Wok snelheid snor

floranwes

New Member
Ik heb een zip 4T met een wok melding. Nou is alles klaar voor de keuring alleen twijfel ik over de snelheid. Er zit een vario ring in en een snor cdi maar hij gaat wel 34km per uur zou die hiermee door de keuring komen?
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Op beiden 34.


Nou zo nauwkeurig is die teller ook niet. Teller snelheid zou het niet zo`n probleem moeten zijn.. Want dan kom je als echte snelheid lager uit.
Scooter tellers hebben altijd wel enige afwijking. Bij de ene is dit 10km bij de andere 15km, of 7 of 5..
 

Sparky

Well-Known Member
Dan heeft TS blijkbaar een hele goeie.
Ik heb echter ook de ervaring dat de snelheidsmeters flink kunnen afwijken en "toevallig" geven ze, af fabriek, altijd te veel aan!
Hetzelfde geldt voor snelheidsmeters in de auto.
Ik heb de indruk dat de fabrikanten hiermee willen voorkomen dat ze verantwoordelijk kunnen gemaakt worden voor snelheidsovertredingen.
By the way, de snelheidsmeter van mijn zoons Sym Orbit 3 geeft 50 kmpu aan terwijl dit 45 op de gps is, deze scooter komt rechtstreeks uit de fabriek.
Dus ik veronderstel dat als je de GPS snelheid aanhoudt, je wel ok zit.

Maar het zou fijn zijn dat je, je bevindingen hier even deelt na de keuring.
 

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Bij een zip 4t 2v/4v teller moet je op de teller maximaal 37kmu aanhouden.
Bij een zip 4t 3v teller moet je maximaal gewoon de 34kmu aanhouden, deze tellers zijn meer geijkt.
 

Vanoss

Member
Volgens mij zijn dit de snelheden waar je op de rollerbank mee weg komt ivm de foutmarge van de rollerbank en een ondergrens. Bij de keuring moet je scooter volgensmij gewoon aan de constructiesnelheid voldoen, en dat is 25 km/h..

Zou het risico niet nemen en hem gewoon voor de keuring op de vario begrenzen. Kan je hem na de keuring altijd nog er uit halen en hem 34 laten lopen zodat je voor de rollerbank alsnog safe bent.
 

gcs100

Well-Known Member
k heb echter ook de ervaring dat de snelheidsmeters flink kunnen afwijken en "toevallig" geven ze, af fabriek, altijd te veel aan!
Ik heb de indruk dat de fabrikanten hiermee willen voorkomen dat ze verantwoordelijk kunnen gemaakt worden voor snelheidsovertredingen.
Die afwijking is zeker niet toevallig.
Fabrikanten doen dat inderdaad om niet aansprakelijk te kunnen worden gesteld.
Bij auto's is het zelfs zo: hoe hoger de snelheid, hoe hoger de afwijking !
deze tellers zijn meer geijkt.
Meer geijkt ?
Tellers van scooters en/of auto's zijn niet geijkt.
Meetapparatuur welke door de politie gebruikt wordt om snelheid te meten is wel geijkt.
Denk aan: flitspalen, rollerbanken en de extra geplaatste meetapparatuur in sommige politiewagens.
Verdiep je maar eens in de bijgeleverde documentatie.
 

Attachments

  • Nederlands Meetinstituut - Wikipedia.pdf
    172.8 KB · Views: 7

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Volgens mij zijn dit de snelheden waar je op de rollerbank mee weg komt ivm de foutmarge van de rollerbank en een ondergrens. Bij de keuring moet je scooter volgensmij gewoon aan de constructiesnelheid voldoen, en dat is 25 km/h..

Zou het risico niet nemen en hem gewoon voor de keuring op de vario begrenzen. Kan je hem na de keuring altijd nog er uit halen en hem 34 laten lopen zodat je voor de rollerbank alsnog safe bent.

Dit snap ik niet? ik heb 3 jaar verschillende scooters gehad. Waarbij zeker minimaal 10 keer op de rollerbank.
Je hebt MAXIMUM snelheden die je mag halen op de rollerbank, alles daaronder is goed. Al ga jij met je snorscooter 15kmu op de rollerbank, is dit goed. of je gaat 34, is ook goed. Als jij maar maximaal 34 gaat. Dan is het allemaal prima.
Post automatically merged:

Meer geijkt ?
Tellers van scooters en/of auto's zijn niet geijkt.
Meetapparatuur welke door de politie gebruikt wordt om snelheid te meten is wel geijkt.
Denk aan: flitspalen, rollerbanken en de extra geplaatste meetapparatuur in sommige politiewagens.
Verdiep je maar eens in de bijgeleverde documentatie.

Zeker wel geijkt, de nieuwere scooters/auto's hebben een geijkte teller, oftewel komt overeen met GPS.
Meetapparatuur is niet eens zo betrouwbaar meer.
 

Sparky

Well-Known Member
Ik ben nog geen auto tegengekomen die de gps snelheid aangeeft en ik rij regelmatig in gloednieuwe vervang wagens.
Alle snelheidsmeters geven te veel aan.
Bij de meeste auto's is dit ongeveer 2kmpu bij 50 kmpu en 4kmpu bij 100kmpu.
 

gcs100

Well-Known Member
Zeker wel geijkt, de nieuwere scooters/auto's hebben een geijkte teller, oftewel komt overeen met GPS.
Meetapparatuur is niet eens zo betrouwbaar meer.
Mag ik vragen waar je deze wetenschap vandaan hebt ?
Neem even de moeite om de bijlage te lezen bij mijn antwoord #9.
Zo is het en niet anders....
 

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Mag ik vragen waar je deze wetenschap vandaan hebt ?
Neem even de moeite om de bijlage te lezen bij mijn antwoord #9.
Zo is het en niet anders....
Je weet dat het wikipedia is he HAHAHAHA.
Wikipedia is nooit maar ook nooit betrouwbaar, iedereen kan dit veranderen.

GPS oftewel 'satelliet' is niet zo nauwkeurig als de militaire satelliet. Maar wel nauwkeurig.

Maar laten we maar stoppen met deze discussie haha
 

4slaf4life

Active Member
Dit snap ik niet? ik heb 3 jaar verschillende scooters gehad. Waarbij zeker minimaal 10 keer op de rollerbank.
Je hebt MAXIMUM snelheden die je mag halen op de rollerbank, alles daaronder is goed. Al ga jij met je snorscooter 15kmu op de rollerbank, is dit goed. of je gaat 34, is ook goed. Als jij maar maximaal 34 gaat. Dan is het allemaal prima.
Post automatically merged:



Zeker wel geijkt, de nieuwere scooters/auto's hebben een geijkte teller, oftewel komt overeen met GPS.
Meetapparatuur is niet eens zo betrouwbaar meer.
Nieuwe scooter tellers geijkt? Goeie grap, volgens mijn nieuwe scooter kan ik soms bijna 80. En dan zwiepert de naald ook lekker heen en weer. Maar de gps zegt dan 65, voor de rest geeft hij ong 5 a 6 te veel aand. En dat terwijl mijn vorige (+-13 jaar oude) scooter tot de 75 precies, maar dan ook echt precies, klopte
 

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Nieuwe scooter tellers geijkt? Goeie grap, volgens mijn nieuwe scooter kan ik soms bijna 80. En dan zwiepert de naald ook lekker heen en weer. Maar de gps zegt dan 65, voor de rest geeft hij ong 5 a 6 te veel aand. En dat terwijl mijn vorige (+-13 jaar oude) scooter tot de 75 precies, maar dan ook echt precies, klopte
Sorry ik was niet duidelijk, de PIAGGIO, teller (vespa/zip) zijn enorm goed geijkt.
Zal de volgende MIJN GRAP beter formuleren :)
 

Giodam

Instagram: @gdwehnes
Waarom wijkt die van mij dan zo veel af?
Geen idee, ik heb zelf enorm veel ervaring met de vespa's en zippies. Dit weet ik, en het is ook zo. (kan 2 of 3kmu verschillen, maar alsnog beter dan de vorige modellen)

Ik heb geen idee wat jij rijdt?
 
Last edited:

Harrr

Active Member
Mijn tellerafwijking (vind irritant) heb ik verkleind met een langere afrollengte van het voorwiel. Maw hogere band.
4sla4life heb jij de voorgeschreven band?
Groet,
 

4slaf4life

Active Member
Dat zou best kunnen ja, dat de band niet klopt.

Rijdt .omenteel op een liberty s iget uit 2017. Wijkt 5 a 6kmph af. Mijn vorige liberty, die uit 2006 kwam, klopte precies van 15 tot 75kmph.

Vindt het overigens niet heel erg dat de teller niet precies klopt
 

gcs100

Well-Known Member
Je weet dat het wikipedia is he HAHAHAHA.
Wikipedia is nooit maar ook nooit betrouwbaar, iedereen kan dit veranderen.

GPS oftewel 'satelliet' is niet zo nauwkeurig als de militaire satelliet. Maar wel nauwkeurig.

Maar laten we maar stoppen met deze discussie haha


Misschien biedt dit duidelijkheid ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this
Similar threads

Similar threads

Top