This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

- Xtreme Dragster 180cc NX -

Doofus

www.sprintscooter.nl
Als basis hebben we een Italjet Dragster kunnen kopen voor zeer weinig geld. Deze dragster is in het verleden uit de showroom gestolen en helemaal verrot terug gevonden. Na een aantal jaartjes heeft de dealer waar deze gestolen was hem terug gehad en hebben wij hem over kunnen nemen. Met deze dragster zijn we nu al 8 maandjes in stilte bezig. Het blok ligt nu uit elkaar en gaat getuned worden. De volgende onderdelen komen in dit blok:

- Carters Tuned FredMotoren
- Nieuwe SKF lagers + Viton Keerringen
- Malossi MHR RHQ 180cc Krukas
- Malossi MHR 172cc Cilinder Tuned FredMotoren (Lichtere zuiger)
- PM Tuning Verbrandingskamer + Gouden kop
- HPI Binnenrotor (aangepaste grondplaat)
- NGK B10EGV Bougie + Rode "race" Bougiekabel
- DPR Berekend FredMotoren Met DPR 180demper Verchroomd
- Malossi MHR 180cc Vario
- Piaggio 180cc poulie Afgedraaid en Geparelstraald
- Malossi MHR 180cc DeltaClutch (Stugste druk en trekveren)
- Polini 180cc Wing Bell
- Malossi MHR Torque Poulie
- Malossi MRH Maxi Belt
- NX Lachgas Systeem Ge-airbrushed
- Malossi MHR Recht Secundair, Standaard Primair
- Stage 6 V-Force3 Minarelli membraan
- Keihin 34mm Carburateur (Met HGS kelk indien mogelijk, moet nog contact opnemen. dus als je het leest! bij deze dan )
- Zelfgemaakt spruitstuk
- Malossi Luchtfilter

De Dragster moet natuurlijk ook goed op de weg liggen.
Banden: Michelin Bopper. Hier hebben we niet voor gekozen omdat ze goed zijn, maar voor zit een 11inch band en deze is van Bridgestone niet te krijgen.
Vering: Bitubo World Champion achter, Normale bitubo voor tussen het frame.
Het rem gedeelte bestaat uit Stalen remleidingen en Galfer Remblokken. Het staat in de planning om er rempompen van een aerox op te plaatsen. Dit zorgt voor betere remdruk (ajp stinks!) en we kunnen dan stage6 chroom pret spul op ons stuur doen. Past natuurlijk goed bij de spiegels.

Qua electra blijft hij origineel. De verlichting enzo moet allemaal blijven werken. Aangezien hij gewoon een kenteken heeft kunnen we er namelijk legaal mee blijven rijden. voor de veiligheid word de dragster wel voorzien van een Killswitch en een Aim toeren/temperatuur meter.

Verder is hij optisch al aardig af. De kappenset is compleet ge-airbrushed. Vandaag zijn ook de velgen terug gekomen van de poedercoater. Er zitten chromen f1 spiegels op en carbon rempotdekseltjes. De buddysitjes worden nog voorzien van een nieuw laagje leer. Verder zijn er nog zat dingen die we aan willen schaffen voor het uiterlijk, maar eerst moet hij maar goed lopen voordat we met het uiterlijk verder gaan. De carterkap moet nog ge-airbrushed worden en de Lachgas fles gaat ook ge-airbrushed worden

Ik durf niet te voorspellen wat voor score dit ding neer gaat zetten. Laag zal het in ieder geval niet wezen. Het moeten namelijk wel mooie fotos zijn.
Hebben jullie tips/ideeen of ervaring. laat het me maar weten.

Zo staat de Dragster er bij op dit moment. eenzaam zonder blok.








Dit moet natuurlijk voor het nodige plezier zorgen


Kwestie van smaak! maar ik vind het top!




Eindelijk velgjes terug van de coater. alleen nog geen tijd gehad om ze te poetsen.


Bopper bandjes er omheen.


De o-zo kleine 34mm keihin.


Het apparaat dat voor de statics zorgt.


En dan nog wat fototjes van de spullen. (LET OP!! Uitlaat word vervangen door een splinter nieuwe evo180cc!!! Dus bij interesse in de malossi .....)














Hier dan ook nog wat fotos van een donor fiets. vervoerd in een peugeot 106je







Voor de geinteresseerde heb ik nog wat fotos van een paar maandjes terug gevonden. Zo stond de dragster er een hele lange tijd bij. Met maar 1800 km op de teller Dat is serieus de echte km stand.









Eindelijk was het vandaag zo ver. de 180 malossi krukas kwam binnen Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt nog wat spulletjes aan te schaffen. Carters zijn ook goed naar wens geworden en zien er weer als nieuw uit. Morgen Malossi 180cc binnenrotor, malossi 180cc achterpoulie bestellen en dan maar wachten op de rest. Begin komende week komt er een mooi echt carbon fibre achterspatbord binnen die ook zeker direct geupdate zal worden. we hebben overigens ook voor een paar eurotjes spulletjes in engeland besteld maar daar gaan we niet meer over vertellen. Genoeg informatie voor vandaag weer, hier volgen de foto's:











Hier trouwens een lijstje met spulletjes die volgende week uit engeland komen:

Gouden buitenkop van pm tuning (standaard is het een plastic ding)


Binnenkop van PM Tuning met betere prestaties dan de originele. (zeggen ze)


Echte Carbon fibre achterspatbord


Echte carbon fibre remklauw bescherming


Echte carbon fibre afdekkapje voor de koppelingsmoer


PM Tuning voetplaatjes


PM Tuning Frameplaatjes


Bitubo schokbreker voor tussen frame


Bitubo Schokbreker achter


Na hockenheim krijgen we het pakketje binnen. dus we gaan met smart wachten

Vandaag weer een avondje gesleuteld. Hierdoor hebben we een hoop nieuwe plannen. De volgende plannen gaan al uitgevoerd worden komende 2 weken:

-Binnenkappen, Tankdop en voorvork worden geairbrushed in hetzelfde design als de huidige geairbrushde dingen.
- Frame gaat verchroomd worden Tenzij het veel te duur is. dan word hij zwart gepoedercoat.
- Remklauwen worden verchroomd
- Aim Mychron3 toeren/temp meter
- Stage 6 chromen voetsteunen
- Stage 6 chromen remhevels
- Stage 6 CarbonLook rempotdeksels
- Een hoop andere kleine prut

Hier volgen wat foto's van vandaag dan.

Het Frame dat dus verchroomd/gepoedercoat gaat worden.




Het voorvorkje dat er zeer zielig bij ligt.


Pm-Tuning Treeplankjes.


Remschijf voor (de kleine) + achter (de grote).


Frame plaatje en voorvork plaatje.


Bitubo Vering voor+achter.


2 Echte Carbon kapjes.


Helaas geen foto kunnen maken van de kop want deze is bij fred motoren.

Zoals ik al zei gaan we vrijdag het blokje ophalen en het een beetje in elkaar zetten voor zover het kan. Volgende week dinsdag zullen we hier aan gaan werken. Dan zullen er dus ook weer foto's volgen.

We zitten er trouwens ook aan te denken om een speciaal artikel in duitsland te bestellen. kost wel 250 euro maar spreekt ons zeer aan. Dit artikel zorgt voor stabilisatie bij die hoge snelheden. Wat vinden jullie er van? onzin of zou het wel nuttig zijn?

Dit is dat artikel dus. achter komt hij aan de velg en voor komt hij aan de uitlaat ophanging.


Carbon fibre cockpit windschermpje


En het Tellertje wat er dus ook op komt.


Helaas geen foto update zoals beloofd.

Krukasje en lagers zijn gemonteerd.
Op dit moment word er malossi vertanding in gelegd.

Vrijdag gaan we weer een zooitje met spul ophalen en dan zal ik zeker foto's maken.

Vandaag hebben we een telefoontje gehad van de verchromer. Het frame met remklauwen verchromen kost 580 euro. we hebben besloten het niet te doen omdat dit te ver gaat. Toch net iets te veel geld voor een frame. Het frame zal nu blauw gemaakt worden. dezelfde kleur blauw als in de kappen.

De dag voor kerstmis zullen de delen die gespoten moeten worden naar de spuiter gaan. één a twee weken later zullen we dan dus onze spullen terug hebben en beginnen we met opbouwen.

Eindelijk een update.

Wat betreft de half poulie. Zo gezegd zo gedaan!
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's maar hij is nu bij de parelstraler. dus vandaar.





Zoals hierboven vermeld wordt hij nu geparelstraald.

Het blokje in elkaar zetten:






Voor de show een beetje in elkaar gezet:






Carbon Fibre Achterspatbord:


Het Speelgoed uit duitsland:


Hebo Koelpijpje Aluminium:


Blokje nogmaals:






Polini Koppelingshuis. Hij is groot




Firefox Radiateur. Deze komt onder de treeplank. Hij is nu nog lelijk maar wordt binnekort weer mooi zwart:


Volgende week vrijdag gaan we weer een zooitje spullen halen. (ontsteking,Achterpoulies met koppeling enz enz)

Poulie is gestraald. tnx to athenarox. Hij straald mooi. Dus als jullie nog een parelstraler zoeken. pm hem. Ons blok heeft hij ook gedaan.

Mja. Geen gelul. Hier de foto's:





Geen mega update, maar wel geinig.
We hebben een psi meter binnen gekregen voor de lachgas fles.
vanavond het een en ander ophalen bij de airbrusher. dus daar vanavond misschien fotos van. hier het metertje:





Een leuke update:

Hier volgen wat fotos van de kapdelen. deze kappen zijn nog in progress! Op deze kapdelen zitten alleen de eerste 2 lagen lak. bij de volgende laag zal er ook weer een update volgen.

Hier wat binnenkappen:










De carterkap waar FRED MOTOREN op komt te staan:


Wat fotos van de NOS Fles, de fles komt op zijn kop aan het frame te hangen:
(de bodem)






Het achterspatbord:




De treeplank met onderkuip:


Stuurschakelaars


Binnekort meer, want er word veel meer ge-airbrushed.
 
Last edited:
Zo Kenneth jij bent behoorlijk wat van plan ziet er nice uit zeg, en zo vaak heb ik niet een getunede 180 voorbij zien komen, 'k ben dus benieuwd..

Gr Rene
 
Ziet er leuk uit dushi :* Kappen zijn wel een kwestie van smaak, maar als ze erom zitten zal ik ze niet lelijk vinden
 
Netjes Kenneth :W, ik wil em binnenkort wel ff irl komen bewonderen . veel succes ermee enne ik spreek je nog.
 
Voor de geinteresseerde heb ik nog wat fotos van een paar maandjes terug gevonden. Zo stond de dragster er een hele lange tijd bij. Met maar 1800 km op de teller Dat is serieus de echte km stand.







 
echt een tof ding, die kappen zijn erg mooi
ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als die zo goed als af is
succes!
 
Nee man
dat vind ik zo standaard bij een gepimpte 180. dat doet iedereen die daarmee bezig is.

Doe ons maar gewoon de mooie Evo pijp