem opnieuw ontluchten, en je zegt sproeier te klein. Hoeveel maten groter? Is dit veel ste weinig of maar paar maatjes?

Dankjewel!
Martijn
Het is erg aan de krappe kant, monteer je standaard filter terug en begin eens met een 95, vervolgens afstellen aan de hand van je bougie.
 
Als je zo blijft rijden loopt dat ding nog een keer vast. 85 is veel te klein, zeker met een powerfilter.

stotteren ligt in ieder geval niet aan een te grote sproeier, eerder aan je afstelling van de carb. Zeker als ik die bougiekleur zie. (Daarom valt hij ook weg)

ontlucht je koelsysteem fatsoenlijk, doe er nieuwe kvs in en laat de brommer een paar minuten lopen zonder de dop op het kvs reservoir.
Doe sowieso maar eens een compressietest op die cilinder want 70 graden is al aan de hete kant maar richting de 100 graden is echt al belachelijk heet.

desnoods pak je ff de cil eraf om te checken voor schade, het zal niet te erg wezen. Heb zelf ook zon roze top opgebouwd, vrijwel niet kapot te krijgen.
Post automatically merged:


Qua afstelling zit je aardig in de buurt, ik weet niet wat dat mokix membraan moet voorstellen maar ik kan je zeggen dat std membraan met carbon platen het beste loopt.
Excuses ik zie net in mijn bestelbon dat dat het pakkingmerk was, het membraan is van Top Performances met carbon plaatjes.
Post automatically merged:

Weet jij toevallig of er verloopstukken zijn van standaard naar 21mm of hoe ik dit het beste kan doen (zie foto)
Het is erg aan de krappe kant, monteer je standaard filter terug en begin eens met een 95, vervolgens afstellen aan de hand van je bougie.
 

Attachments

  • IMG-20210810-WA0008.jpeg
    IMG-20210810-WA0008.jpeg
    134.7 KB · Views: 26
Last edited:
Excuses ik zie net in mijn bestelbon dat dat het pakkingmerk was, het membraan is van Top Performances met carbon plaatjes.
Post automatically merged:

Weet jij toevallig of er verloopstukken zijn van standaard naar 21mm of hoe ik dit het beste kan doen (zie foto)
Ik bedenk me nu idd dat een std filter niet past op die carb ivm de afmeting van de kelk, vandaar dat ik ook een dellorto 21 op mijn roze top aerox had.

ik denk dat je t beste die slang is warm water kan leggen en dan gewoon erop douwen.
Post automatically merged:

Ik bedenk me nu idd dat een std filter niet past op die carb ivm de afmeting van de kelk, vandaar dat ik ook een dellorto 21 op mijn roze top aerox had.

ik denk dat je t beste die slang is warm water kan leggen en dan gewoon erop douwen.
Als dat niet past idd een verloopstuk
 
Zoals Rank1 aangeeft zijn er voor Polini carburateurs verlopen verkrijgbaar. Van 60 naar 42 enz. Gebruik zelf ook een verloop van ze. Werkt prima.
 
Back
Top