This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Yamaha Aerox 2005 probleem

meneeraerox

New Member
Hallo.

Heb een WOK op mijn Aerox.
Wil hem dus nu standaard maken.
b.j. 2005 2 takt

Van:
Sproeier 104
Yasuni R

Naar:
Sproeier 72
Standaarduitlaat

De scooter loopt de ene keer wel en de andere keer weer niet.
Ik moet vaak kicken en allerlei gekke dingen doen zoals de hand op carburateur plaatsen en zelfs dan start hij niet.
(9/10x start hij niet)

Met veel geluk krijg ik hem aan.

Nu is mijn vraag wat moet ik doen?
Ik weet het echt niet meer. Ik wil weer rijden!
Post automatically merged:

Toevoeging: Zowel sproeier 68 als 72 geprobeerd

Ik had sproeier 80 toen hij standaard was.

Hoe is de kleur van je bougie? En hoe oud is ie?
Kleur van bougie niet gecheckt.
Heb de Aerox nog geen jaar.
Zou niet weten hoe oud deze is.

Heeft mij verder nooit laten staan.

Sproeier 68 zit op standaard aerox zonder automatische choke.
(heb ik ook niet)

Ik denk dat als je je bougie vervangt (hittegraad 7 of 8) dat je er bent. Was bij mij toen ook. Startte op een gegeven moment helemaal niet meer. Was toen simpel de bougie vervangen en toen was het opgelost.

Ik denk dat als je je bougie vervangt (hittegraad 7 of 8) dat je er bent. Was bij mij toen ook. Startte op een gegeven moment helemaal niet meer. Was toen simpel de bougie vervangen en toen was het opgelost.
Hittegraad nooit van gehoord Sander, wel heb ik nog een nieuwe bougie BR8HS liggen.
Deze vervangen en klaar?

Carb PHBN17
Cilinder 50cc DR

om hem standaard te maken zul je ook een originele carb moeten monteren. weet niet of ze hier bij de keuring naar kijken, maar grote kans van wel. mierenneukers daar bij de RDW af en toe.

en qua bougie warmtegraad vervangen zal het weinig doen denk ik, meestal is dan de vorige bougie gwn kapot.

zorg eerst even voor de originele carb, dat was een 12mm dacht ik.

Ik had een bougiesleutel gekocht bij Toolstation en was meteen aan de slag gegaan.
De bougie zit vast en kan er moeilijk bij met de sleutel.

Tips zijn welkom!
ach, toch niet zo'n gammele t-greep met twee scharnieren?
(zit er geen origineel setje meer bij je scooter?)

ach, toch niet zo'n gammele t-greep met twee scharnieren?
(zit er geen origineel setje meer bij je scooter?)
Klopt zo'n ding!
Nee, gaat om een Aerox uit 2005.

Had ook een bougiesleutel (juiste maat) besteld bij kparts maar past niet. (Slecht afgewerkt)
Ik haal binnenkort even wat anders.

zou voor scooter mooi 3/8 setje zoeken, red me met auto's al jaren met een set van mannesmann, heb 1/2 duims alleen nodig voor heel zwaar werk.

zou voor scooter mooi 3/8 setje zoeken, red me met auto's al jaren met een set van mannesmann, heb 1/2 duims alleen nodig voor heel zwaar werk.

Bougiesleutel is eigenlijk niet te vinden in 3/8, 1/2 is ook net wat robuuster. Die ratel heeft ook een telescoophendel.