Yamaha aerox 2005 50 cc yasuni R

Dylanm

New Member
Ik heb een Yamaha aerox 2005 50 cc met een yasuni R uitlaat. Hij trekt niet snel maar ook niet langzaam op. Als je vol gas geeft en het gas los laat dipt die. De vario ring is eruit er zitten 5.4 gram rollen van malossi in en een wittedruk veer. De sproeier is 66 en de bougie is iets donkerder dan koffie kleur kan iemand mij vertellen of k lichter in rollen moet om hem sneller te laten optrekken en de dip eruit te halen. De vario ring is eruit
 
Advertisement - register to remove this

check de overgang van je luchtfilter naar de carburateur en met een opening zit aan je spruitstuk, dus tussen carburateur/injectie en motor dan kun je ook nog valse lucht aanzuigen aan de overgang van uitlaatpoort van de cilinder en uitlaat. check deze dingen even en zeg het als het niet zo is als je iets vreemds ziet dan moet je het ook zeggen want dan kan het daar misschien door komen maar check dit eerst even.
 
merk je ook dat je overtoeren hoort?
Post automatically merged:

maar misschien is de sproeier iets te klein amar dat zou ik bij deze redenen niet zo snel denken
 
Valt mee, het voelt meer of die te weinig brandstof krijgt en te zwart moet trekken. Dus k dacht lichtere rollen en grotere sproeier alleen ik weet niet welke.
 
5,4 gram rollen vind ik zelf al best licht
Post automatically merged:

ik heb zelf 8,5 gram rollen en trekt ook redelijk goed weg. ik rijd anderen er wel al bij de start uit.
Post automatically merged:

maarja rollen is niet alles.
 
ik zat destijds met mijn aerox ( std 50 cc/gianelli reverse/ std drukveer/ en power one vario op 4,1 gram rollen.
dit alles was afgesteld door de lokale scooterdealer .ik vond hem wat hoogtoerig worden en beter rijden en klinken op 4,7.
ik weet niet wat een yasuni R vraagt qua rollen maar mag volgens mij wel wat lichter.
wat je sproeier betreft ,lijkt mij wat klein. in een 12 mm carb van dellorto gaan dacht ik 6 mm sproeiers in, ik zou het effe opmeten met een schuifmaat
 
Back
Top