4slaf4life
Well-Known Member
En het is ook handig om vanaf nu braaf onder de 55 te blijven. Heb er zelf geen ervaring mee maar ben er vrij zeker van dat je de volgende keer(en) er niet met een wok en boete onderuit kunt blijven komen
Scooter iets harder laten lope pfff waar praten we over bijna heel nederland rijdt een opgevoerde scooter
Dus jij deed het wel in het verleden en vond het maar prima en als je wat ouder wordt vind je het maar gevaarlijk en onverstandig dat is echt zo egoistisch. laat de mensen van nu het lekker zelf weten.
deze discussie heb ik zo vaak oh ja mijn schakelreed 100 vroeger maar het was dom dus ik vind dat jij het daarom niet mag.
Ik heb zelf aan het begin van mijn brommer rijden ook een ongeluk gehad. Gelukkig volledig eenzijdig. Ik reed 30km/h en raakte de macht over het stuur kwijt in een bocht, het was nogal glad. Tijdens het vallen met mijn duim vast komen te zitten in mijn sleutelbos en deze krom getrokken. Dit als gevolgd dat ik mijn duim brak en mijn pees afscheurde. Operatie volgde en nu zit ik met een duim die nog maar voor misschien 50% werkt/ kracht heeft.Nou moet je niet de boel verdraaien, toch nog maar eens de boel opnieuw lezen, Lorenzo.
Bovendien zou het me geen reet schelen wat jij wel of niet doet, dat jij daarbij je medemens in gevaar zou brengen, dat boeit me wel wat. Verder of je nu tegen een muur aanrijd of van een brug af springt zal me weinig interesseren.
Je noemt mij egoistisch maar ik ben niet de gene die andere in gevaar brengt met opgevoerde scooters en roekeloos rijgedrag dus vraag je maar eens af wie hier nu precies egoistisch. Ik ben niet degene die mijn medemens in gevaar breng omdat ik perse mijn brommer moet opvoeren.
Je kan zeggen wat je wilt maar dit kan je gewoon niet goed praten, en als je werkelijk denkt dat opvoeren geen probleem is hier in Nederland, nogmaals; dan ben je niet dom maar dan klopt er iets niet in de bovenkamer.
En nogmaals, als een brommer 55/60 loopt dan ben ik echt geen zeikerd, maar het gaat hier vaak om wat hogere snelheden. Dat weet je zelf vast ook wel. Ik ga hier ook niet meer op reageren. Blijkbaar moet het eerst foutgaan voordat men iets inziet. En ja, ik spreek uit ervaring, bij mij is het eerst ook fout moeten gaan voordat ik het doorhad. Is het zo erg dat ik iemand daar voor wil behoeden?
Wat een waardeloos argument. De weg is van iedereen dus je hebt niet de keuze, het mag wettelijk niet. Waar je wel je keuze hebt is op je eigen terrein of een racebaan waar het wel mag. De regels zijn er niet voor niets.Ik heb zelf aan het begin van mijn brommer rijden ook een ongeluk gehad. Gelukkig volledig eenzijdig. Ik reed 30km/h en raakte de macht over het stuur kwijt in een bocht, het was nogal glad. Tijdens het vallen met mijn duim vast komen te zitten in mijn sleutelbos en deze krom getrokken. Dit als gevolgd dat ik mijn duim brak en mijn pees afscheurde. Operatie volgde en nu zit ik met een duim die nog maar voor misschien 50% werkt/ kracht heeft.
Ik snap aan de ene kant je punt hoor, maar het is iemand zijn eigen keuze of dat hij/ zij een brommer gaat opvoeren. No hard feelings naar jou hoor maar iemand zijn eigen keuze kan/ hoef je niet altijd te proberen te beinvloeden.
Ik had wel een wok gekregen een tijd geleden ondanks dat de scooter op de naam van mijn vader stond. Waarschijnlijk heb je dan geluk gehad en zijn ze misschien iets vergeten mbt administratie.Heb gehad dat ik mijn scooter had uitgeleend aan een kameraad en dat die toen mee moest naar de rollerbank ging volgensmij toen 70 wel boete gekregen (op zijn naam) en verder geen wok tot op de dag van vandaag en dit was in 2017
Thanks man, vervelend om te horen dat je misschien een hernia hebt opgelopen door een ongeluk. Mijn duim zal helaas niet beter worden dan het nu is, maar daar leer je dan ook wel weer mee leven. Hopelijk herstelt je rug.Wat een waardeloos argument. De weg is van iedereen dus je hebt niet de keuze, het mag wettelijk niet. Waar je wel je keuze hebt is op je eigen terrein of een racebaan waar het wel mag. De regels zijn er niet voor niets.
Dat jij met 30kmpu op je plaat gaat staat los van opvoeren naar mijn mening. Dat kan ook met een niet opgevoerde brommer gebeuren. Het gaat hier ook om een eenzijdig ongeval. Weetje er hoeft maar 1 iemand je over het hoofd te zien en met de snelheden van opgevoerde brommers ga je dat niet overleven. Wel kut van je duim trouwens. Hopelijk komt ie er weer bovenop. Ik kan met je meepraten helaas. Ik heb waarschijnlijk een hernia opgelopen bij mijn laatste ongeval.
Jongen ga janken serieus ik rijd altijd 30 in 30 zones en 15kmpu in woonerfen. En of je het gelooft of niet laat mij koud. En het opvoeren doe ik om goed mee te komen ik ben 8x gevaarlijk ingehaald met mijn vorige scooter op een dag omdat ik iemand achterop had, en dat ding niet voorruit te branden was.Nou moet je niet de boel verdraaien, toch nog maar eens de boel opnieuw lezen, Lorenzo.
Bovendien zou het me geen reet schelen wat jij wel of niet doet, dat jij daarbij je medemens in gevaar zou brengen, dat boeit me wel wat. Verder of je nu tegen een muur aanrijd of van een brug af springt zal me weinig interesseren.
Je noemt mij egoistisch maar ik ben niet de gene die andere in gevaar brengt met opgevoerde scooters en roekeloos rijgedrag dus vraag je maar eens af wie hier nu precies egoistisch. Ik ben niet degene die mijn medemens in gevaar breng omdat ik perse mijn brommer moet opvoeren.
Je kan zeggen wat je wilt maar dit kan je gewoon niet goed praten, en als je werkelijk denkt dat opvoeren geen probleem is hier in Nederland, nogmaals; dan ben je niet dom maar dan klopt er iets niet in de bovenkamer.
En nogmaals, als een brommer 55/60 loopt dan ben ik echt geen zeikerd, maar het gaat hier vaak om wat hogere snelheden. Dat weet je zelf vast ook wel. Ik ga hier ook niet meer op reageren. Blijkbaar moet het eerst foutgaan voordat men iets inziet. En ja, ik spreek uit ervaring, bij mij is het eerst ook fout moeten gaan voordat ik het doorhad. Is het zo erg dat ik iemand daar voor wil behoeden?
Moet ik doen altijd op topsnelheid rijden kan ik wekelijks mijn cilinder gaan vervangenIk heb niet zo'n zin om de gehele ruzie hierboven terug te lezen, het enige wat ik toe wil voegen is dat ik het vervelend vind dat er gedaan wordt alsof iemand die zijn brommer opvoert ook altijd de maximale snelheid van het apparaat rijdt. Een brommer die 80kmh kan is niet verdoemd om werkelijk alleen maar overal 80kmh te rijden.
Wisten jullie dat een gashendel meer standen heeft dan "dicht" en "vol open"?
Hoe denk je anders dat ik met een auto rij?
Meer hobbywerkMoet ik doen altijd op topsnelheid rijden kan ik wekelijks mijn cilinder gaan vervangen
Je doet net alsof ik op een 70cc piaggio zip rijd die 110 kan en niks weegt. Ik rijd op een yamaha aerox deze scooters zijn zwaar, hebben een zeer goede wegligging en goede remmen.(voor en achter brembo schijfremmen origineel) Met deze scooters kun je makkelijk snelheden van 80/90 halen en dat het nog steeds veilig rijdt. Deze scooters zijn tenslotte ook gemaakt voor hogere snelheden dan 45 Een aerox loopt als hij de fabriek uit rolt al ongeveer 70/75...Over onzin gesproken, waarom wilt men dan zo graag een hard lopende scooter als er niet zo hard mee gereden word? Als je geen kwaad ziet in het opvoeren van een ijzeren framepje van een paar kilo sorry maar dan klopt er iets niet in de boven kamer. Ik heb zelf ook altijd mijn scooters opgevoerd in het verleden en ik wist wel degelijk dat het verkeerd was. Ik heb het dan ook afgeleerd. Je brengt niet alleen je zelf in gevaar maar ook je medemens. Bizar dat jullie opvoeren ook nog proberen goed te praten.
de aerox 72 de runner 74welke snelheid gaf de rollenbank dan aan? Meestal kom je met 60gps nog net binnen de marges
Engeland, belgie en duitsland hebben ook die regel. Volgens mij zijn er nog meer landen in europa, maar dat weet ik niet zeker. Deze scooters zijn tenslotte ook gemaakt voor hogere snelheden dan 45 omdat dat in veel landen ook gewoon mag op een 50cc behalve nederland.
AM rijbewijs is zo in heel Europa, sommige landen hebben wat verzonnen waardoor het weer zo'n uitzonderingsgeval wordt maar de 45kmh regel voor AM voertuigen Europees bepaald.Engeland, belgie en duitsland hebben ook die regel. Volgens mij zijn er nog meer landen in europa, maar dat weet ik niet zeker
Oke, dit wist ik niet. Weer iets nieuws geleerd Sorry voor foute informatie geven dan.AM rijbewijs is zo in heel Europa, sommige landen hebben wat verzonnen waardoor het weer zo'n uitzonderingsgeval wordt maar de 45kmh regel voor AM voertuigen Europees bepaald.
In landen waar die dingen origineel vandaan komen zijn die begrenzingen vaak niet, vandaar ook de oplossingen zoals varioringen enzo. Niet de meest elegante maar 't werkt.
toch best apart dat een ontgrenste zip bevoorbeeld dan een 2 takt in italie exact het zelfde model gewoon de 90 kan halen met het orginele blok, betreft wel het watergekoelde blok, dan hier opeens 45km moet rijden omdat het frame het niet aan kan? maar in italie blijkbaar welOver onzin gesproken, waarom wilt men dan zo graag een hard lopende scooter als er niet zo hard mee gereden word? Als je geen kwaad ziet in het opvoeren van een ijzeren framepje van een paar kilo sorry maar dan klopt er iets niet in de boven kamer. Ik heb zelf ook altijd mijn scooters opgevoerd in het verleden en ik wist wel degelijk dat het verkeerd was. Ik heb het dan ook afgeleerd. Je brengt niet alleen je zelf in gevaar maar ook je medemens. Bizar dat jullie opvoeren ook nog proberen goed te praten.
Als een scooter 55 met het verkeer meerijd dan is dat juist goed naar mijn mening maar als jij een wok melding heb gekregen dan hebben we het denk ik toch wel over iets harder.
Met een motor kan je inderdaad ook een kind doodrijden maar dan hoef je wel niet de rest van je leven te betalen wanneer de verzekering niet uitkeert omdat jij een opgevoerde brommer hebt of aan mensen uit te leggen dat je met een zwaar opgevoerde brommer iemand heb doodgereden, je zal niet de eerste zijn.
Om daar maar aan toe te voegen:toch best apart dat een ontgrenste zip bevoorbeeld dan een 2 takt in italie exact het zelfde model gewoon de 90 kan halen met het orginele blok, betreft wel het watergekoelde blok, dan hier opeens 45km moet rijden omdat het frame het niet aan kan? maar in italie blijkbaar wel