Yamaha Aerox 4T injectie opvoeren

Aerox1234

New Member
Ik heb sinds kort een Yamaha Aerox 4T injectie, hij loopt nu 54. Ook heb ik bij aankoop van de vorige eigenaar een polini hispeed vario gekregen. Klopt het dat als ik die plaats hij de 70 kan halen?

Heb ook de video van Joeyschaar gekeken en daar lukt het prima alleen op zijn website staat dat deze polini hispeed vario niet werkt op 2018 modellen.
 
Advertisement - register to remove this

Haha sorry maar ik begrijp niet veel van je antwoord

Ik ook niet, :rolleyes:

Back on topic:

Zit er bij de variateur ook een andere drukveer (87% sterker) en trekveertjes (35% sterker) dan origineel?
Er behoort ook een rollenset bij te zitten van 4,9 gram....
Toevallig ook de lambda sensor erbij gekregen voor een juiste mengselverhouding?

Zo niet, gaat het niet werken op een 2018 type/model.

De koppeling zelf staat los van het verhaal en behoeft dus ook niet vervangen te worden, enkel aangepast!
V.w.b. de Lambda en het kastje bestaat de mogelijkheid om de begrenzing te omzeilen/uitschakelen.
Zie ook het bijgevoegde bestand:
 

Attachments

  • snelheidsbegrenzer uit schakelen.pdf
    2 MB · Views: 55
Last edited:
Dat weet ik dus niet zeker want de vorige eigenaar had de polini vario eruit gehaald voor de verkoop maar ik weet niet of hij daarvoor al drukveer etc erin heeft gedaan

En wat als die drukveer en lambda er niet in zit en ik de vario er in doe. Kan er dan iets fout gaan? (Stuk) of loopt hij dan gewoon nog steeds niet harder
 
Dat weet ik dus niet zeker want de vorige eigenaar had de polini vario eruit gehaald voor de verkoop maar ik weet niet of hij daarvoor al drukveer etc erin heeft gedaan

Dit weten wij natuurlijk ook niet, misschien even contact opnemen en het e.e.a. navragen bij de vorige eigenaar een optie?

En wat als die drukveer en lambda er niet in zit en ik de vario er in doe. Kan er dan iets fout gaan? (Stuk) of loopt hij dan gewoon nog steeds niet harder

Het best is om het hele spul te plaatsen, op die manier gaat het dan gewoon goed en is de kans groot dat deze zelfs harder rijdt dan 70.
Het geheel is dan goed op elkaar afgesteld en de ECU gaat dan niet dwarsliggen (lees: ingrijpen).
Het is onmogelijk om met alleen een andere vario 17/20 km harder/sneller te gaan.

N.B: Manu76 heeft z'n bericht verwijdert, dit mag uiteraard maar laf is het wel!
 
Dank u allen voor de snelle reacties. Er zit geen emulator in dus die ga ik kopen dan. Iemand een goeie site met de beste prijs. En nog een vraag of ik het zelf kan monteren of moet laten doen.
 
Dit weten wij natuurlijk ook niet, misschien even contact opnemen en het e.e.a. navragen bij de vorige eigenaar een optie?



Het best is om het hele spul te plaatsen, op die manier gaat het dan gewoon goed en is de kans groot dat deze zelfs harder rijdt dan 70.
Het geheel is dan goed op elkaar afgesteld en de ECU gaat dan niet dwarsliggen (lees: ingrijpen).
Het is onmogelijk om met alleen een andere vario 17/20 km harder/sneller te gaan.

N.B: Manu76 heeft z'n bericht verwijdert, dit mag uiteraard maar laf is het wel!
Dit weten wij natuurlijk ook niet, misschien even contact opnemen en het e.e.a. navragen bij de vorige eigenaar een optie?



Het best is om het hele spul te plaatsen, op die manier gaat het dan gewoon goed en is de kans groot dat deze zelfs harder rijdt dan 70.
Het geheel is dan goed op elkaar afgesteld en de ECU gaat dan niet dwarsliggen (lees: ingrijpen).
Het is onmogelijk om met alleen een andere vario 17/20 km harder/sneller te gaan.

N.B: Manu76 heeft z'n bericht verwijdert, dit mag uiteraard maar laf is het wel!

@Floris van bommelstijn

Laf of niet het is om verdere discussies te voorkomen. Althans was de bedoeling.

Maar goed jij moet toch echt je grote mond eens leren houden!

Omdat je wat verstand hebt van brommers geeft je niet het recht om telkens over ruggen te gaan om "grappig" te zijn.

Als je mijn antwoord niet goed genoeg vind mot je me maar een pb sturen.,,, nee we kiezen voor de belachelijke manier... lekker laten zien dat ik kennis heb.

Ooooh wat heb ik een" aanzien" met mijn gekopieerde en plakken tekst. Heb jou ergens zien rondhangen op een totaal ander forum: zelfde antwoorden op verschillende onderwerpen. Kijk dat is nou belachelijk!

In mijn ogen val je dus door de mand!!

Ook jij hebt moeten leren om je de basiskennis eigen te maken, maak dan mensen met minder ervaring niet belachelijk!

Ik kom uit de achterhoek en daar zijn we zo klaar met neppers zoals jou!
 
@Aerox1234 Ik zou nog even wachten met het aanschaffen van nieuwe onderdelen.
Op de eerste plaats omdat alles nogal prijzig is natuurlijk maar belangrijker is of dat de variateur wel het juiste type is voor de Aerox II.

@Floris van bommelstijn

Laf of niet het is om verdere discussies te voorkomen. Althans was de bedoeling.

Maar goed jij moet toch echt je grote mond eens leren houden!

Omdat je wat verstand hebt van brommers geeft je niet het recht om telkens over ruggen te gaan om "grappig" te zijn.

Als je mijn antwoord niet goed genoeg vind mot je me maar een pb sturen.,,, nee we kiezen voor de belachelijke manier... lekker laten zien dat ik kennis heb.

Ooooh wat heb ik een" aanzien" met mijn gekopieerde en plakken tekst. Heb jou ergens zien rondhangen op een totaal ander forum: zelfde antwoorden op verschillende onderwerpen. Kijk dat is nou belachelijk!

In mijn ogen val je dus door de mand!!

Ook jij hebt moeten leren om je de basiskennis eigen te maken, maak dan mensen met minder ervaring niet belachelijk!

Ik kom uit de achterhoek en daar zijn we zo klaar met neppers zoals jou!

@Manu76 Heb al vaker aangegeven dat men niet moet gaan blaten over dingen waar men geen verstand van heeft!
Geen nepper maar een gecertificeerd;

-> Scootertechnicus
-> Scootermonteur
-> Motorscootertechnicus

En waar precies maak ik jouw belachelijk dan!?

6 alineas lang gaan uitweiden over de koppeling, wat niet gevraagd wordt moet ik wel om lachen ja!
De TS ook welke als eerste reageerde, dus hoezo ben ik dan grappig!?
Je doet er beter aan om het geheel is goed te lezen en dan pas je reactie te plaatsen!
En nee, mijn grote mond gaat gewoon verder zonder iemand belachelijk te maken en/of te schofferen.

V.w.b. mijn opleiding/certificaat in 2012 betreft het de BCP opleiding van innovam in opdracht van OOMT
 

Attachments

  • BCP Scootertechnicus 2013.pdf
    257.5 KB · Views: 7
Last edited:
Dit weten wij natuurlijk ook niet, misschien even contact opnemen en het e.e.a. navragen bij de vorige eigenaar een optie?



Het best is om het hele spul te plaatsen, op die manier gaat het dan gewoon goed en is de kans groot dat deze zelfs harder rijdt dan 70.
Het geheel is dan goed op elkaar afgesteld en de ECU gaat dan niet dwarsliggen (lees: ingrijpen).
Het is onmogelijk om met alleen een andere vario 17/20 km harder/sneller te gaan.

N.B: Manu76 heeft z'n bericht verwijdert, dit mag uiteraard maar laf is het wel!
Welke ecu raden jullie aan?
 
Back
Top