Wokken

Emirhan

Well-Known Member
@Fabsko_ en ik hebben 2 Vespa Sprints die alletwee een wok hebben, 1 notte 50cc, 1 custom 80cc,

Voor de notte hebben wij maandag een afspraak rond 09.00 in Rijen. Dat is ongeveer 110km heen, 110km terug.
Voor de custom 80cc hebben wij dinsdag een afspraak rond 10.00 in Waddinxveen, dat is ongeveer 80km heen, 80km terug.

Normaal hebben wij een busje/aanhanger, maar vanwege een defect aan de auto hebben wij besloten om deze trips rijdend te maken. Dit deden wij vroeger namelijk altijd.

Waarom dit topic? Mijn vraag aan jullie: wat moeten wij meenemen? Dit is mijn lijstje tot nu toe:

Eten en drinken,
Telefoon, oplader en maps,
Contant en pasjes,
Scooters natuurlijk helemaal controleren en in orde maken,
Geplande pauzes om de scooter rust te geven, en onszelf ook. Dit soort ritjes worden heel snel oncomfortabel. Hierom nemen wij dus ook een achterrekje en een kussentje mee.
Eendagskentekenbewijs en verzekering,
Gereedschap om de scooter op en af te voeren, zodat we onderweg lekker vlot km's kunnen maken, en wanneer we daar zijn hem weer kunnen afvoeren dmv vario ring/cdi.
Gereedschap om eventuele reparaties uit te voeren,
Kleine compressor (handheld, hebben wij liggen) en bandenreparatieset.
Windscherm op allebei de scooters.
Warme kleding

De Notte heeft een ingebouwde begrenzer bij de bobine, dus die gaan we gewoon gebruiken. Stellen hem in op 30-35 teller om safe te zitten. Ik kan zweren dat ik ooit een scooter naar de rdw heb gebracht die 39 teller ging en dat door alle correcties en marges hij goed was.
 
Advertisement - register to remove this

wanneer we daar zijn hem weer kunnen afvoeren dmv vario ring/cdi.
Cdi is plug en play.

Voor de vario ring zal je een blokkeer sleutel moeten hebben en het liefst een moment sleutel. Anders kan je de starttandwielmoer/ variomoer niet goed vast draaien. Gevolgen daarvan... niet goed!

Ikzelf neem altijd wat plakband en tyrips mee.

Neem pleisters mee. Je wil niet weten hoe een klein sneetje de boel kan verzieken.
 
Eendagskentekenbewijs en verzekering,
Vergeet de kentekenplaat zelf niet...

Dit staat geschreven op de site van de RDW:

Kentekenplaten​

U zet het kenteken met onuitwisbare zwarte cijfers/letters op witte platen. De kentekenplaten mag u zelf maken. De platen moeten wel bestand zijn tegen alle weersomstandigheden, zodat het kenteken ook bij slecht weer leesbaar blijft.

Bron:
 
Cdi is plug en play.

Voor de vario ring zal je een blokkeer sleutel moeten hebben en het liefst een moment sleutel. Anders kan je de starttandwielmoer/ variomoer niet goed vast draaien. Gevolgen daarvan... niet goed!

Ikzelf neem altijd wat plakband en tyrips mee.

Neem pleisters mee. Je wil niet weten hoe een klein sneetje de boel kan verzieken.
Accu slagmoer hebben we! Plakband en tierips zijn inderdaad een hele goede. Thanks!
Post automatically merged:

Vergeet de kentekenplaat zelf niet...

Dit staat geschreven op de site van de RDW:

Kentekenplaten​

U zet het kenteken met onuitwisbare zwarte cijfers/letters op witte platen. De kentekenplaten mag u zelf maken. De platen moeten wel bestand zijn tegen alle weersomstandigheden, zodat het kenteken ook bij slecht weer leesbaar blijft.

Bron:
Maken we op een stuk karton met permanente marker, thanks voor de reminder :)
 
Ben benieuwd of dat je op deze wijze door de keuring komt.
Heb ik geen twijfels bij, ken er genoeg wat zulke setups gewoon begrenzen en laten keuren met de 80cc er gewoon nog op.

Eentje had zelfs een eurobegrenzer op z’n runner 50 2t gezet die richting de 100 liep, stond op de snor ipv brom stand en liep dus 25 tijdens t keuren.... alsnog wok-vrij vertrokken!
 

Similar threads

Back
Top