Wordt te warm

recognize

Well-Known Member
Ik heb onlangs een dr70 en een yasuni R er onder gelegd en de motor wordt veel te heet. Waar kan dat aanliggen?

Ook bleef die als die warm was in zijn toerenhangen. Dus hij bleef gas geven terwijl ik geen gas gaf. Ook nadat ik het contact uitzette en de sleutel er uithaalde bleef de scooter gas geven. Toen ik toen aan mijn gashendel kwam viel die pas uit.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien dat je met een te kleine sproeier rijd.. En doe er ook eens wat extra olie bij de benzine mengen.. Kan zijn dat hij daar ook arm op loopt.

Wrijving is nou eenmaal hitte.
 
Ik ga er vanmiddag een grotere inzetten! Hoeveel toeren is optimaal om te maken voor een dr70 met yasuni R? Ik heb er nu 4,8 gram rolletjes inzitten en hij maakt ongeveer 11.000 toeren.
 
Als hij inderdaad blijft doordraaien nadat het contact is uit gezet wordt de scooter inderdaad veeeel te heet, hij draait dan waarschijnlijk veel te arm.
Het brandstofmengsel komt dan ook zonder vonk spontaan tot ontbranding, dit is gevaarlijk voor het motorblok het kan vastlopen of de zuigerdome doen smelten.
Door de spontane ontbranding klopt de timing van de ontsteking ook niet en kan te vroeg komen hierdoor krijg je enorme krachten op je krukas en drijfstang!

Ook even controleren of je bij het spruitstuk geen valse lucht trekt en of je de juiste bougie, qua hittegraad, hebt gemonteerd, voor deze cilinder.
 
Ik heb wel eens ergens gelezen op een oude post dat het optimale toerental tussen de 10.000 en 10.500 lag met een ongetunede dr70, met een terugloop uitlaat, voor welk blok of welk type uitlaat weet ik niet meer.

Met je rollen zou je rond de 5 gram moeten zitten dus 4.8 is prima, je carb afstelling is gewoonweg testen maar denk dat je het tussen de 78 en 88 moet gaan zoeken( ik schat het heel ruim want nogmaals het is testen)

Met je drukveer kan je ook altijd nog testen ik zelf zou bij deze setup een malossi groen er in hebben gedaan, Trekveren zijn meer naar smaak als je het mij vraagt want zelf rijd ik het liefst met std trekveren omdat de koppeling dan altijd gelijk aangrijpt bij het gasgeven.
 
Back
Top