Xsh dpr's

Status
Not open for further replies.

Michiel

Well-Known Member
Na een discussie op msn vraag ik me nou af welk verschil er zit tussen de xsh speed dpr en de xsh 2f4r dpr voor piaggio.
Op msn werd mij verteld dat ze op het eerste oog er hetzelfde uit zien maar de 2f4r versie heeft een rechte flens en de speed een schuine flens.
Als dat zo is heb ik dus een speed dpr op mn 2f4r zitten waar ik dus niet vrolijk van word.
Kan ik iemand dit nader verklaren ?
Op de site van marco staat ook bij de 2f4r uitlaat een speed vermogen wat ik ook maar vaag vind.

XSH Specs DPR Piaggio 2fast4race specs 239,95EUR


Zeer exclusief!!

DPR uitlaat op XSH specificaties speciaal voor de 80cc 2fast4race kit, We hebben verschillende uitlaten getest en ontworpen en deze kwam op alle fronten het beste uit te test. Met deze uitlaat hebben we het nieuwe 70cc record van 23,4SAE pk's behaald.

Nou denk je van bel marco op maar daar heb ik niet eens zin meer in aangezien die 999 van de 1000 keer niet opneemt.
 
Advertisement - register to remove this

de dpr die jij hebt is waarschijnlijk gwn de "Koopmans" dpr omdat die ook veel vermogen gaf op 2f4r maar eigenlijk voor speed is. ik rij met speed namelijk en krijg ook een 2f4r DPR, dit is gewoon de naam voor de uitlaat waarschijnlijk

en net als wat bojt zegt, laat 10 DPR's maken en elke is verschilend.

grt jordi
 
Lekker makkelijk antwoord Bojt. Uiteraard zit er een klein beetje verschil in elke uitlaat, tis allemaal handgemaakt. Maar dat is geen antwoord op de vraag van Michiel. Dat "koop het en test het" slaat natuurlijk ook weer nergens op, niemand koopt 2 uitlaten om te kijken of ze misschien hetzelfde zijn.

Kunnen er geen mensen een goede duidelijke foto posten van de 2 uitlaten. Ik heb hier foto's van een dpr uitlaat, die ik kocht als een XSH dpr speed pijp. Mja, naar mijn weten was die uitlaat niets anders als een FKT dpr speed pijp.
Mijn ding werd met een kromme flens geleverd overigens.

Foto's xsh speed ding:

DSC00954.JPG


DSC00955.JPG


DSC00958.JPG


Als er nou iemand ook nog eens zo vriendelijk zou zijn om even wat foto's te posten van de xsh 2fast pijp, dan kunnen ze iig op foto's met elkaar vergeleken worden. Ik snap ook wel dat t foto's ook niet alles is, maar dan heeft iig een idee.

Edit: Michiel, zou jij een foto van jouw xsh 2fast dpr kunnen posten, waarbij de uitlaat in dezelfde positie ligt als de ene op mijn foto? Dan is het redelijk te vergelijken.
 
Nog maar wat foto's dan.

Mijn (ex) xsh speed dpr:

d21.JPG


Michiel's xsh 2fast dpr:

michiel.JPG


Ik zie er persoonlijk geen verschil in, op een foto dan.

@ Willy: niet te bijdehand doen he ;) :*
 
op deze foto's lijkt het middenstik langer en ook de reflectorconus lijkt langer. Eigenlijk valt het vanaf foto's niet te zeggen dus hierbij geld meten=weten.

Iemand die hier zin in heeft??
 
Koop het en test het. Elke DPR is anders aangezien het handgemaakt is. :)


Dat DPR uitlaten onderling verschillen zit 'm in de manier van werken van de bouwer, als het vreselijk snel moet omdat de uitlaten goedkoop zijn (en dat zijn ze zeker) kan je ook geen perfecte uitlaat verwachten.

Maar dit heeft niets met handwerk te maken, als je alles netjes laat lasersnijden, en zorgt dat het perfect past voordat je het in elkaar last ipv "pas slijpt" dan kloppen de maten perfect.

Even ter verduidelijking.........:p
 
Haha, we zullen het maandag zien :W Ben benieuwd 8) :p

In ieder geval..

Het verhaal met de DPR's zijn alsvolgt. Iedere simpele ziel kan bij Piet, wanneer er maar euro's over de balk komen, gewoon uitlaten bestellen. Deze pijpen zijn erg goedkoop, en een identieke pijp is zeldzaam. Het kan wel, maar altijd gebeurt het niet.

En toen de FKT DPR ontwikkeld werd, zijn er meerdere types uiteindelijk gewoon op basis van die pijp, door Piet doorverkocht aan 3e partijen. Enkel de echte FKT DPR's liggen volgens mij nog steeds ergens bij Sander/Pronk/Mol als ik me niet vergis :p

Licht eens toe heren :p
 
Ik heb van horen zeggen dat het 0.2 bij mensen scheelt..
Ligt dus allemaal net aan je blok..

Ik heb een echte FKT dpr, imo weinig anders dan de DPR die later weer bij Piet besteld is..
 
Haha, we zullen het maandag zien :W Ben benieuwd 8) :p

In ieder geval..

Het verhaal met de DPR's zijn alsvolgt. Iedere simpele ziel kan bij Piet, wanneer er maar euro's over de balk komen, gewoon uitlaten bestellen. Deze pijpen zijn erg goedkoop, en een identieke pijp is zeldzaam. Het kan wel, maar altijd gebeurt het niet.

En toen de FKT DPR ontwikkeld werd, zijn er meerdere types uiteindelijk gewoon op basis van die pijp, door Piet doorverkocht aan 3e partijen. Enkel de echte FKT DPR's liggen volgens mij nog steeds ergens bij Sander/Pronk/Mol als ik me niet vergis :p

Licht eens toe heren :p

er waren er 3.
mol, sander en ik.

Ik rijd er nog steeds mee. nu @ me tcr.

Ik heb nog een koopmans dpr liggen ( 1 van de eerdere modellen ).
Die lijkt sprekend op de xsh dpr.

*zoekt pics*

Bovenste is die waar ik nu dus mee rijd.
Onderste is de koopmans dpr waar de meeste mee rijden.

attachment.php


attachment.php


attachment.php



Ik heb met de onderste ook getest op me 2fast blok. Het liep absoluut niet verkeerd.
Dus ik zeg niet dat het een kut pijp is oid :)

Om aan te tonen dat het een oldschool pic is voordat xsh dprs verkocht :p :

attachment.php
 
Last edited:
De 2fast dpr en XSH dpr zijn de dezelfde uitlaten (dezelfde specs), althans ze worden als dezelfde uitlaat besteld bij piet .
Als er verschillen in zitten ligt dat aan de laskunsten van piet:)

Ter verduidelijking:
De xsh dpr is niet hetzelfde als de koopmans DPR, althans zo word hij niet besteld.
Wat piet verstuurd weet je nooit natuurlijk:p
 
Aan de telefoon zei Piet een tijdje terug dat ze hetzelfde waren, maargoed ik twijfel er niet aan dat je zomaar een pk verschil zou kunnen meten als je 5 'dezelfde' DPR's test.

De ophangingen verschillen inderdaad, van sommige types zit de blokophanging recht achter de demperophanging, van andere types zit die wat verder naar achter.
 
Het komt er dus op neer dat de pijpen dus wel gewoon hetzelfde zijn ,dit betekend dus dat Marco gewoon mensen zwaar hard voor liegt met de uitlaatjes.
Ik heb antwoord op mn vraag bedankt mannen :*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top