Witte rook uit uitlaat???

arthuraerox r

Well-Known Member
Ik heb nu al een heel tijdje mijn scoot.
Sinds 2,5 maanden rij ik met standaard uitlaat. Het probleem is dat als ik zo'n 4 kilometer rij met zo'n 60km dan is mijn uitlaat zo heet dat er gewoon WITTE ROOK SPONTAAN UITKOMT!.
Laats kwam ik aan op de kermis en zette mijn scoot uit en echt gewoon witte rook voor zo'n 10 sec. Sommige mensen die erbij stonden zeiden zelfs kijk er staat een uitlaat in de fik????
Wat kan dit in godsnaam zijn?
Ook als mijn scoot aan staat dan komt er in vergelijking met andere scoots heel veel blauwe rook uit (echt meer dan normaal he)
Bij weg rijden trek ik een heel blauw lucht patroon in de lucht.
Heeft dit te maken met de rijk mengsel ofzo?
Heb bougie gecheckt en is zwart dus morgen grotere sproeier halen, toch.
Zal deze sproeier+ afstellen carb opnieuw de rook doen verdwijnen?

Bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Witte rook = meestal teveel olie, zwarte bougie = te rijk mengsel, kleinere sproeier halen dus!
Ik denk dat het alleen aan de sproeier ligt, dus niet gelijk je olietank leeghalen he
smile.gif
 
Er zit een 82 sproeier in en setup is:
multivar
polini 2g
+standaard uit+cil
Als ik deze sproeier nu is verklein naar 80 en carb afstel is dit proberen waard?

P.S. kan je bij sproeier vervangen gewoon vlotterbak eraf schroeven en vervangen of moet je dan benzine slang er eerst afhalen om lekken te voorkomen?

bedankt,
 
Originally posted by arthuraerox r:
Ik heb nu al een heel tijdje mijn scoot.
Sinds 2,5 maanden rij ik met standaard uitlaat. Het probleem is dat als ik zo'n 4 kilometer rij met zo'n 60km dan is mijn uitlaat zo heet dat er gewoon WITTE ROOK SPONTAAN UITKOMT!.
Laats kwam ik aan op de kermis en zette mijn scoot uit en echt gewoon witte rook voor zo'n 10 sec. Sommige mensen die erbij stonden zeiden zelfs kijk er staat een uitlaat in de fik????
Wat kan dit in godsnaam zijn?
Ook als mijn scoot aan staat dan komt er in vergelijking met andere scoots heel veel blauwe rook uit (echt meer dan normaal he)
Bij weg rijden trek ik een heel blauw lucht patroon in de lucht.
Heeft dit te maken met de rijk mengsel ofzo?
Heb bougie gecheckt en is zwart dus morgen grotere sproeier halen, toch.
Zal deze sproeier+ afstellen carb opnieuw de rook doen verdwijnen?

Bedankt,

Lekt ie geen koelvloeistof?!

Dan heb je echt een probleem als je blijft doorrijden dus kijk even goed!
 
Zonder prop is slechter (relatief te veel lucht)... ik snap sowieso niet waarom mensen met een Minarelli + standaard-uitlaat hun prop verwijderen, loopt dat nou echt zo veel beter (of lijkt het beter te lopen, door meer herrie)?

Greetz.
 
Met standaard uitlaat scheelt prop eruit toch wel iets hoor(ook sproeier groter !).
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Zonder prop is slechter (relatief te veel lucht)... ik snap sowieso niet waarom mensen met een Minarelli + standaard-uitlaat hun prop verwijderen, loopt dat nou echt zo veel beter (of lijkt het beter te lopen, door meer herrie)?

Greetz.
 
Back
Top