|XZ-Tuning| Slider DD LC

Kingmar

Slider DD LC
Slider DD LC

Heey,

Nu ik tijd heb zal ik ook EINDELIJK mijn project plaatsen :)

Mijn brommer/scooter leven begon toen in 16 werd, ik kocht een citta. Ik was een van de eerste van m’n vrienden die brommer mocht rijden. Toen de rest ook het certificaat gehaald had, reden zij op scooters/schakels en reden mij dus dik zoek.

Het werd ook voor mij tijd voor een scooter, het werd een Aprilia Sr. Het was een Capirossi uitvoering en kocht m voor 1000 euro. Hieronder zie je er een foto van, de linker was van mij en de rechter was van Jasper (sr-extreme/JasperdB).

1.JPG


Ik heb er veel mee gereden tot ik op een dag achterop Jur (wheelie*zip) knalde 8P (hij had toen nog z’n NSR) en er kapschade en een kapotte radiateur aan overhield. Jur had ook behooorlijk wat kapschade maar dat is vergoed door mijn verzekering O-)
Nu het toch gaar was kon ik het netzogoed spuiten in een leuk kleurtje. Hieronder zie je het resultaat, het is zelfgespoten dus de lak is niet echt stevig maar ik blijf de kleurencombo vet vinden :)

2.JPG


3.JPG


4.JPG



De SR heeft opgegevenmoment gelopen met een geinig setupje, hiermee ben ik ook naar Lelystad geweest en had 9.7 pk op de testbank :p, het reed best geinig vond ik (Ik had daarvoor altijd stnd gereden). De setup van de SR was:
70 Hebo NG
21 DO
Yasuni C16
Doppler as met C3
Hebo vario
Top Performance koppeling
Kevlar snaar

Tbank.JPG

Ik vond wheelies enzo altijd al vet maar op de sr ging het niet supermakkelijk. Op lelystad zag ik toen een slider met stnd uitlaat en die maakte ook een wheelie zonder al te veel moeite. Ik moest en zou een slider hebben :p maar alleen als er dan ook een BCD voorkap op kwam want die stnd kap is te lelijk voor woorden :)
Zo gezegd zo gedaan, SR verkocht :) Ik had wat tweedehands sliders bekeken maar zag opgegevenmoment bij een dealer een occasion staan voor 1150 euro. Ik wilde m kopen maar toen kwam die man uit op 1200nogwat euro ivm rijklaarkosten enzo. Tevens kon ik hem niet gelijk meenemen. Hij stond raar te kijken toen ik hem mee wilde nemen zonder garantie e.d. Ik betaalde dus gewoon 1150 euro, dit is het resultaat :p

Mooie koffer 8P
5.JPG


6.JPG


7.JPG


Jullie begrijpen natuurlijk ook wel dat ik zo niet kon rondrijden, dus als eerste wat simpele veranderingetjes. Lelijke koffer eraf + ophangbeugel voor de koffer + voorknippers + spiegel + achterspatbord + stnd stickers eraf, het zag er al een stuk beter uit.

8.jpg


Uiteraard waren de wheelies ruim aanwezig :#

9.jpg


Toen was het tijd voor een ander uitlaatje (Yasuni R), tevens zette ik mijn 21 DO erop (die ik nog van m’n SR had liggen) en bestelde een 70 Gilardoni. Het reed best leuk, wel een stuk minder hard als m’n SR, het is tenslotte maar mina verticaal. In dezelfde periode heb ik nog SR velgen aangeschaft en wit laten poedercoaten. De BCD kappen kwamen ook redelijk vlot binnen. Van BCD heb ik het voorspatbord, de sliders (niet op foto) en uiteraard de voorkap.

10.JPG


11.JPG


12.JPG


13.JPG


Na een tijdje hiermee rond te hebben gereden kwam het grote besluit, er komt een Horizontaal blok onder :). Dit betekende dus eerst passen en meten. Ik wilde eerst een SD blok omdat ik dan gewoon m’n net gepoedercoate achtervelg gewoon kon houden, later kwam er wel een DD blok. Ik heb als basis een subframe van een SR gebruikt

Scooter gestript
14.JPG


Het oude (verticale) blok
15.JPG


Verschil subframe :eek:
16.JPG


Passen en meten voor LC cilinder
17.JPG


Scooter een tijdje handig opgeborgen in de schuur 8P
18.JPG


Na veel passen, meten en aanpassen van het subframe was het eindelijk klaar om gelast te worden. Er kwamen gelijk verstevigingsbuizen op omdat ik dat er ook wel vet uit vond zien. Ze zijn gemaakt van een paar tafelpoten die ik bij de Bouwhof voor 3,5 euro per stuk heb gekocht :p
Het resultaat
19.JPG


20.JPG


In de hoop dat ik de meeting in Oisterwijk zou halen en wegens geldgebrek heb ik hem eerst luchtgekoeld gemaakt.
Een Doppler asje en een Athena ovaal aangeschaft
21.JPG


22.JPG


Ik stuitte hierzo op een probleempje, ik had de boel berekend aan de hand van een watergekoelde cilinder. Ik had dus geen rekening gehouden met de koelkapjes van een luchtgekoelde cilinder |(.
Een zaag zorgde ervoor dat het wel paste, maar er bleef een groot gat over. Dit is weer opgelost dmv een beetje polyester en plamuur. Een spuitje zwarte verf eroverheen en niemand die het ziet :p Het frame kreeg verder nog een likje Hamerite zodat het er weer mooi uitzag
23.JPG


Nog wat foto’s
24.JPG


25.JPG


26.JPG


Jurriën moest ook even voordoen hoe ik moest gaan rijden :p
27.JPG


En dan nog een cheap ass uitlaat, een Big One Racing werd het.
28.JPG


29.JPG


Alle electra die ik nog heb, de ori kabelboom is verwijderd maar dat kan je zelf ook wel zien |:)
30.JPG


Uiteindelijk Oisterwijk niet gehaald helaas….
Toen ben ik op m’n gemakje gekeken of ik al wat dingetjes voor de toekomst kon krijgen. Ik heb wat dingetjes aangeschaft, daar heb ik helaas geen foto’s van maar het is niet echt byzonder dus je mist weinig hoor :p
- SR radiateur 20 euro
- Aerox achtervelg met een gladde ML 50 +schijf en adapter, Remlijdingen +hendels en pompje 30 euro :)
- Waterpompdeksel geruild met Roeland (SR-Rule) tegen een primaire as die ik nog had liggen
- DD blokje (zat stnd vertanding, stnd krukas en Stnd ontsteking bij) 90 euro

Ongeveer een maand voor Jubbega konden Jur, Roeland en ik onze uitlaten laten verchromen in Duitsland. GermanFreak van t forum heeft ons geholpen met het brengen naar de chromer en het teruggeven van de uitlaten op Jubbega. Nogmaals bedankt !!!
Ik heb ook een carbon stickervel om de demper gedaan, dat ziet er een stuk netter uit (ik moet het nog een keer overnieuw doen want het is niet helemaal goed gegaan). Hier wat fototjes van het resultaat.
31.JPG


32.JPG


33.JPG


Ergens middenin het verhaal had ik ook een 12pen Malossi RHQ as aangeschaft omdat ik een MK Pro Race wilde hebben. Vorige week was ik naar m’n dealer gegaan om te vragen wat ie kostte, 180 euro, dus ik hem besteld. De volgende dag wilde ik hem ophalen en zei ie: dat word dan 260 euro, ik :| Waarschijnlijk was dat nog de prijs van de Pro Race 1.
Hier nog een paar fototjes van de RHQ as, die nu dus TE KOOP IS, pm me als je interesse hebt. Richtprijs is 110 euro.
34.JPG


35.JPG


Mja opzoek naar een andere cilinder dan maar. Ik kwam uit op een Stage 6 cilinder. Gekocht bij Koopmans voor 185 euro. Het is echt een heel mooi afgewerkte cilinder.
36.JPG


37.JPG


38.JPG


39.JPG


Inmiddels ligt het blokje en de cilinder bij Boyd (3br) zodat het blokje getuned kan worden voor de Stage 6. De cilinder laat ik eerst nog even standaard om twee redenen:
- ik heb geld nodig voor m’n vakantie :p
- die Stage 6 schijnt stnd al best leuk te rijden

Later kan de cilinder altijd nog getuned worden als ik dat wil.
Die stage 6 komt op de Doppler as waar ik nu mee rij, verder gebruik ik de 21 DO weer. Voor de rest moet ik nog ff kijken wat ik doe.

Dit was het wel zo’n beetje tot nu toe, zodra ik weer iets nieuws heb plaats ik het erbij.

Grtz Ingmar


.:: 4 Juli 2004 ::.

Aangezien jur allerlei filmjes op z'n server heeft gezet plaats ik deze ook even bij mijn project. In het filmpje zijn jur en ik te zien met wat wheelies en stoppies. Het is een wat ouder filmpje maar dat maakt het niet minder leuk.....
XZ-Stunts II



.:: 6 Juli 2004 ::.

Vandaag ben ik weer verder gegaan met m'n slakkenhuis. Ik was er al een tijdje mee bezig en langzaam maar zeker werd het wat :p
Nu is hij dus bijna af, het vreeswerk zit erop het moet alleen nog afgewerkt worden met een vijl. Uiteindelijk wordt ie nog gestraalt en gespoten zodat het er gewoon leuk uit ziet.
Hier een pic van hoe ie er nu bij ligt:
Slakkenhuis.jpg





.:: 25 Juli 2004 ::.

Kheb m'n blokje opgehaald bij Joost (3br) en het ziet er goed uit :)
Hieronder wat foto's van het resultaat, ik kom er alleen nu pas achter dat ik nog geen foto heb van de voorkant van het blok |( die komt dus nog.... Het is dus gestraalt en getuned.

blok1.JPG


blok4.JPG


blok5.JPG


blok8.JPG


Hier een betere pic van de Stage6 cilinder (deze is dus nog steeds untuned)
blok2.JPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

jeej ingmar's project online :):)

dit ding is zo mooi gelast dat et net lijkt of het std is, slider met horizontaal blok.. egt super mooi gefixxed.

met de setup komt et ook wel goed ;) succes ingmar :)
 
Hey Ingmar ,

Nice Project do you have , i like it !
No Problem for chroming the Big One !

It kept the friendship between "Duitsland" and the Netherlands alive !

Keep on tuning !

Greetz
Benni
 
lijpe slider.. ben benieuwd naar het eind resultaat:)...
maar is dat wel stevig hoe je de ophaning van het blok hebt gelast...en kon je er niet beter een subframe tussen zetten?..of komt dat nog
maarjah iig lijpe slider:p

verder nog suc6 met je project
laterzzzz.. jeroen
 
snap niet dat je zon mooie sr wegdoet om te kunnen wheelien :X
maargoed ieder zen keus he :) succes met je slider verder
 
19SLIDER86 said:
lijpe slider.. ben benieuwd naar het eind resultaat:)...
maar is dat wel stevig hoe je de ophaning van het blok hebt gelast...en kon je er niet beter een subframe tussen zetten?..of komt dat nog
maarjah iig lijpe slider:p

verder nog suc6 met je project
laterzzzz.. jeroen

zit tog een subframe tussen...
het veert alleen niet :D
 
neej en daar gaat het om bij jeroen...
dus in principer zit er geen subframe meer tussen want hij kan niet meer onafhankelijk bewegen ...

kingmar rijdt het niet onwijs schokkerig/trillerig aangezien je geen subje meer heb die de klappen opvangt?
 
SliderOne said:
neej en daar gaat het om bij jeroen...
dus in principer zit er geen subframe meer tussen want hij kan niet meer onafhankelijk bewegen ...

kingmar rijdt het niet onwijs schokkerig/trillerig aangezien je geen subje meer heb die de klappen opvangt?



idd..dat bedoel ik ook jah:)..... bij mij komt ie er wel tussen:p... maarjah.... wel weer ff ontopic blijven he;)
 
Het is idd minder comfortabel als dat je subframe wel kan veren. Toch heb ik altijd nog een achterveer die de schokken prima opvangt. Sowieso trilt AC meer dan LC dus ik ben benieuwd hoe het rijd als die Stage 6 erop zit
Motorisch zal er eerst een C20 komen, m'n verdere setup weet ik nog niet precies....

grtz
 
Yoo Ing,

Beterz dat je ook eindelijk een projectie hebt aangemaakt :) Als je zo alles achter mekaar bekijkt schrik je tog wel ff hoeveel tijd + geld er al inzit :D In ider geval gaat hij ooit vast wel af komen :) Beter gaan we binnekort ff een nieuw filmpje maken na onze vakantie...

mzzl's Jur.
 
vette slider man . wat een project een mina hor onder een stunt laasen das echt veel werk e . ( ben ook bezig met een stuntlc dd mhr ) maar eenmaal het klaar is wel iets unieks ee.
 
yoooooo

thnx allemaal voor de reacties :)

De radiateur gaat gewoon aan de voorkant komen achter de BCD voorkap. Ik ga een framepje kopen van een SR radiateur en die laat ik erop lassen......

grtz ingmar
 
Back
Top