Wok status

En het is ook handig om vanaf nu braaf onder de 55 te blijven. Heb er zelf geen ervaring mee maar ben er vrij zeker van dat je de volgende keer(en) er niet met een wok en boete onderuit kunt blijven komen
 
Dus jij deed het wel in het verleden en vond het maar prima en als je wat ouder wordt vind je het maar gevaarlijk en onverstandig dat is echt zo egoistisch. laat de mensen van nu het lekker zelf weten.

deze discussie heb ik zo vaak oh ja mijn schakelreed 100 vroeger maar het was dom dus ik vind dat jij het daarom niet mag.

Nou moet je niet de boel verdraaien, toch nog maar eens de boel opnieuw lezen, Lorenzo.
Bovendien zou het me geen reet schelen wat jij wel of niet doet, dat jij daarbij je medemens in gevaar zou brengen, dat boeit me wel wat. Verder of je nu tegen een muur aanrijd of van een brug af springt zal me weinig interesseren.
Je noemt mij egoistisch maar ik ben niet de gene die andere in gevaar brengt met opgevoerde scooters en roekeloos rijgedrag dus vraag je maar eens af wie hier nu precies egoistisch. Ik ben niet degene die mijn medemens in gevaar breng omdat ik perse mijn brommer moet opvoeren.

Je kan zeggen wat je wilt maar dit kan je gewoon niet goed praten, en als je werkelijk denkt dat opvoeren geen probleem is hier in Nederland, nogmaals; dan ben je niet dom maar dan klopt er iets niet in de bovenkamer.

En nogmaals, als een brommer 55/60 loopt dan ben ik echt geen zeikerd, maar het gaat hier vaak om wat hogere snelheden. Dat weet je zelf vast ook wel. Ik ga hier ook niet meer op reageren. Blijkbaar moet het eerst foutgaan voordat men iets inziet. En ja, ik spreek uit ervaring, bij mij is het eerst ook fout moeten gaan voordat ik het doorhad. Is het zo erg dat ik iemand daar voor wil behoeden?
 
Last edited:
Nou moet je niet de boel verdraaien, toch nog maar eens de boel opnieuw lezen, Lorenzo.
Bovendien zou het me geen reet schelen wat jij wel of niet doet, dat jij daarbij je medemens in gevaar zou brengen, dat boeit me wel wat. Verder of je nu tegen een muur aanrijd of van een brug af springt zal me weinig interesseren.
Je noemt mij egoistisch maar ik ben niet de gene die andere in gevaar brengt met opgevoerde scooters en roekeloos rijgedrag dus vraag je maar eens af wie hier nu precies egoistisch. Ik ben niet degene die mijn medemens in gevaar breng omdat ik perse mijn brommer moet opvoeren.

Je kan zeggen wat je wilt maar dit kan je gewoon niet goed praten, en als je werkelijk denkt dat opvoeren geen probleem is hier in Nederland, nogmaals; dan ben je niet dom maar dan klopt er iets niet in de bovenkamer.

En nogmaals, als een brommer 55/60 loopt dan ben ik echt geen zeikerd, maar het gaat hier vaak om wat hogere snelheden. Dat weet je zelf vast ook wel. Ik ga hier ook niet meer op reageren. Blijkbaar moet het eerst foutgaan voordat men iets inziet. En ja, ik spreek uit ervaring, bij mij is het eerst ook fout moeten gaan voordat ik het doorhad. Is het zo erg dat ik iemand daar voor wil behoeden?
Ik heb zelf aan het begin van mijn brommer rijden ook een ongeluk gehad. Gelukkig volledig eenzijdig. Ik reed 30km/h en raakte de macht over het stuur kwijt in een bocht, het was nogal glad. Tijdens het vallen met mijn duim vast komen te zitten in mijn sleutelbos en deze krom getrokken. Dit als gevolgd dat ik mijn duim brak en mijn pees afscheurde. Operatie volgde en nu zit ik met een duim die nog maar voor misschien 50% werkt/ kracht heeft.

Ik snap aan de ene kant je punt hoor, maar het is iemand zijn eigen keuze of dat hij/ zij een brommer gaat opvoeren. No hard feelings naar jou hoor maar iemand zijn eigen keuze kan/ hoef je niet altijd te proberen te beinvloeden.
 
Heb gehad dat ik mijn scooter had uitgeleend aan een kameraad en dat die toen mee moest naar de rollerbank ging volgensmij toen 70 wel boete gekregen (op zijn naam) en verder geen wok tot op de dag van vandaag en dit was in 2017
 
Ik heb zelf aan het begin van mijn brommer rijden ook een ongeluk gehad. Gelukkig volledig eenzijdig. Ik reed 30km/h en raakte de macht over het stuur kwijt in een bocht, het was nogal glad. Tijdens het vallen met mijn duim vast komen te zitten in mijn sleutelbos en deze krom getrokken. Dit als gevolgd dat ik mijn duim brak en mijn pees afscheurde. Operatie volgde en nu zit ik met een duim die nog maar voor misschien 50% werkt/ kracht heeft.

Ik snap aan de ene kant je punt hoor, maar het is iemand zijn eigen keuze of dat hij/ zij een brommer gaat opvoeren. No hard feelings naar jou hoor maar iemand zijn eigen keuze kan/ hoef je niet altijd te proberen te beinvloeden.
Wat een waardeloos argument. De weg is van iedereen dus je hebt niet de keuze, het mag wettelijk niet. Waar je wel je keuze hebt is op je eigen terrein of een racebaan waar het wel mag. De regels zijn er niet voor niets.

Dat jij met 30kmpu op je plaat gaat staat los van opvoeren naar mijn mening. Dat kan ook met een niet opgevoerde brommer gebeuren. Het gaat hier ook om een eenzijdig ongeval. Weetje er hoeft maar 1 iemand je over het hoofd te zien en met de snelheden van opgevoerde brommers ga je dat niet overleven. Wel kut van je duim trouwens. Hopelijk komt ie er weer bovenop. Ik kan met je meepraten helaas. Ik heb waarschijnlijk een hernia opgelopen bij mijn laatste ongeval.
Post automatically merged:

Heb gehad dat ik mijn scooter had uitgeleend aan een kameraad en dat die toen mee moest naar de rollerbank ging volgensmij toen 70 wel boete gekregen (op zijn naam) en verder geen wok tot op de dag van vandaag en dit was in 2017
Ik had wel een wok gekregen een tijd geleden ondanks dat de scooter op de naam van mijn vader stond. Waarschijnlijk heb je dan geluk gehad en zijn ze misschien iets vergeten mbt administratie.
 
Wat een waardeloos argument. De weg is van iedereen dus je hebt niet de keuze, het mag wettelijk niet. Waar je wel je keuze hebt is op je eigen terrein of een racebaan waar het wel mag. De regels zijn er niet voor niets.

Dat jij met 30kmpu op je plaat gaat staat los van opvoeren naar mijn mening. Dat kan ook met een niet opgevoerde brommer gebeuren. Het gaat hier ook om een eenzijdig ongeval. Weetje er hoeft maar 1 iemand je over het hoofd te zien en met de snelheden van opgevoerde brommers ga je dat niet overleven. Wel kut van je duim trouwens. Hopelijk komt ie er weer bovenop. Ik kan met je meepraten helaas. Ik heb waarschijnlijk een hernia opgelopen bij mijn laatste ongeval.
Thanks man, vervelend om te horen dat je misschien een hernia hebt opgelopen door een ongeluk. Mijn duim zal helaas niet beter worden dan het nu is, maar daar leer je dan ook wel weer mee leven. Hopelijk herstelt je rug.

Nogmaals, no hard feelings richting jou
 
Nou moet je niet de boel verdraaien, toch nog maar eens de boel opnieuw lezen, Lorenzo.
Bovendien zou het me geen reet schelen wat jij wel of niet doet, dat jij daarbij je medemens in gevaar zou brengen, dat boeit me wel wat. Verder of je nu tegen een muur aanrijd of van een brug af springt zal me weinig interesseren.
Je noemt mij egoistisch maar ik ben niet de gene die andere in gevaar brengt met opgevoerde scooters en roekeloos rijgedrag dus vraag je maar eens af wie hier nu precies egoistisch. Ik ben niet degene die mijn medemens in gevaar breng omdat ik perse mijn brommer moet opvoeren.

Je kan zeggen wat je wilt maar dit kan je gewoon niet goed praten, en als je werkelijk denkt dat opvoeren geen probleem is hier in Nederland, nogmaals; dan ben je niet dom maar dan klopt er iets niet in de bovenkamer.

En nogmaals, als een brommer 55/60 loopt dan ben ik echt geen zeikerd, maar het gaat hier vaak om wat hogere snelheden. Dat weet je zelf vast ook wel. Ik ga hier ook niet meer op reageren. Blijkbaar moet het eerst foutgaan voordat men iets inziet. En ja, ik spreek uit ervaring, bij mij is het eerst ook fout moeten gaan voordat ik het doorhad. Is het zo erg dat ik iemand daar voor wil behoeden?
Jongen ga janken serieus ik rijd altijd 30 in 30 zones en 15kmpu in woonerfen. En of je het gelooft of niet laat mij koud. En het opvoeren doe ik om goed mee te komen ik ben 8x gevaarlijk ingehaald met mijn vorige scooter op een dag omdat ik iemand achterop had, en dat ding niet voorruit te branden was.

Nu ben ik het niet eens met je maximaal 60 maar 70 kmpu brom vanwege de trekkracht ondanks wind tegen enzo.
Maar laten wij eerlijk zijn zo'n 2t is lastig af te stellen om die exact 70 te laten gaan maar natuurlijk had ik de 50cc kunnen laten zitten maar dan trekt die minder hard. En altijd denken mensen oh je scooter gaat 120kmpu dus dan rijd je dat ook altijd. Oke kerel jou auto gaat 220kmpu dus jij rijd dat ook altijd overal? domme gedachte vind ik dat. Die constructie snelheid is voor snorfietsen goed maar voor bromfietsen is het gevaarlijk.

En inderdaad debielen die over de toegestaande snelheden rijden (buiten de constructie snelheden voor brommers) moeten hard gestraft worden.
 
Ik heb niet zo'n zin om de gehele ruzie hierboven terug te lezen, het enige wat ik toe wil voegen is dat ik het vervelend vind dat er gedaan wordt alsof iemand die zijn brommer opvoert ook altijd de maximale snelheid van het apparaat rijdt. Een brommer die 80kmh kan is niet verdoemd om werkelijk alleen maar overal 80kmh te rijden.

Wisten jullie dat een gashendel meer standen heeft dan "dicht" en "vol open"?

Hoe denk je anders dat ik met een auto rij?
 
Ik heb niet zo'n zin om de gehele ruzie hierboven terug te lezen, het enige wat ik toe wil voegen is dat ik het vervelend vind dat er gedaan wordt alsof iemand die zijn brommer opvoert ook altijd de maximale snelheid van het apparaat rijdt. Een brommer die 80kmh kan is niet verdoemd om werkelijk alleen maar overal 80kmh te rijden.

Wisten jullie dat een gashendel meer standen heeft dan "dicht" en "vol open"?

Hoe denk je anders dat ik met een auto rij?
Moet ik doen altijd op topsnelheid rijden kan ik wekelijks mijn cilinder gaan vervangen
 
tweewielers zijn sowieso gevaarlijk. Van de 3 motorrijders in mn familie heeft een een plaat in zn scheenbeen en en de andere een heup die in elkaar geknutsled is met plaatjes en schroeven, en die kan na zo'n 20 jaar aan operaties nogsteeds niet goed lopen. Beide ongelukken waren. Waren beide nauwelijks met het tempo van een opgevoerde brommer. Dat is het risico wat je neemt als je je zo kwetsbaar in het verkeer begeeft.
En het maakt op die momentn dan vrij weinig uit of je op een opgevoerde brommer of een motor zit. Het voordeel van legaal rijden is dan weer dat de kosten niet voor jou zijn (er vanuitgaande dat het niet jouw schuld is natuurlijk)
 
Over onzin gesproken, waarom wilt men dan zo graag een hard lopende scooter als er niet zo hard mee gereden word? Als je geen kwaad ziet in het opvoeren van een ijzeren framepje van een paar kilo sorry maar dan klopt er iets niet in de boven kamer. Ik heb zelf ook altijd mijn scooters opgevoerd in het verleden en ik wist wel degelijk dat het verkeerd was. Ik heb het dan ook afgeleerd. Je brengt niet alleen je zelf in gevaar maar ook je medemens. Bizar dat jullie opvoeren ook nog proberen goed te praten.
Je doet net alsof ik op een 70cc piaggio zip rijd die 110 kan en niks weegt. Ik rijd op een yamaha aerox deze scooters zijn zwaar, hebben een zeer goede wegligging en goede remmen.(voor en achter brembo schijfremmen origineel) Met deze scooters kun je makkelijk snelheden van 80/90 halen en dat het nog steeds veilig rijdt. Deze scooters zijn tenslotte ook gemaakt voor hogere snelheden dan 45 Een aerox loopt als hij de fabriek uit rolt al ongeveer 70/75...
Post automatically merged:

welke snelheid gaf de rollenbank dan aan? Meestal kom je met 60gps nog net binnen de marges
de aerox 72 de runner 74
 
Last edited:
Engeland, belgie en duitsland hebben ook die regel. Volgens mij zijn er nog meer landen in europa, maar dat weet ik niet zeker
AM rijbewijs is zo in heel Europa, sommige landen hebben wat verzonnen waardoor het weer zo'n uitzonderingsgeval wordt maar de 45kmh regel voor AM voertuigen Europees bepaald.

In landen waar die dingen origineel vandaan komen zijn die begrenzingen vaak niet, vandaar ook de oplossingen zoals varioringen enzo. Niet de meest elegante maar 't werkt.
 
AM rijbewijs is zo in heel Europa, sommige landen hebben wat verzonnen waardoor het weer zo'n uitzonderingsgeval wordt maar de 45kmh regel voor AM voertuigen Europees bepaald.

In landen waar die dingen origineel vandaan komen zijn die begrenzingen vaak niet, vandaar ook de oplossingen zoals varioringen enzo. Niet de meest elegante maar 't werkt.
Oke, dit wist ik niet. Weer iets nieuws geleerd Sorry voor foute informatie geven dan.
 
Over onzin gesproken, waarom wilt men dan zo graag een hard lopende scooter als er niet zo hard mee gereden word? Als je geen kwaad ziet in het opvoeren van een ijzeren framepje van een paar kilo sorry maar dan klopt er iets niet in de boven kamer. Ik heb zelf ook altijd mijn scooters opgevoerd in het verleden en ik wist wel degelijk dat het verkeerd was. Ik heb het dan ook afgeleerd. Je brengt niet alleen je zelf in gevaar maar ook je medemens. Bizar dat jullie opvoeren ook nog proberen goed te praten.




Als een scooter 55 met het verkeer meerijd dan is dat juist goed naar mijn mening maar als jij een wok melding heb gekregen dan hebben we het denk ik toch wel over iets harder.

Met een motor kan je inderdaad ook een kind doodrijden maar dan hoef je wel niet de rest van je leven te betalen wanneer de verzekering niet uitkeert omdat jij een opgevoerde brommer hebt of aan mensen uit te leggen dat je met een zwaar opgevoerde brommer iemand heb doodgereden, je zal niet de eerste zijn.
toch best apart dat een ontgrenste zip bevoorbeeld dan een 2 takt in italie exact het zelfde model gewoon de 90 kan halen met het orginele blok, betreft wel het watergekoelde blok, dan hier opeens 45km moet rijden omdat het frame het niet aan kan? maar in italie blijkbaar wel
 
toch best apart dat een ontgrenste zip bevoorbeeld dan een 2 takt in italie exact het zelfde model gewoon de 90 kan halen met het orginele blok, betreft wel het watergekoelde blok, dan hier opeens 45km moet rijden omdat het frame het niet aan kan? maar in italie blijkbaar wel
Om daar maar aan toe te voegen:

Heel veel scooters gebruiken voor het 50cc model en het 125cc model hetzelfde frame. Heck, voor veel is zelfs het 150 en 200cc frame nog hetzelfde, als de scooters met deze motorblokken verkocht worden.
Het enige wat dan anders is is het motorblok, een stukje van de electronica en de remmen. Vaak is zelfs de voorrem alsnog hetzelfde, maar heeft ie een schijfrem achter ipv een trommelrem.

Dat een moderne 45kmh scooter ONTWORPEN is om 45 te gaan is een pure leugen.


Als ze echt vanuit de fabriek ontworpen en ontwikkeld zouden zijn voor 45kmh, denk je dan echt dat ze het vermogen af proberen te kappen door ringetjes tussen transmissieonderdelen te duwen, veel te lage toerenbegrenzers te plaatsen, proppen in uitlaten te stoppen, blokkades in luchtinlaten te douwen, expres te kleine sproeiers monteren, zeer korte tandwielverhoudingen te plaatsen (schakelbrommer)...

Dat zijn toch wel behoorlijke beunoplossingen of niet? Zo'n "oh ja kut hij mag maar 45" als ze al klaar zijn met het het ontwerpen en ontwikkelen van dat ding.


Die scooters zijn ontworpen om sneller te gaan, de meeste viertakts rond de 60 tot 70kmh en tweetakts vaak rond de 80/90.
Dat ze 45 gaan is puur een wetgeving dingetje, we hebben bepaald dat bromfietsen maar 45 mogen uit oog van veiligheid (verminderde eisen rijbewijs, lagere leeftijd bestuurder etc.)

Of 45 nu echt veilig is, dat is een lange discussie waar ik m'n vingers niet aan ga branden.
 
Back
Top