Yahama Aerox 2015 4takt opvoeren

ScooterBeunHaas

New Member
Ik heb weinig verstand van scooters, maar ik wil mijn scooter opvoeren. Ik heb een Yamaha Aerox 4takt uit 2015. Hij loopt nu ongeveer 60 kmh, en ik heb er zelf niet aan gesleuteld maar zo heb ik hem gekocht. Mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik mijn scooter nog harder laten lopen? Ik had een beetje gezocht en ik kwam zelf uit om de malossi multivar vario te kopen en die er op te zetten. Is dat een mogelijkheid en gaat hij dan harder of zijn er betere, andere opties?
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik denk dat er al een andere vario erin zit (wetend dat hij daar op begrensd is) anders gaat hij nou al geen 60kmh .. Maar gewoon eerder rond de 45/50kmh. Als je over cilinder gaat praten dan word dat nogal een duur geintje.. Overigens zijn er geen grotere cilinder dan 70cc te krijgen.. Aangezien die cilinder zo anti-tempering is ontworpen dat de KVS kanaaltjes er in de buurt van de cilinder wand zit, en daardoor kan je niet groter in de boring.. Zelfde probleem als bij de sym 6 deukjes blok.. Opvoer cilinders zijn ook stront duur, daar betaal je makkelijk boven de 300 euro voor.

En daarnaast zal je een andere ECU moeten installeren die de inspuiting veranderd.

Er zit overigens hetzelfde blok onder als de yamaha giggle.

25695_1.jpg


Hier zie je ook dat er geen mogelijkheid voor een grotere boring dan 70cc. Cilinder kost 275 euro
 

ScooterBeunHaas

New Member
Ik denk dat er al een andere vario erin zit (wetend dat hij daar op begrensd is) anders gaat hij nou al geen 60kmh .. Maar gewoon eerder rond de 45/50kmh. Als je over cilinder gaat praten dan word dat nogal een duur geintje.. Overigens zijn er geen grotere cilinder dan 70cc te krijgen.. Aangezien die cilinder zo anti-tempering is ontworpen dat de KVS kanaaltjes er in de buurt van de cilinder wand zit, en daardoor kan je niet groter in de boring.. Zelfde probleem als bij de sym 6 deukjes blok.. Opvoer cilinders zijn ook stront duur, daar betaal je makkelijk boven de 300 euro voor.

En daarnaast zal je een andere ECU moeten installeren die de inspuiting veranderd.

Er zit overigens hetzelfde blok onder als de yamaha giggle.

25695_1.jpg


Hier zie je ook dat er geen mogelijkheid voor een grotere boring dan 70cc. Cilinder kost 275 euro

Bedankt voor je reactie. Ik zag bij Vol Gas met Joey dat hij een malossi multivar vario erop had gezet, en een ringetje had verplaatst en daarmee haalde de scooter een snelheid van 72 kmh. Dus als ik diezelfde vario erop zet en dat ringetje verplaats, neem ik aan dat mijn Aerox ook zo hard loopt? En is een andere uitlaat geen optie om hem harder te laten lopen?
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Dat ringentje moet er wel erin blijven, want het is een shim ring en geen vario ring. Als je die eruit laat gaat de vario wiebelen omdat hij los zit en sloop je daarmee de krukas.. En dat is een duur geintje als het mis gaat.

Ik las eerst op marktplaats dat iemand een aerox 4 te koop had en dat ding ging volgens hem 75 km/u met een polini Hi-speed vario.
 

ScooterBeunHaas

New Member
Dat ringentje moet er wel erin blijven, want het is een shim ring en geen vario ring. Als je die eruit laat gaat de vario wiebelen omdat hij los zit en sloop je daarmee de krukas.. En dat is een duur geintje als het mis gaat.

Ik las eerst op marktplaats dat iemand een aerox 4 te koop had en dat ding ging volgens hem 75 km/u met een polini Hi-speed vario.

Ik laat het ringetje er dan ook in, maar ik verplaats hem van plek. Daarmee win je rond de 4 kmh snelheid, is toch weer 4 ;). Maar is dat niet mogelijk omdat ik een andere vario heb?
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Overigens is de standaard vario van een aerox 4 de begrenzer zelf. Ze hebben het zo ontworpen dat er geen varioring eruit te halen valt.
Ik had eens gelezen dat de graden plaat de begrenzer is. Maar er is wel een mogelijkheid om die van de 2takt te gebruiken en dan is de begrenzer weg. Maar beter een sportvario erin. Rest van de begrenzing en benzine afstelling in de ECU.. Voor een grotere cilinder heb je zoiezo een gemodificeerde ecu nodig van malossi..
 

ScooterBeunHaas

New Member
Overigens is de standaard vario van een aerox 4 de begrenzer zelf. Ze hebben het zo ontworpen dat er geen varioring eruit te halen valt.
Ik had eens gelezen dat de graden plaat de begrenzer is. Maar er is wel een mogelijkheid om die van de 2takt te gebruiken en dan is de begrenzer weg. Maar beter een sportvario erin. Rest van de begrenzing en benzine afstelling in de ECU.. Voor een grotere cilinder heb je zoiezo een gemodificeerde ecu nodig van malossi..

Dus stel ik koop deze vario: https://www.m2trading.com/nl/websho...teurset-polini-yamaha-aerox-4t-gigel-neo-s-4t

Dan hoef ik die alleen er in te zetten en thats it? Geen andere dingen veranderen of eruit halen of iets?
 
Advertisement - register to remove this
Top