Yamaha Aerox 2004 start niet

Gametopia

New Member
Goedendag allen,
Ik ben al een aantal maanden bezig met een yamaha aerox project, ik heb de scooter tweedehands aangeschaft en het lukt me maar niet om hem startende te krijgen.

Setup:
Malossi sport 70cc luchtgekoeld
Dellorto PHBN 17.5ls met sproeier 90
Stage6 pvl binnenrotor ontsteking
Yasuni R uitlaat
Aandrijving volledig standaard

Ik ben overal lang geweest, carb, spruitstuk, membraan, krukas en lagers, ontsteking en timing, trok eerst valse lucht bij de voetpakking maar dat heb ik afgedicht.
De malossi cilinder is net nieuw.
Ik kan zelf niks meer bedenken wat mis kan zijn dus wil ik het hoer vragen.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Advertisement - register to remove this

Hoe heb je de timing gecontroleerd/afgesteld en wat denk je te bereiken met die binnenrotorontsteking icm deze cilinder?

Ik ben geen tuner maar deze binnenrotor lijkt mij nogal overkill voor deze cilinder, bovendien dien je de voorontsteking zeer nauwkeurig af te stellen met een goeie micrometer en de juiste accesoires en dan spreek ik nog niet over de nadelen van zo'n binnenrotor op een straat legale scooter voor dagelijks gebruik.

• Heb je voldoende compressie en heb je die ook gemeten?
  • Membraan in orde?
  • Gaat je vacuumkraantje open als je elektrisch start?
  • Komt er ook benzine aan in de vlotterkamer van de carburateur en is het brandstofniveau in deze vlotterkamer in orde?
  • Sproeiers en mengbuizen schoon?
  • Mengselschroef op de uitgangspositie?
Wordt de bougie nat na een paar vergeefse startpogingen?

Last edited:
Hoe heb je de timing gecontroleerd en wat denk je te bereiken met die binnenrotorontsteking icm deze cilinder?
Timing had ik gecontroleerd met een schuifmaat (niet het beste weet ik) en ik heb deze ontsteking alleen omdat de vorige eigenaar deze erbij had zonder de originele ontsteking.

Back