Yamaha aerox 2005 problemen bij gas

blafkonijn

New Member
Hallo allemaal.

Ik ben nu 2 weken bezig maar krijg het niet opgelost en weet er geen raad meer mee.

Probleem:
Starten gaat zonder moeite, maar zodra ik gas geef (maakt niet uit hoeveel). Dan zakt hij in toeren en begint te sputteren

Iemand die er ervaring mee heeft en mij opweg kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je die zo gekocht of is dit plots gekomen?

Misschien wat meer gegevens over de scooter en setup is niet onbelangrijk.
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Sorry. Dit is plots begonnen.

Ik heb een 50cc minarelli horizontaal.
Origineel luchtfilter.
Carberateur van 19.5 mm.
Yasuni r uitlaat met prop eruit.
(Meer weet ik jiet echt van mn setup )

Zelf al geprobeerd:
Inlaatspruitstuk vervangen (was beetje rot en was wel aan vervanging toe.)
Nieuwe bougie
Nieuwe bobine met nieuwe bougiedop
Nieuwe krukaskering aan de kant van kickstarter.
Ook geprobeerd met luchtfilter eraf maar hierdoor doet hij nogsteeds hetzelfde.
Post automatically merged:

Lijkt me aan het geluid geen carb probleem, denk dat je t eerder bij je ontsteking moet zoeken en kijken of je massa goed is
Ik heb al de bobine en bougiedop vervangen maar het probleem blijft. Heb toen ook gelijk alle massa punten schoon gemaakt zodat er geen roest op zit.
 
Last edited:
Wat tank je en hoe is je verhouding? Ik had dit probleem ook bij mij ging dat weg na dat ik zelf ging mixen. (Er voor was brommix van de pb) bekijk ook de krukaskamer of er geen olie in zit. Voor nu zou ik eerst de brom 5 min laten warm lopen hielp bij mij.
 
Wat tank je en hoe is je verhouding? Ik had dit probleem ook bij mij ging dat weg na dat ik zelf ging mixen. (Er voor was brommix van de pb) bekijk ook de krukaskamer of er geen olie in zit. Voor nu zou ik eerst de brom 5 min laten warm lopen hielp bij mij.
Ik meng altijd al zelf. Heb mn oliepomp eraf gehaalt omdat hij vaak stuk ging. Ik meng nu 1 op 20
Post automatically merged:

bekijk ff je sproeiermaat, en heb je je luchtfilter nog begrensd of is ie ontgrenst?
Sproeier maar zit nu op 88. Ik had er eerst 96 in zitten maar had hem dus kleiner gemaakt omdat hij afgestelt was op powerfilter. Dus heeft niet geholpen helaas. En origineel luchtfilter heb ik onbegrenst
 
Ik meng altijd al zelf. Heb mn oliepomp eraf gehaalt omdat hij vaak stuk ging. Ik meng nu 1 op 20
Post automatically merged:


Sproeier maar zit nu op 88. Ik had er eerst 96 in zitten maar had hem dus kleiner gemaakt omdat hij afgestelt was op powerfilter. Dus heeft niet geholpen helaas. En origineel luchtfilter heb ik onbegrenst
1:20 is wel heel erg veel, welke cilinder heb je precies?
Hoe is je bougie trouwens. Ik heb namelijk sproeier 98 met ontgrenst luchtfilter
 
1:20 is wel heel erg veel, welke cilinder heb je precies?
Hoe is je bougie trouwens. Ik heb namelijk sproeier 98 met ontgrenst luchtfilter
50cc. Bougie is er gister nog een nieuwe ingezet dus dan zou ik hem eerst ff moeten laten lopen.

Maar zo heb ik hem altijd al gemengt omdat hij zo het beste liep. Kan het dan alsnog zomaar verkeerd gaan? (Ongeveer een jaar)
 
Last edited:
70cc. Bougie is er gister nog een nieuwe ingezet dus dan zou ik hem eerst ff moeten laten lopen.

Maar zo heb ik hem altijd al gemengt omdat hij zo het beste liep. Kan het dan alsnog zomaar verkeerd gaan? (Ongeveer een jaar)
geen idee of dat kan, ik vindt het erg veel. Weet niet welke cilinder je hebt maar denk niet dat je echt een 'race' cilinde hebt, zou eerder 1:35 - 1:45 mengen
 
ik meng 1/50 met tnt racing alu met fluitpoorten op mn aerox. draaid ongeveer 9k en gaat al 30000 km goed. teveel olie is ook slecht, je cilinderwand gaat er van plakken. de keering aan de ontstekingskant ook eens nakijken en voetpakking en kopakking van cilinder ook. klopt het dat hij wit rookt? kan een koelvloeistof lekkage zijn. verder al een nieuwe bougie geprobeert? check ook eens of de grondplaat van je ontsteking goed vast zit. Grondplaat is dat ding met al die koperen wikkelingen op, zit onder je vliegwiel en deze hoort vast te zitten met 2 schroefjes.
 
ik meng 1/50 met tnt racing alu met fluitpoorten op mn aerox. draaid ongeveer 9k en gaat al 30000 km goed. teveel olie is ook slecht, je cilinderwand gaat er van plakken. de keering aan de ontstekingskant ook eens nakijken en voetpakking en kopakking van cilinder ook. klopt het dat hij wit rookt? kan een koelvloeistof lekkage zijn. verder al een nieuwe bougie geprobeert? check ook eens of de grondplaat van je ontsteking goed vast zit.
Pakkingen zijn allemaal nog in takt. Ik ben net bij van den burgt in eindhoven geweest en hun zeiden dat het waarschijnlijk aan de cdi kan liggen.

Dus zo maar is kijken of hij na het warm lopen eventueel doet. Anders maar wat plaatwerk loshalen om de cdi door te meten. Toch bedankt voor de tips
 
Update:

Na het warmlopen blijft het probleem zich aanhouden. Carb *nog* een keer opgehaald en gereinigt. Maar mocht ook niet baten.
Ik ben er ten einde raad mee en hoop dat jullie nog wat tips kunnen geven.
 
Update:

Na het warmlopen blijft het probleem zich aanhouden. Carb *nog* een keer opgehaald en gereinigt. Maar mocht ook niet baten.
Ik ben er ten einde raad mee en hoop dat jullie nog wat tips kunnen geven.
1 op 20 is veel te veel en zo loopt je cilinder dus warm. Meng 1 op 45, dat is meer dan voldoende.
 
Back
Top