Yamaha Aerox 100cc --> 70cc

Beestjes inderdaad, haha. Meeste zitten alleen met de.pootjes vast en veeg je er zo uit. Sommige flappen met de vleugels en maken er dan echt een bende van. Dat was in 1 scherm en die heb ik nog een keer gespoten

Laten we zeggen dat het de charme van buiten spuiten is. Haha. Ik vind het te leuk om zelf te doen. Geeft enorme voldoening als het zo mooi wordt. Dan kan ik een klein foutje (drupje of afdruk beestje) wel accepteren omdat ik geen professional ben. De lak zelf is super strak.

En straks komen er ook stickers op. Dat valt het nog minder op en een paar fouten komen onder de stickers
 
Mijn scooter heeft natuurlijk geen middenbok meer. Maar met mijn nieuwe witte onderkuip vind ik een zijstandaard foeilelijk. Maar geen standaard is misschien wel racey maar ook onhandig. Iemand een idee voor een andere oplossing?

Ook een foto van de laatste status van opbouw en een mooi gelagerd TPR vertandingsdeksel dat ik op de kop heb weten te tikken
 

Attachments

  • 20220929_211127.jpg
    20220929_211127.jpg
    391 KB · Views: 31
  • 20221006_203146.jpg
    20221006_203146.jpg
    335.5 KB · Views: 32
Mijn scooter heeft natuurlijk geen middenbok meer. Maar met mijn nieuwe witte onderkuip vind ik een zijstandaard foeilelijk. Maar geen standaard is misschien wel racey maar ook onhandig. Iemand een idee voor een andere oplossing?

Ook een foto van de laatste status van opbouw en een mooi gelagerd TPR vertandingsdeksel dat ik op de kop heb weten te tikken
Paddock stand is inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing.

Mooi ding dat TPR vertandingsdeksel! Heb je misschien ook een foto van de binnenkant?
[edit] Heb al foto gevonden bij Speedparts, ziet er netjes uit, goed om te zien dat ze extra kanalen voor de smering van de lagers hebben gemaakt en afwerking ziet er ook goed uit.
 
Last edited:
Dat wit maken is idd ook een idee. Dan alleen even uitzoeken hoe ik het kleinste gat in de kap kan maken. Eens over nadenken.

Kappen zitten er nu allemaal op:
20221007_150746.jpg
20221007_160337.jpg

Stickerset ga ik van de week plakken:
20221007_155837.jpg

En de binnenkant van het deksel:
20221002_164425.jpg
 
Hallo Jeroen,

Ziet er goed uit man! Leuk en :cool: om te lezen dat het project weer volop draait..
N.b: Let wel op dat je oranje lampjes (of hoesjes) plaatst als de knipperlichtglaasjes wit/doorzichtig blijven!

Dat wit maken is idd ook een idee. Dan alleen even uitzoeken hoe ik het kleinste gat in de kap kan maken. Eens over nadenken.

Mjaa, dat is een lastige als je geen malletje of sjabloon hebt!

Er heeft altijd een mal/sjabloon op het net gestaan maar dit is inmiddels verdwenen, ik heb dit (A4tje) via het scooterfreaks forum gevonden jaren terug en het was vrij makkelijk om het aan de binnenkant van de kuip te plakken en daarna af te tekenen. (eerst even uitprinten en uitknippen uiteraard)

Door enige frustratie (van moi) toch maar even de ''Fred Basset Hound'' modes aangezet en verder gezocht!
En inderdaad het ik wat montage handleidingen gevonden wat het plaatsen en de juiste plek uitzagen wellicht wat duidelijker maakt.

De foto en eerste pdf zijn van de modellen vanaf 2013. (zie bestanden)
De tweede pdf is van de modellen van voor 2013. (zie bestand)

Daar zit verschil in las ik ergens..., wist ik ook niet!
Bij mijn eigen Aerox heb ik de Buzetti en daar is het gat in de kuip beduidend kleiner dan op de modellen na 2013.
Kan eventueel een foto plaatsen als dit gewenst is.

Bron handleidingen: Easyparts.
 

Attachments

  • 1PH-F73A0-00-00-SIDE-STAND-SCOOTER-Detail-001_Tablet.jpg
    1PH-F73A0-00-00-SIDE-STAND-SCOOTER-Detail-001_Tablet.jpg
    101.3 KB · Views: 21
  • 1PH-F73A0-00-00.pdf
    1.2 MB · Views: 7
  • Jiffy_Aerox_Buzzetti.pdf
    1.1 MB · Views: 5
Last edited:
Dank je voor het uitzoeken, meteen maar even opgeslagen. Gat maken in de vers gespoten kap doet me denk ik nu nog te veel zeer, haha. Blijf het ook niet mooi vinden omdat de standaard dan voor de stickers komt te zitten. Al heb ik de standaard wel al liggen.
 
Dank je voor het uitzoeken, meteen maar even opgeslagen. Gat maken in de vers gespoten kap doet me denk ik nu nog te veel zeer, haha. Blijf het ook niet mooi vinden omdat de standaard dan voor de stickers komt te zitten. Al heb ik de standaard wel al liggen.

Ja, dat snap ik, en zeer doet het altijd wel!
En mooi is het eigenlijk ook niet juist vanwege dat donkere gat in de kap...

Bij Moi was het pure noodzaak omdat de midden bok naar z'n grootje was en de rest (bevestigingsdelen) vastgekoekt zat wat met geen mogelijkheid los wilde komen! In een later stadium is dit alsnog gelukt, maar daarvoor moest ik wel het motorblok eronder uit halen!

Maar ja, aangezien jij met de motorscooter de weg opgaat is een standaard wel gewenst toch?
Ik kwam ook nog een ander type jiffy tegen welke op de kickstartcarter(kap) geplaatst wordt.

Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee en weet dan ook niet zeker of dit überhaupt wel sterk genoeg is.
Moet ff zoeken naar de link..
 
Ja die laatste zag ik ook. Stond onder zijstandaard voor een JogR. Maar weet niet of ik dat aan het carter durf te maken met kans op breuken / scheuren
 
Dat was ook gelijk mijn gedachte aangezien het op die plek juist nogal fragiel en/of poreus is qua materiaal wat inderdaad makkelijk scheuren en/of breuken kan veroorzaken!
 
Ik bedoelde meer dat ik nog niet weet of er een zijstandaard op komt of niet. Ik heb voor de kuip nog een hoop stickers liggen. De kuip blijft wit. Wielen worden of goud of zwart, daar ben ik ook nog niet uit maar voel het meeste voor zwart.

Dit is wat er nog op de kuip moet komen:

images (4).jpeg
 
Last edited:
Build gaat lekker bro!
Op mijn dmp onderkuip zat aan de binnenkant van de kap al aangegeven in de gietmal waar de standaard moet komen, maar zal bij een standaard kap niet het geval zijn ben ik bang.

Gewoon dremeltje met slijpschijfje erop zetten, klein beginnen, tot de standaard past
 
Back
Top