Status
Not open for further replies.

FlyingDutch

New Member
Hallo,

Naar aanleiding van mijn eigen ervaring met de Malossi Forcemaster maak ik deze post.

De Aerox euro4 kan opgevoerd worden! Door de malossi forcemaster 0, het resultaat wat ik behaald heb is 71km/h (teller), overigens heb ik ook een Polini Hi-Speed variateur.

Ik ga nog lichtere rollen erin doen want hij maakt weinig toeren onderin en trekt nog niet zo hard.. (rollen nu zijn 7gram).

Ik zal het resultaat binnen een week erbij zetten.

Als mensen nog tips hebben om de scooter beter te laten optrekken hoor ik het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben bekend met de Malossi Forcemaster maar niet op de 50cc scooters!
Voor zover ik weet is de huidige ECU van de Rox niet te ontgrenzen en is chiptuning ook niet van toepassing.
Met alleen een andere vario is al een snelheid te behalen van 65+ km's.
Sommige doen het iets minder maar als ik uitga van de 65 km betreft het maar 6 km meer met de Malossi unit.
De combinatie van de Malossi unit en de Polini Hi-Speed variateur is nogal een flinke investering voor maar 6/8 km sneller/harder op top!

Denk dat dat wel belangrijk is voor de mede injectie riders van Euro 4 Minarelli scoots.
Maar goed, je bijdrage ga ik dan ook op de voet volgen.., ben immers wel benieuwd naar wat het gaat opleveren als het afstellen optimaal is. (heb zelf geen ervaring met deze combinatie dus ik ben erg nieuwsgierig)
 
Last edited:
Betreft die malossi forcemaster.. Dat ding is eigenlijk niet perse om alleen maar sneller te kunnen..

Er komt wel wat meer bij kijken.. Sommige vinden de aanschafprijs misschien wat te hoog voor 6km per uur meer.
Maar dat apparaat doet wel meer dan dat..

Het aparaat bezit een xx aantal voor geprogrammeerde curves.. En dat ding is dus zo ontworpen dat voor elke setup wel een afstelling aanwezig is om deze optimaal afgesteld te krijgen.. Dan praat er over de fuel mapping, voorontsteking en waarschijnlijk ben je ook van het voor afgestelde motor begrenzing toerental af..

Dus feitelijk gezien word de setup veel beter afgesteld kwa vermogen en brandstof aansturing.. Ook het begrensde toerental van de OEM ECU is dan niet aanwezig / verhoogd zodat er meer mogelijk word.
 
Dit is de ecu ( https://www.malossistore.eu/force-m...t-lc-euro-4-2018-a333e-5518370-yaae500418-M-P ).

Ik heb er 6 gram rollen ingedaan ipv de 7 gram die standaard bij de polini vario zitten, trekt nu vlot op top snelheid ligt nu op 70km/h (teller).

Standaard gaat de Aerox die vanaf 2018 geleverd zijn maar 48 km/h, met andere vario en de Forcemaster al 70km/h.
Voor een scooter die 'niet op te voeren is', is dat aardig wat kilometers erbij, en acceleratie ook!
 
hoi Lukas

Een vraagje Lukas ik zit zelf ook te denken aan een polini hi speed variateur voor een mijn yamaha aerox 4t euro3 wat moet je allemaal verwijderen om de polini hi speed variateur temonteren?

mvg pedro
 
hoi Lukas

Een vraagje Lukas ik zit zelf ook te denken aan een polini hi speed variateur voor een mijn yamaha aerox 4t euro3 wat moet je allemaal verwijderen om de polini hi speed variateur temonteren?

mvg pedro

Hi Pedro,

Ik zou daarvoor eerst een filmpje voor kijken op YouTube (maakt niet heel veel uit wat voor scooter, is over het algemeen ongeveer hetzelfde.) Dan moet je beslissen of je het zelf wilt doen, je moet wel het gereedschap hebben. Of laten doen bij een scooterzaak.
als je het zelf wilt doen en nog vragen hebt, stuur maar een berichtje

Met vriendelijke groet,
Lukas Mikosch
 
een vraagje ik zag dat bij de polini hi speed variateur geen afstand ring bij zit normaal achter de gradenplaat zit of moet ik gewoon de org afstand ring gebruiken.
 
Ik weet niet hoe dat bij 4takt zit maar voor een 2takt moest ik er een dunnere ring voor kopen anders pastte die niet.
Zou anders ff die youtube comments bekijken, zit er altijd wel een tussen die meer weet dan een ander.
Ik heb die Joey in zijn videos nog geen ring zien vervangen iig en ze reden allemaal een stuk beter.
 
een vraagje ik zag dat bij de polini hi speed variateur geen afstand ring bij zit normaal achter de gradenplaat zit of moet ik gewoon de org afstand ring gebruiken.

Als die helemaal leeg is heb ik er 1 ring zitten die er origineel ook zit, dan tussen de variogeleider en de gradenplaat een dunne ring die origineel misschien ergens anders zit en dan nog een ring als laatste voor je de moer er weer opzet. Dus 3 ringen in totaal.
 
na het binnen gekomen van de polini hi speed variateur heb ook andere rollen besteld en trouwens nog bedankt voor de infomatie en heb je soms ook andere dingen veranderd zoals
drukveer
achterkoppeling
poelie,s
 
Er is nu een polini hi speed variateur voor de yam a ha aerox 4t euro 4 wie heeft ervaring met deze variateur
 
Er is nu ook een polini hi speed variateur voor de yamaha aerox 4t euro 4.
 

Attachments

  • aerox_4t_e4-700x500-1.jpg
    aerox_4t_e4-700x500-1.jpg
    58.9 KB · Views: 32
Zal wel lekker duur kosten. Ik heb eens benieuwd, hoeveel kilometers kan je op de benzine rijden?
Ik lees wel eens dat sommige waardes halen van 1:50 ofzo..
 
Ik heb sinds een maand een yamaha aerox 4T 2018, hij rijdt nu op zijn max 53 met een malossi multivar erin, als ik zo’n forcemaster 0 aanschaf, hoe installeer ik die en heb ik 100% verbetering?
 
Sorry dat ik even uit mijn graf opsta. De toerenbegrenzer van een aerox euro4 kan je heel makkelijk omzeilen door een draadje door te knippen. Geen dure forcemaster nodig.

Op de ECU zit een witte draad, dat is de bregrenzer. Kan je doorknippen. Of schakelaar aan maken.
Op de ECU zit ook een groene draad, dat is de check engine light. Als je van het lampje af wilt (dat gaat nu branden) dan knip je die ook door.

Dit verhaal stond gewoon in de handleiding van de Polini lambda emulator. (Ding kost 75 euro, zou je motor wat rijker van moeten lopen maar met alleen dit ding gaat hij niet harder).

Ik heb dit niet zelf uitgevoerd dus garantie tot de voordeur.
51827
 
Last edited:
Ik zou hem eerlijk gezegd niet te dicht op de stekker afknippen.. Want dat gaat opvallen bij een controlle..

Zou de mantel van de kabelboom los gooien en ergens daartussen de draad onderbreken.. Dan zoals op foto 4 en dan alles opnieuw inbinden..

Dan is er bij de stekker niks te zien.
 

Attachments

  • PI726.pdf
    2 MB · Views: 106
  • Like
Reactions: K4T
Status
Not open for further replies.
Back
Top