Yamaha aerox 2015 opvoeren

Marco123

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik bezit sinds een paar maanden een yamaha aerox r naked. Loopt op dit moment 80 maar zou graag willen dat hij wat harder optrekt.
Huidige setup:
50 cc origineel
Gianelli shot uitlaat
Originele caburateur
Originele variateur en koppeling
Wel zitten er 4.4 gram rolletjes in

Zou iemand mij verder kunnen helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Zou ik er dan meteen 70cc onder moeten gooien of zou ik het ook wel redden met een betere koppeling?
Vind 80 namelijk wel een mooie snelheid en veel harder hoeft hij voor mij niet te gaan.
 
Andere koppeling zal denk niet helpen. Overrange variateur is een optie maar wordt al weer vrij prijzig,
Als je hem sneller wilt laten lopen zou ik er een 50cc snel opzetten want een 70 vindt je krukas ook niet al te lekker. Als je het wel doet zou ik er ook een 17.5mm carb opzetten voor wat extra kracht.
 
Kwestie van beter afstellen.. Je kan er ook 200cc eronder gooien, maar als je afstellen drama blijft, blijft de boel dus ook kut lopen.

Andere koppeling maakt geen verschil, een standaard koppeling is gewoon prima af te stellen op deze setup.. Alleen dan moet je hem ook goed weten af te stellen, ook bij je vario rolletjes / sproeier / carburateur afstelling.. Misschien rij je zelfs met versleten dingen ronden..

Wat wel helpt bij minarelli is een andere vario, zodat het toerental lager word en het vermogen beter word gebruikt.. Het orginele ding is een beetje prut te noemen.. Teveel toeren betekend niet dat hij dan sneller is..

Je moet het een beetje zien als een vario die keihard draait en slip heeft.

Of een vario die wat rustiger draait en geen slip heeft..

In het eerst geval maakt de motor wel toeren maar ga je niks sneller..

Of hij draait wat rustiger toerental en de overbrenging werkt duidelijk efficienter.

Een kleine vario zal optie 1 doen, een grotere zal optie 2 doen.
 
Last edited:
Back
Top