Yamaha Aerox 70 cc Black trophy

Ik heb een Aerox waarvan er een ander blok onder moest. Na alles erop te hebben gemonteerd blijkt dat als ik de scooter aan kick, hij mooi start maar gas geven werkt niet. Als ik vol gas geef komt hij niet hoog in de touren, sterker nog hij rijd helemaal niet. Er komt witte rook uit de uitlaat en maakt af een toe een spuwend geluid. Na er een nieuwe 21 mm carbb er in gezet te hebben, (er zat nog een standaard 12mm op) doet hij nog steeds hetzelfde… heb andere bougie geprobeerd, er zit nu een NGK 7 in. Een andere sproeier hier zit nu een 91 in. Dit geluid maakt hij ook met de dellorto groot 12mm maar dan een 86 sproeier.

rara wat kan het zijn…..
 
Advertisement - register to remove this

Witte rook betekent water/koelvloeistof bij de verbranding. Koppakking goed zitten?
Ja als het goed is wel, heb alles nieuw er op gemonteerd. Wil nog een kleinere sproeier gaan proberen maar ik zou het verder echt niet weten
Post automatically merged:

Ja als het goed is wel, heb alles nieuw er op gemonteerd. Wil nog een kleinere sproeier gaan proberen maar ik zou het verder echt niet weten
Witte rook betekent water/koelvloeistof bij de verbranding. Koppakking goed zitten?heb
Heb 2 pakkingen ertussen
 
Heb je je cilinder op het juiste moment vast gedraaid? Of gewoon vast is vast? Dan zal je waarschijnlijk je cilinder er nu krom op hebben zitten wss
 
Nee kruislings
Dat is niet wat @bartj bedoelt.
Wat hij bedoelt is of je de boutjes wel met de juiste kracht hebt aangedraaid.
Hiervoor gebruik je een momentsleutel.
Het juiste aanhaalmoment kan je bij de technische gegevens van de scooter vinden of informeer bij een scooterboer.
Zie onderstaande link voor meer info de sleutel.
 
Dat is niet wat @bartj bedoelt.
Wat hij bedoelt is of je de boutjes wel met de juiste kracht hebt aangedraaid.
Hiervoor gebruik je een momentsleutel.
Het juiste aanhaalmoment kan je bij de technische gegevens van de scooter vinden of informeer bij een scooterboer.
Zie onderstaande link voor meer info de sleutel.
In dut geval heb ik hem gewoon vast is vast aangedraaid. (Niet te hard)
 
In dut geval heb ik hem gewoon vast is vast aangedraaid. (Niet te hard)
En dat kan jij met de hand voelen of die niet te hard is aangedraaid? Lijkt me niet

En je hebt ook maar 1 voetpakking tussen je cilinder en carter? En bij je kop zitten als het goed is 2 pakkingen, 1 kleinere die gaat om het stuk waar de verbranding gebeurt in met midden en 1 grotere die zorgt dat je kvs niet tussen je kop en je cilinder uitloopt. Grote kans dat de kleine van de 2 dus kapot is. Of dat je bij 2 voetpakkingen de fout bent ingegaan. Beetje vloeibare pakking op je carter dan je pakking en dan de onderkant van je cilinder eventueel ook war pakking smeren. Dan zou het.dicht moeten zijn als je het met je net nieuw gekochte momentsleutel gewoon dicht moeten zijn
 
En dat kan jij met de hand voelen of die niet te hard is aangedraaid? Lijkt me niet

En je hebt ook maar 1 voetpakking tussen je cilinder en carter? En bij je kop zitten als het goed is 2 pakkingen, 1 kleinere die gaat om het stuk waar de verbranding gebeurt in met midden en 1 grotere die zorgt dat je kvs niet tussen je kop en je cilinder uitloopt. Grote kans dat de kleine van de 2 dus kapot is. Of dat je bij 2 voetpakkingen de fout bent ingegaan. Beetje vloeibare pakking op je carter dan je pakking en dan de onderkant van je cilinder eventueel ook war pakking smeren. Dan zou het.dicht moeten zijn als je het met je net nieuw gekochte momentsleutel gewoon dicht moeten zijn
Bedoel gewoon niet met alle kracht het hele tapeind dwars door het blok te draaien. En er is niets lek heb overal nieuw spul tussen gedaan
 
En dat kan jij met de hand voelen of die niet te hard is aangedraaid? Lijkt me niet

En je hebt ook maar 1 voetpakking tussen je cilinder en carter? En bij je kop zitten als het goed is 2 pakkingen, 1 kleinere die gaat om het stuk waar de verbranding gebeurt in met midden en 1 grotere die zorgt dat je kvs niet tussen je kop en je cilinder uitloopt. Grote kans dat de kleine van de 2 dus kapot is. Of dat je bij 2 voetpakkingen de fout bent ingegaan. Beetje vloeibare pakking op je carter dan je pakking en dan de onderkant van je cilinder eventueel ook war pakking smeren. Dan zou het.dicht moeten zijn als je het met je net nieuw gekochte momentsleutel gewoon dicht moeten zijn
Heb vandaag verschillende sproeiers geprobeerd, 60tm 100. En op elke sproeier doet hij hetzelfde en blijft de bougie zwart vettig. Te veel motorolie?
 
te warme bougie hittegraad.probeer 8 of 9.
Heb 7 8 en 9 geprobeerd
Post automatically merged:

Bougie vetgeslagen, nieuwe erin zal een hoop helpen. En hoelang laat jw het spul draaien voor je je bougie bekijkt?
5-10 min denk ik
Post automatically merged:

Bougie vetgeslagen, nieuwe erin zal een hoop helpen. En hoelang laat jw het spul draaien voor je je bougie bekijkt?
Maar heb al verschillende noeuwe bougies geprobeerd met verschillende hittengraad
 
Back
Top