Wok status omzeilen.

PatrickE.

Pretpik
Ik heb dus een wok status gekregen vanaf vandaag.
Maar ik zat er aan te denken om een 2e hands Frame te kopen en mijn hele scooter over te bouwen.
Een frame kost 2e hands ongeveer €50,- en het alleen inschrijven voor een rdw keuring is al boven de €60,-
Daarbij alle montagekosten en onderdelen maken het bedrag alleen maar hoger.

Het overbouwen is wel een kleine moeite, maar voordat ik er aan begin wil ik vragen of iemand er ervaring mee heeft, en of het überhaupt wel mag, aangezien een motorblok ook een serienummer heeft en die past dan niet bij het frame.
 
Advertisement - register to remove this

Motorblok /Serienummer(s) zijn niet aan elkaar gekoppelt en aan elkaar gebonden, dus je mag elk ander blok onder je Scooter bouwen , als het maar voldoet aan de Constructie snelheid.

Dus.. overbouwen die zooi , en kenteken van oude Frame opsturen naar RDW met vermelding : Sloop in eigen beheer, of Frame verkopen , wel aangeven dat er een WOK opzit.
 
Motorblok /Serienummer(s) zijn niet aan elkaar gekoppelt en aan elkaar gebonden, dus je mag elk ander blok onder je Scooter bouwen , als het maar voldoet aan de Constructie snelheid.

Dus.. overbouwen die zooi , en kenteken van oude Frame opsturen naar RDW met vermelding : Sloop in eigen beheer, of Frame verkopen , wel aangeven dat er een WOK opzit.
Klopt...!
Maar dan moet de hele handel wel aan alle regels en eisen voldoen.
Die wok-status zal er waarschijnlijk niet voor niets op gekomen zijn...
 
Ik heb dus een wok status gekregen vanaf vandaag.
Maar ik zat er aan te denken om een 2e hands Frame te kopen en mijn hele scooter over te bouwen.
Een frame kost 2e hands ongeveer €50,- en het alleen inschrijven voor een rdw keuring is al boven de €60,-
Daarbij alle montagekosten en onderdelen maken het bedrag alleen maar hoger.

Het overbouwen is wel een kleine moeite, maar voordat ik er aan begin wil ik vragen of iemand er ervaring mee heeft, en of het überhaupt wel mag, aangezien een motorblok ook een serienummer heeft en die past dan niet bij het frame.
Wat is de reden van de wok-status...???
 
Wat is de reden van de wok-status...???

Ik werd staande gehouden met de reden ''te snel rijden'' toen hadden ze het idee dat mijn scooter te hard ging, dat zei ik ook.
Toen hadden we een afspraak gemaakt dat ik hem zou begrenzen en de volgende week op het bureau het te laten zien.
Ik had hem bij een particuliere monteur achter gelaten om hem te begrenzen (ik heb daar zelf het gereedschap en de onderdelen niet voor) .
Die monteur zei dat hij een prop erin zou zetten en ook de snelheid goed zou maken.
Uiteindelijk heeft die monteur er 2 dikke varioringen in gedaan en geen prop en ook niet opnieuw afgesteld. Dus hij liep 40 met ontzettende overtoeren.
Toen ik op het bureau aankwam zei de desbetreffende mierenneuker dat mijn open luchtfilter en terugloop uitlaat niet goed waren en keurde hij hem af.

Dus in het kort.
De snelheid is 40km/u
Hij maakt ontzettende overtoeren want hij is nog afgesteld voor 80km/u
Ik heb er een open luchtfilter en een terugloop uitlaat op.
Er zit geen prop in de uitlaat
En daarom is hij afgekeurd.

De uiteindelijke reden van de agent was ''Je kunt hem zo binnen 10 minuten weer 80 hebben rijden''
 
Beetje dom om met een OPEN Luchtfilter naar het Buro te gaan, ding gaat bijna door de geluidsbarrière heen.
In mijn Regio krijg je niet eens de kans om ff terug te gaan naar het Politie Buro , en word je gelijk doorverwezen naar de RDW.
 
Beetje dom om met een OPEN Luchtfilter naar het Buro te gaan, ding gaat bijna door de geluidsbarrière heen.
In mijn Regio krijg je niet eens de kans om ff terug te gaan naar het Politie Buro , en word je gelijk doorverwezen naar de RDW.
Ik had hem niet direct op de carburateur gemaakt, ik had het originele luchtfilter element erop gelaten en hem daarop gemaakt, werkt prima en het geluid veranderd er maar een beetje van. Ziet er gewoon wat sportiever uit.
 
Back
Top