Patrick123

New Member
Hallo,

Mijn Yamaha aerox 4 takt bouwjaar 2014 loopt onregelmatig stationair. Eerst begon dit probleem lichelijk waarbij mijn scooter nog wel bleef lopen. Nu is het probleem erger geworden waarbij de scooter af en toe zelfs uitvalt. Echter als ik net een lange afstand(30km) heb gereden doet dit probleem zich niet meer voor. Verder is er motorisch niets aangepast en is alles origineel.
 
Advertisement - register to remove this

Rare vraag: heeft de scooter een carburateur of een injector? (Luchtgekoeld of watergekoeld?)

Het kan zo zijn dat je de injector eens moet schoonmaken
 
Een injector zit er op. Weet jij ook hoe je een injector kunt schoonmaken?
Nee injector zal het niet zijn, ik denk eerder iets elektronisch...
Ik kan je helaas niet verder helpen (op dit moment)
Je kan zelf wel opzoek gaan naar de werkplaats handleiding van jou aerox
 
De Aerox 4 takt is alleen uitgebracht met een een volledig injectie gestuurd motorblok.
De injector schoonmaken en/of reinigen kan geen kwaad, maar lost niet je probleem op.

Als het een elektronische fout betreft moet je dit kunnen terug zien op het dashboard.., foutcode op het display.
Dit is idem met een fout binnen het circuit van het injectiesysteem met de sensoren en/of actuatoren.

Ik denk echter dat het wel meevalt en de gasklep met sensor even opnieuw afgesteld (gekalibreerd) dient te worden.

Dealer of scooterwinkel welke ook Yamaha verkoopt kan dit zo voor je uitlezen en weer naar de juiste waarden zetten.
Zelf kun je hier niet veel aan doen, mits je de bijbehorende apparatuur hebt....

Qua zoeken naar een manual kun je het beste zoeken op Giggle, C3 of de Fox van Yamaha..
Zelfde type motorblok en injectiesysteem als op de Rox.
 
Last edited:
Bij dit model kun je de contactsleutel 3x aan en uit zetten voor het "resetten" van de ecu. Dit helpt vaak ook voor stationaire problemen
 
Back
Top