Yamaha Aerox 4 takt of 2 takt?

luc_aerox

New Member
Hallo,

Ik wil binnenkort een Aerox gaan kopen alleen twijfel ik nog tussen een 2 takt of 4 takt.

Ik kan een Aerox 2 takt uit 2010 met ongeveer 12000KM overnemen voor €525. Een andere die ik ook interessant vond, is een Aerox 4 takt uit 2015 met ongeveer 18500KM voor €1250. Wat zouden jullie mij aanraden? Ik ben niet van plan om de scooter ver op te voeren, hooguit tot 55KM/h.

Is de 4 takt Aerox betrouwbaar? Momenteel rij ik op een Neo's 2 takt dus heb ik nog geen (sleutel)ervaring met een 4 takt.
 
Advertisement - register to remove this

Aangezien je zelf zegt niet harder te willen dan 55, zou ik je aanraden voor een 4 takt aerox te gaan aangezien dit een stuk zuiniger is.
4 takt sleutelen is opzich niet erg lastig, houd er wel rekening mee dat opvoeren bij een 4 takt wel lastig is, vooral bij injectie motoren.
dus mocht je er zeker van zijn dat je nooit harder wilt, 4 takt. wil je misschien later wat harder optrekken en misschien 70 80 rijden, dan zou ik persoonlijk voor 2 takt gaan.

gr
 
Die 4takt kan je ook prima 70 a 75 op de teller laten lopen.. Snelheid is daar het probleem niet. (boven de 70 op de teller is het zoiezo al nutteloos, waarom zou je harder willen, als de scooter een bepaalde waarde heeft, en je wel eens tegen een WOK lamp kan lopen)

Voordeel van de 2-takt is dat het veel simpelere techniek is. Minarelli onderdelen zijn best nog erg goed te vinden..

Een 4takt is wel veel beter te begrenzen dan een 2takt.. Ook als je beide begrenst, dan hoor je dat beter bij de 2takt dan bij de 4 takt..

De 4takt is zuiniger (dat blok schijnt best goed te zijn met het verbruik. Rond 1: 45 /50 zou je wel eens kunnen halen. Terwijl de twee takt rond de 1:25 / 27 zit.. Op dit moment is benzine best wel aan de prijzige kant..

Denk dat je met de aerox 4 4takt over een langere periode veel meer voordeel aan gaat hebben dan aan die 2takt.
Die 4takt heeft ook nog eens een veel hogere verkoop waarde.


Zou alleen de 2takt aanraden als je niet zoveel te besteden hebt (en je budget dus aan de lage kant is) Maar als je er toch het geld voor hebt gewoon de 4takt nemen.
 
Back
Top