WOK vraag

Rimovanax

Active Member
Hi leden van het forum,

simpele vraag: Je moet op de rollerbank, hij komt in aanmerking voor een WOK.

Dus Je hebt een WOK, kan je dan na maanden wachten toch nog de boete krijgen maar geen WOK?
 
Advertisement - register to remove this

de boete krijgen maar geen WOK?
Eenmaal WOK is inclusief boete. Alleen de boete zonder WOK betwijfel of dit überhaupt voorkomt. En waarom zou je alleen een boete ontvangen zonder WOK. Ben benieuwd waar alleen deze boete dan voor is want je krijgt normaal gewoon beide.

Als een WOK gegrond is, is deze onomkeerbaar. Een WOK gaan betwisten met Politie/RDW volgens mij vrij zinloos, een procedure starten al helemaal want dit kost nog meer tijd en geld. Tenzij Politie/RDW jouw WOK 'vergeten' is als je dat bedoelt dan heb je gewoon mazzel :)
 
Oké, zoals ik het hoor komt het bijna niet voor Zou dus een WOK moeten hebben en een boete. Heb alleen een boete gehad, reden voor boete staat in de brief. De snelheid is zo hoog dat daar een WOK voor uit geschreven moet worden.
 
Eenmaal WOK is inclusief boete.
dit is simpelweg niet waar, heb meer dan 1 keer wok gehad en dat was dan op vermoeden van dat ie te hard ging, hoefde dus niet de roller op en dus geen gemeten topsnelheid (dan hadden ze me in bijvoorbeeld een geval met 60 gemeten, dus alsnog te hard) mocht vertrekken met een wok, weliswaar zonder boete.
 
Ik heb wel vaker op het forum gezien dat iemand uiteindelijk toch geen wok te pakken had.
Oké, zoals ik het hoor komt het bijna niet voor Zou dus een WOK moeten hebben en een boete. Heb alleen een boete gehad, reden voor boete staat in de brief. De snelheid is zo hoog dat daar een WOK voor uit geschreven moet worden.
 
Oke :)
Politie geeft WOK voor 60+ km/u zonder boete. Doe je dit op de weg dan direct boete + 'misschien' WOK? Ik kom zelf dus nooit weg bij Polite met een snelheidscontrole zonder boete of WOK en niet maar 1 van de 2. Heb geen idee dat ze soms dus gewoon andere regels hanteren.
 
Wat ik bedoel is waarom Politie boete geeft voor te hard op de weg en te hard gemeten op een rollerbank kennelijk niet (maar wel WOK).
Wat is het verschil?

Ik houd me erg aanbevolen voor deze nieuwe regelgeving :p
 
Ik houd me erg aanbevolen voor deze nieuwe regelgeving :p
Ik heb er geen ervaring mee maar ik neem aan dat als ze enkel op de rollerbank kunnen aantonen dat je scooter te hard rijdt, kunnen ze je niet een boete geven voor te hard rijden.
Dit kunnen enkel als ze je ook daadwerkelijk rijdend gemeten hebben en je de, daar geldende, maximum snelheid of contructiesnelheid overschreden hebt.
 
Dit kunnen enkel als ze je ook daadwerkelijk rijdend gemeten hebben
Hmm ik zie nu inderdaad het verschil tussen te hard op de weg 'gemeten' en rollerbank test. Denk dat ik er te snel van uitga dat iedereen die 60+ km/u gemeten/geflitst wordt automatisch een WOK ontvangt. Dit is uiteraard niet het geval weet ik ook uit ervaring.
Maar wat ik gewend ben lol. Eerst te hard (gemeten) en meekomen naar rollerbank. Op rollerbank getest-->te hard dus naast te hard rijden ook boete overschrijden constructiesnelheid. Vandaar dat ik begreep dat rollerbank+WOK altijd boete oplevert.
 
Last edited:
Hmm ik zie nu inderdaad het verschil tussen te hard op de weg 'gemeten' en rollerbank test. Denk dat ik er te snel van uitga dat iedereen die 60+ km/u gemeten/geflitst wordt automatisch een WOK ontvangt. Dit is uiteraard niet het geval weet ik ook uit ervaring.
Maar wat ik gewend ben lol. Eerst te hard (gemeten) en meekomen naar rollerbank. Op rollerbank getest-->te hard dus naast te hard rijden ook boete overschrijden constructiesnelheid. Vandaar dat ik begreep dat rollerbank+WOK altijd boete oplevert.
Kan er wel een aanvulling op geven, heb het 2 keer gezien bij de agenten. Ze kunnen Inloggen op de site van RDW en aangeven bij het RDW waarvoor je een WOK krijgt, dan krijgen ze een keuze menu. Mocht het een visuele afwijking zijn, tot een te hoge snelheid. Nee je krijgt geen WOK als je geflitst word omdat het niet aangegeven word bij het RDW. het verschil tussen de rollerbank en de een meting is: word jij gemeten met een snelheid boven de 80 km/ h op de bromfiets, dan word je rijbewijs ingevorderd en als je een beginnende bestuurder bent een ster minder. Word je op de rollerbank gemeten met een snelheid (met correcties) boven de 75KM/h dan krijg je een WOK, geldboete en een ster.
 
Back
Top