Yamaha Aerox 2010

Sjtoefhengel

New Member
Hallo.
Mijn naam is Stef en ik heb mijn aerox nu 3 maanden. Op het begin liep deze aerox 80km/h maar laterna kwamen er probleempjes. Als ik de scooter starte trok hij koud heel hard en goed door, nadat deze 3x een paar keer heeft gas gegeven trekt hij steeds langzamer hoe warmer hoe langzamer. Ik heb een keer raad gevraagd bij mensen en hun zeggen dat ik strakkere trekveren er in moest doen. Dit heb ik gedaan maar het probleem is alsnog niet verholpen.

Huidige setup:
Technigas terugloop uitlaat mineralli
Polini blauwe drukveer
Malossi witte trekveren
en standaard vario met 3,8 g rollen
scooter is volledig ontgrenst

Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Stef
 
Advertisement - register to remove this

en hun zeggen dat ik strakkere trekveren er in moest doen.
En wat weten hun?
Is ongeveer het zelfde als zij zeggen probeer eens diesel in je Aerox te gooien want dit helpt...

Hoe dan ook,
Het terugvallen klinkt mij als een dip.
Malossi witte veren zijn al redelijk slap en dus Ok voor standaard 50cc en alleen nuttig voor eerste optrek (vanuit stilstand).
De standaard vario erg licht (3.8gr) icm Polini blauw = veels te sterk, is al op 1 na sterkste... zou rollen ook minimaal 1gr zwaarder nemen.
!! Op standaard 50cc voldoet originele drukveer/Malossi wit.
 
Heb je aan het lucht-brandstof mengsel gedacht die koud anders is dan bij warm?
Trekveren zou koud toch nagenoeg hetzelfde moeten zijn als bij warm?
Groet,
 
En wat weten hun?
Is ongeveer het zelfde als zij zeggen probeer eens diesel in je Aerox te gooien want dit helpt...

Hoe dan ook,
Het terugvallen klinkt mij als een dip.
Malossi witte veren zijn al redelijk slap en dus Ok voor standaard 50cc en alleen nuttig voor eerste optrek (vanuit stilstand).
De standaard vario erg licht (3.8gr) icm Polini blauw = veels te sterk, is al op 1 na sterkste... zou rollen ook minimaal 1gr zwaarder nemen.
!! Op standaard 50cc voldoet originele drukveer/Malossi wit.

Thankss hier heb ik wat aan!
Wat voor trekveren zou je dan aanraden?
En zou ik de standaard witte drukveer er onder doen omdat deze minder strak is?
 
Heb dit vanmiddag allemaal geprobeerd want heb een rode malossi drukveer een witte van malossi en een blauwe van polini maar heb dit allemaal geprobeerd maar zie geen verschil trekt erg slecht nogsteeds.
 
Originele vario zal hierbij ook niet helpen... En vanwaar de Polini blauw en Malossi rood op standaard 50cc??

Je zult ten minste aan een snellere vario ipv origineel moeten...
 
Als ik de scooter starte trok hij koud heel hard en goed door

1. Tijdens het optrekken vanuit stilstand?

2. Op trekken onder het al rijdend van de scooter?

Zit nog wel een verschil in voor het ontstaand probleem.


Mij lijken de vario rolletjes wel wat te licht i.c.m die uitlaat.(vooral met originele vario). Aangezien een tecnigas niet echte hoog vliegers zijn.

Zou zelf rond de 4,5 - 5 grams proberen..

Originele vario zal hierbij ook niet helpen... En vanwaar de Polini blauw en Malossi rood op standaard 50cc??

Je zult ten minste aan een snellere vario ipv origineel moeten...

Originele vario is prima af te stellen hoor, ook al is het niet de meeste optimale optie. Sommige mensen kunnen gewoon niet afstellen, al zouden ze met een MHR gaan rijden, dan komt van alles nog maar 60% van het vermogen eruit wat dus jammer is)

Je kan beter een goed afgestelde rustige setup hebben die optimaal loopt. Dan de snelste die niet voor uit te branden is.


Je zult ten minste aan een snellere vario ipv origineel moeten...

Niks moet alles mag.. Maar als hij de originele niet eens kan afstellen, wat heeft hij dan aan een slecht afgesteld sport vario..
Zou zelf de originele vario gewoon lekker oprijden.. Als je merk dat het slechter loopt dan vervangen voor een sport vario.
Zo hoef je geen onnodig geld uit te geven.. Als het ding dan toch vervangen moet worden kan je altijd nog geld tegen aan gooien.
 
Als ik de scooter starte trok hij koud heel hard en goed door

1. Tijdens het optrekken vanuit stilstand?

2. Op trekken onder het al rijdend van de scooter?

Zit nog wel een verschil in voor het ontstaand probleem.


Mij lijken de vario rolletjes wel wat te licht i.c.m die uitlaat.(vooral met originele vario). Aangezien een tecnigas niet echte hoog vliegers zijn.

Zou zelf rond de 4,5 - 5 grams proberen..



Originele vario is prima af te stellen hoor, ook al is het niet de meeste optimale optie. Sommige mensen kunnen gewoon niet afstellen, al zouden ze met een MHR gaan rijden, dan komt van alles nog maar 60% van het vermogen eruit wat dus jammer is)

Je kan beter een goed afgestelde rustige setup hebben die optimaal loopt. Dan de snelste die niet voor uit te branden is.


Je zult ten minste aan een snellere vario ipv origineel moeten...

Niks moet alles mag.. Maar als hij de originele niet eens kan afstellen, wat heeft hij dan aan een slecht afgesteld sport vario..
Zou zelf de originele vario gewoon lekker oprijden.. Als je merk dat het slechter loopt dan vervangen voor een sport vario.
Zo hoef je geen onnodig geld uit te geven.. Als het ding dan toch vervangen moet worden kan je altijd nog geld tegen aan gooien.
Mensen willen dingen met hun 50cc scooter die gewoon niet haalbaar zijn...

Wat doet zo'n Aerox feitelijk extra met slechts
-propje uit een uitlaat
-extreem lichte rollen op een originele vario
-zware drukveer

??
 
Als ik de scooter starte trok hij koud heel hard en goed door

1. Tijdens het optrekken vanuit stilstand?

2. Op trekken onder het al rijdend van de scooter?

Zit nog wel een verschil in voor het ontstaand probleem.


Mij lijken de vario rolletjes wel wat te licht i.c.m die uitlaat.(vooral met originele vario). Aangezien een tecnigas niet echte hoog vliegers zijn.

Zou zelf rond de 4,5 - 5 grams proberen..



Originele vario is prima af te stellen hoor, ook al is het niet de meeste optimale optie. Sommige mensen kunnen gewoon niet afstellen, al zouden ze met een MHR gaan rijden, dan komt van alles nog maar 60% van het vermogen eruit wat dus jammer is)

Je kan beter een goed afgestelde rustige setup hebben die optimaal loopt. Dan de snelste die niet voor uit te branden is.


Je zult ten minste aan een snellere vario ipv origineel moeten...

Niks moet alles mag.. Maar als hij de originele niet eens kan afstellen, wat heeft hij dan aan een slecht afgesteld sport vario..
Zou zelf de originele vario gewoon lekker oprijden.. Als je merk dat het slechter loopt dan vervangen voor een sport vario.
Zo hoef je geen onnodig geld uit te geven.. Als het ding dan toch vervangen moet worden kan je altijd nog geld tegen aan gooien.


Wat zou een mooi setupje zijn voor deze scooter? wil namelijk een constante toerental.
 
Back
Top