JaapL.
Gang = Alles
Dit is het project van >purple-horse<. Maar aangezien hij zelf niet echt de tijd heef om een project page te maken en bij te houden doe ik het voor hem.
Ik ben Jurjen Nout, 16 jaar. Binnenkort examen voor de opleiding AAT ( Assistent Autotechnicus ) op het VMBO Harderwijk. Zelf woon ik in Putten.
Hier de lijst van mijn setup.
Cilinder: 70cc due plus
Uitlaat: Yasuni c16
Carburateur: 17.5mm Dellorto
Luchtfilter: Top Performance
Vario: Polini speedcontrol accen.
Koppeling: Polini speed clutch
Membraan: 6 Kleps
Carters: Bijgewerkt en afgewerkt
Halfpoulie: Polini
V-snaar: Malossi kevlar
Spruitstuk: Chrome 17.5mm
Het begon allemaal al toen ik 15 jaar was. Ik had een deze Aerox gekocht toen was hij bijna helemaal standaard. Het enige wat veranderd was dat er een Arrow uitlaat onder zat. Later heb ik toen zelf de velgen nog wit gespoten en toen vind ik het al redelijk ergens op lijken. Toen ik 16 werd me certificaat gehaald en beetje rondgereden. Standaard cilinder Polini For Race uitlaat. Whow wat liep dat hard zeg
Op een gegeven moment heb ik er nog een Bidalot S2 bij gekocht met een C16 demper. dat liep al een stukje beter. Maar het ging allemaal nog niet hard genoeg voor mij. Ik ging dus opzoek naar een andere setup.
Een jongen uit me buurt had zijn snelle onderdelen te koop aangeboden. Dat waren de volgende onderdelen:
Due Plus 70 CC
17.5 mm Carburateur
Spruitstuk
Polini Halfpoulie
en later ook nog de Yasuni C16.
Ik had de setup gekocht en gemonteerd. Hij liep eerst voor geen meter en ik wist maar niet waar het aan lag. Ik had de cilinder er weer afgehaald, kwam ik er achter dat ik de zuiger verkeerd om erin had gedaan.. :| Toen liep hij dus wel aardig goed.
Op een gegeven moment reed ik op een zondag ochtend lekker rond te toeren door Putten.. Mooi weertje.. Opeens.. Bwwoooooooop... Ratel De Ratel... Shit denk ik.. wat is er nu weer. Hij wou niet meer starten dus ik naar huis gelopen. Thuis de cilinder eronder uit gehaald. En ja hoor. En vastloper... :'(
Ik heb de cilinder naar Barneveld gebracht om hem te laten honen. Nu ben ik aan het wachten totdat ik gebeld wordt dat hij klaar is. Ik rij nu overigens met de standaard cilinder weer en de C16 eronder. ( Loopt overigens prima )
Maarja nu ik dus moet wachten totdat ik gebeld wordt heb ik natuurlijk niet stil gezetten. Hieronder een paar foto's met uitleg waar ik mee bezig ben.
Uitlaat gepolijst en in de blanke lak gezet:
De achterkappen aan elkaar aan het maken:
BCD onderkuip die overigens eerst zwart was ook wezen schuren:
Nieuwe remschijf voor:
Ons Logo:
En hier nog een paar foto's van de scooter voor deze veranderingen:
Ik was helemaal vergeten om de plannen er bij te zetten:
Voor Lelystad wil ik nog laten gebeuren:
De scooter opnieuw spuiten. ( kleuren combo is nog niet bekend )
De achterkappen aan elkaar maken.
De binnenkuipen wit gespoten.
De cilinder er weer terug op en helemaal goed afgesteld.
Maybe nog wat veranderingen aan de setup.
Groeten Purple Horse
Update:
Gisteravond:
Tring tring... Met Jurjen, Hallo met.... uit Barneveld je kan dinsdag je cilinder ophalen..
Jurjen zegt: Yeah.. Zal tijd worden.. Maarja zie je dinsdag.. Oke tot ziens.
oftewel... Dinsdag kan ik me TP Cilinder weer ophalen!!
Dan knallen we alles eronder en gaan we weer verder met de achterkappen.
Groeten
Update:
Ben opzoek naar een HPI Race Onsteking. Heb jij er 1 liggen? Mail dan even naar jurjennout@hotmail.com
Ik ben Jurjen Nout, 16 jaar. Binnenkort examen voor de opleiding AAT ( Assistent Autotechnicus ) op het VMBO Harderwijk. Zelf woon ik in Putten.
Hier de lijst van mijn setup.
Cilinder: 70cc due plus
Uitlaat: Yasuni c16
Carburateur: 17.5mm Dellorto
Luchtfilter: Top Performance
Vario: Polini speedcontrol accen.
Koppeling: Polini speed clutch
Membraan: 6 Kleps
Carters: Bijgewerkt en afgewerkt
Halfpoulie: Polini
V-snaar: Malossi kevlar
Spruitstuk: Chrome 17.5mm
Het begon allemaal al toen ik 15 jaar was. Ik had een deze Aerox gekocht toen was hij bijna helemaal standaard. Het enige wat veranderd was dat er een Arrow uitlaat onder zat. Later heb ik toen zelf de velgen nog wit gespoten en toen vind ik het al redelijk ergens op lijken. Toen ik 16 werd me certificaat gehaald en beetje rondgereden. Standaard cilinder Polini For Race uitlaat. Whow wat liep dat hard zeg
Op een gegeven moment heb ik er nog een Bidalot S2 bij gekocht met een C16 demper. dat liep al een stukje beter. Maar het ging allemaal nog niet hard genoeg voor mij. Ik ging dus opzoek naar een andere setup.
Een jongen uit me buurt had zijn snelle onderdelen te koop aangeboden. Dat waren de volgende onderdelen:
Due Plus 70 CC
17.5 mm Carburateur
Spruitstuk
Polini Halfpoulie
en later ook nog de Yasuni C16.
Ik had de setup gekocht en gemonteerd. Hij liep eerst voor geen meter en ik wist maar niet waar het aan lag. Ik had de cilinder er weer afgehaald, kwam ik er achter dat ik de zuiger verkeerd om erin had gedaan.. :| Toen liep hij dus wel aardig goed.
Op een gegeven moment reed ik op een zondag ochtend lekker rond te toeren door Putten.. Mooi weertje.. Opeens.. Bwwoooooooop... Ratel De Ratel... Shit denk ik.. wat is er nu weer. Hij wou niet meer starten dus ik naar huis gelopen. Thuis de cilinder eronder uit gehaald. En ja hoor. En vastloper... :'(
Ik heb de cilinder naar Barneveld gebracht om hem te laten honen. Nu ben ik aan het wachten totdat ik gebeld wordt dat hij klaar is. Ik rij nu overigens met de standaard cilinder weer en de C16 eronder. ( Loopt overigens prima )
Maarja nu ik dus moet wachten totdat ik gebeld wordt heb ik natuurlijk niet stil gezetten. Hieronder een paar foto's met uitleg waar ik mee bezig ben.
Uitlaat gepolijst en in de blanke lak gezet:
De achterkappen aan elkaar aan het maken:
BCD onderkuip die overigens eerst zwart was ook wezen schuren:
Nieuwe remschijf voor:
Ons Logo:
En hier nog een paar foto's van de scooter voor deze veranderingen:
Ik was helemaal vergeten om de plannen er bij te zetten:
Voor Lelystad wil ik nog laten gebeuren:
De scooter opnieuw spuiten. ( kleuren combo is nog niet bekend )
De achterkappen aan elkaar maken.
De binnenkuipen wit gespoten.
De cilinder er weer terug op en helemaal goed afgesteld.
Maybe nog wat veranderingen aan de setup.
Groeten Purple Horse
Update:
Gisteravond:
Tring tring... Met Jurjen, Hallo met.... uit Barneveld je kan dinsdag je cilinder ophalen..
Jurjen zegt: Yeah.. Zal tijd worden.. Maarja zie je dinsdag.. Oke tot ziens.
oftewel... Dinsdag kan ik me TP Cilinder weer ophalen!!
Dan knallen we alles eronder en gaan we weer verder met de achterkappen.
Groeten
Update:
Ben opzoek naar een HPI Race Onsteking. Heb jij er 1 liggen? Mail dan even naar jurjennout@hotmail.com
Last edited: