Witte rook uit 4 takt uitlaat, lage top

Emirhan

Well-Known Member
Hey allemaal,

Ik heb recent onder een luchtgekoelde GY6 4 takt een 70cc cilinder geinstalleerd, maar de pakkingen miste in de gekochte cilinderkit. Voor de voetpakking heb ik een siliconen pakking gemaakt. De koppakking zag er nog goed uit en heb hem opnieuw gebruikt. Ik heb alle onderdelen mooi ingeolied, ben van sproeier 86 naar sproeier 90 gegaan op een 12mm carb. en alles werkte prima. Heb mijn vriend de brommer gegeven zodat hij hem kon testen voor een paar weken.

Zijn bevindingen:
1. Top is hetzelfde gebleven (55 km/u, helemaal geen winst).
Ik denk dat wanneer ik de rollen afstel, ik wel een beetje winst daaruit kan trekken, maar niet zodanig veel als een 70cc zou moeten lopen.
2. Er komt heel, veel witte rook uit de uitlaat.

Nou denk ik dat de koppakking lek is, en daar compressieverlies heeft (nog niet gemeten, kickstart heeft prima compressie), waardoor de top dus afneemt.

De witte rook kan ik niet verklaren, en ik hoopte dat iemand mij hierover wat meer kon uitleggen.

Alvast bedankt,
Emirhan
 
Advertisement - register to remove this

Kan dit niet door de siliconen komen? Dat dit uitzet als het warm wordt en weer krimpt als het kouder wordt.
Volgens mij als er wit rook uit je uitlaat komt kan het zijn dat ie olie verbruikt toch?

Bedoel je dat hij lekt door de siliconen pakkingen?
Heb wel hittebestendige vloeibare pakking gebruikt maar kan best goed dat hij krimpt/uitzet inderdaad.

Ik denk dat je gelijk hebt dat de witte rook olie is, aangezien ik alles heb ingesmeerd moet hij denk ik nog het gesmeerde olie verbranden.

Kan de witte rook ook komen door teveel ongebruikte benzine in de uitlaat? Door een te grote sproeier?

Tussen mijn schoolwerk door heb ik even naar mijn scooter gekeken, ik heb hem stationair laten lopen voor 15m en zag 1 klein druppeltje olie onder de scooter staan maar weet dus niet of hij van de koppakking of voetpakking lekt. Hij lekt in ieder geval, en ik heb de luxe om hem op een brug te zetten, dus ga even kijken waar hij precies olie lekt.

Ik ga kijken naar de levertijden van de pakkingsetjes, als ze lang duren ga ik het proberen met vloeibare pakking.

Thanks voor je reactie @Giodam
 
Bedoel je dat hij lekt door de siliconen pakkingen?
Heb wel hittebestendige vloeibare pakking gebruikt maar kan best goed dat hij krimpt/uitzet inderdaad.

Ik denk dat je gelijk hebt dat de witte rook olie is, aangezien ik alles heb ingesmeerd moet hij denk ik nog het gesmeerde olie verbranden.

Kan de witte rook ook komen door teveel ongebruikte benzine in de uitlaat? Door een te grote sproeier?

Tussen mijn schoolwerk door heb ik even naar mijn scooter gekeken, ik heb hem stationair laten lopen voor 15m en zag 1 klein druppeltje olie onder de scooter staan maar weet dus niet of hij van de koppakking of voetpakking lekt. Hij lekt in ieder geval, en ik heb de luxe om hem op een brug te zetten, dus ga even kijken waar hij precies olie lekt.

Ik ga kijken naar de levertijden van de pakkingsetjes, als ze lang duren ga ik het proberen met vloeibare pakking.

Thanks voor je reactie @Giodam

Misschien kan je kijken of hij ergens bij de pakkingen zweet, dan weet je dat
 
Dank allen voor het meedenken,

Ter documentatie:
De voetpakking was lek. De vloeibare pakking had 0 werking. Hierdoor kwam er olie in de koelkappen rondom de cilinder, en tussen de cilinder en de uitlaat terecht. Witte rook was het resultaat. Het druppelde bijna niet op de vloer stationair omdat de koelkap onder- al het olie vasthield, pas tijdens het rijden stroomde hij langzaam leeg.

Nieuwe pakkingen zijn besteld en dinsdag monteer ik hem.

Ter documentatie: Huidige top is 55-60. Optrek is oké. Stationair loopt hij goed. Veel witte rook.

Hypothese: Top verhoogd naar 70-75, rook wordt minder maar wel aanwezig vanwege de smering en het weer.
Update volgt.
 
Voetpakking en koppakking lekte beide, heb ze allebei vervangen. Top nog niet getest (te korte wegen, geen rijbewijs, veel politie)- maar hij liep makkelijk 80. Rollen moeten lichter. Rook is vrijwel weg, het is wel ontzettend koud dus klein beetje over. Ook moet er denk ik een grotere sproeier in, heb een klein dipje bij optrek.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat de begrenzer (afstandsbediening) het niet meer goed doet. Bij starten heeft hij nauwelijks vermogen (10-15 km/u), nadat ik op een van de knopjes druk op de begrenzers afstandsbediening, ontgrensd hij hem en kan ik 80+. Regende veel en er zat 5m geen zadel op dus denk dat de CDI waar de begrenzer in zit naar de k... is, of hij moet even drogen.
 

Hey allemaal,

Ik heb recent onder een luchtgekoelde GY6 4 takt een 70cc cilinder geinstalleerd, maar de pakkingen miste in de gekochte cilinderkit. Voor de voetpakking heb ik een siliconen pakking gemaakt. De koppakking zag er nog goed uit en heb hem opnieuw gebruikt. Ik heb alle onderdelen mooi ingeolied, ben van sproeier 86 naar sproeier 90 gegaan op een 12mm carb. en alles werkte prima. Heb mijn vriend de brommer gegeven zodat hij hem kon testen voor een paar weken.

Zijn bevindingen:
1. Top is hetzelfde gebleven (55 km/u, helemaal geen winst).
Ik denk dat wanneer ik de rollen afstel, ik wel een beetje winst daaruit kan trekken, maar niet zodanig veel als een 70cc zou moeten lopen.
2. Er komt heel, veel witte rook uit de uitlaat.

Nou denk ik dat de koppakking lek is, en daar compressieverlies heeft (nog niet gemeten, kickstart heeft prima compressie), waardoor de top dus afneemt.

De witte rook kan ik niet verklaren, en ik hoopte dat iemand mij hierover wat meer kon uitleggen.

Alvast bedankt,
Emirhan


Fijn dat jezelf in iemand anders ze balen trapt maar je bakt er zelf er ook niks ervan..

Nooit vloeibare pakking gebruiken als voetpakking.. Omdat in het carter een motor olie kanaaltje zit dat een overgang heeft door de cilinder zelf.
Een vloeibare pakking dicht daar nooit goed af en je daar echt een kwalitatieve goede normale pakking moet gebruikt.
Anders loopt het motorolie tussen carter en cilinder je blok uit als daar een heel kleine ruimte er tussen zitten. En ook heb je kans op motor druk verlies. Als er dan geen pakkingsetje erbij zat dan was het een goedkope prul cilinder kitje voor 30 - 40 euro want daar hebben ze zowat alles aan weg bezuinigd. Heb je geen pakkingsetje, dan zal je er eentje los moeten aanschaffen die ook past.


Tweede probleem is het hergenbruiken van pakkingen, nooit doen want het gaat altijd later alsnog lekken.

12MM carb op een GY6 4takt.. De laagste zover ik gezien hebt is een 16mm. En vaker als standaard word er een 18 mm cvk carb gebruikt.

Witte rook kan zijn dat het blokje hele kleine beetjes olie aan het verbranden is. Waarschijnlijk slechte montage van de pakkingen en of zuigerveren.
 
Fijn dat jezelf in iemand anders ze balen trapt maar je bakt er zelf er ook niks ervan..

Nooit vloeibare pakking gebruiken als voetpakking.. Omdat in het carter een motor olie kanaaltje zit dat een overgang heeft door de cilinder zelf.
Een vloeibare pakking dicht daar nooit goed af en je daar echt een kwalitatieve goede normale pakking moet gebruikt.
Anders loopt het motorolie tussen carter en cilinder je blok uit als daar een heel kleine ruimte er tussen zitten. En ook heb je kans op motor druk verlies. Als er dan geen pakkingsetje erbij zat dan was het een goedkope prul cilinder kitje voor 30 - 40 euro want daar hebben ze zowat alles aan weg bezuinigd. Heb je geen pakkingsetje, dan zal je er eentje los moeten aanschaffen die ook past.


Tweede probleem is het hergenbruiken van pakkingen, nooit doen want het gaat altijd later alsnog lekken.

12MM carb op een GY6 4takt.. De laagste zover ik gezien hebt is een 16mm. En vaker als standaard word er een 18 mm cvk carb gebruikt.

Witte rook kan zijn dat het blokje hele kleine beetjes olie aan het verbranden is. Waarschijnlijk slechte montage van de pakkingen en of zuigerveren.
Och och wat een negativiteit, memen is op geen enkele wijze bedoeld als 'iemand op zijn ballen trappen'. Als dat zo overgekomen is, dan bied ik mijn excuses hierbij ook aan.

De pakkingen waren op de foto en de beschrijving gewoon aanwezig, maar zijn niet goed meegeleverd door de webshop- vandaar de missende pakkingen. Ik heb gezocht naar eerdere topics op dit en andere forums, en men zei dat hittebestendige vloeibare pakkingen goed zouden werken. Ja, het was een fout, maar door dit te testen weet ik het resultaat en heb ik ervan geleerd. Dat is voor mij een win. Dat je zegt dat ik er niks van bak in heel slecht Nederlands is toch wel een tikkeltje té, vind je niet?

Betreft de 12mm carb, hij werkt prima icm een 90 sproeier.

Witte rook is al weg, maar denk inderdaad dat dat door de slechte pakkingen kwam.
Bedankt voor het meedenken, eurokit!
 
Voetpakking en koppakking lekte beide, heb ze allebei vervangen. Top nog niet getest (te korte wegen, geen rijbewijs, veel politie)- maar hij liep makkelijk 80. Rollen moeten lichter. Rook is vrijwel weg, het is wel ontzettend koud dus klein beetje over. Ook moet er denk ik een grotere sproeier in, heb een klein dipje bij optrek.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat de begrenzer (afstandsbediening) het niet meer goed doet. Bij starten heeft hij nauwelijks vermogen (10-15 km/u), nadat ik op een van de knopjes druk op de begrenzers afstandsbediening, ontgrensd hij hem en kan ik 80+. Regende veel en er zat 5m geen zadel op dus denk dat de CDI waar de begrenzer in zit naar de k... is, of hij moet even drogen.
Ter documentatie:
CDI met begrenzer eruit gehaald, op de afstandbediening zijn knoppen gedrukt, massakabel gecheckt en opnieuw aangesloten, CDI erin- werkt weer.
 
Och och wat een negativiteit, memen is op geen enkele wijze bedoeld als 'iemand op zijn ballen trappen'. Als dat zo overgekomen is, dan bied ik mijn excuses hierbij ook aan.

De pakkingen waren op de foto en de beschrijving gewoon aanwezig, maar zijn niet goed meegeleverd door de webshop- vandaar de missende pakkingen. Ik heb gezocht naar eerdere topics op dit en andere forums, en men zei dat hittebestendige vloeibare pakkingen goed zouden werken. Ja, het was een fout, maar door dit te testen weet ik het resultaat en heb ik ervan geleerd. Dat is voor mij een win. Dat je zegt dat ik er niks van bak in heel slecht Nederlands is toch wel een tikkeltje té, vind je niet?

Betreft de 12mm carb, hij werkt prima icm een 90 sproeier.

Witte rook is al weg, maar denk inderdaad dat dat door de slechte pakkingen kwam.
Bedankt voor het meedenken, eurokit!

Dislectie heet dat toch? Ja daar heb ik ook een beetje last van. Geef ik toe, maar kan er prima mee leven hoor.
 
Back
Top