Witte rook, slecht starten

ReMuS 1988

Enschede ! ! !
Nou de titel zegt het eigenlijk al :
ik heb 1,5maand geleden mijn scooter helemaal goed afgesteld hij reed goed, en starte met de vinger nog geen seconde op de elektrische start button

maar zins begin deze week start hij slecht moet de elektrische start echt 10/15 seconden inhouden en spelen met gas anders wil die niet aan, maar tot nu toe start hij nog wel en moet ook evenlang starten voordat hij aan gaat

als hij aan is komt er 5minuten lang witte rook uit de uitlaat (dit heb ik nog nooit eerder gehad)

Als de scooter warm is start hij meteen met 1seconden de vinger op de knop en zonder witte rook, maar zodra hij weer koud is gaat het weer slegt starten met witte rook

kan dit allemaal komen omdat ik zondag met 2man een behoorlijk stuk heb gereden door de warmte ? bougie kleur is goed en tijdens het rijden ook geen inzakkingen gehad of afslaan (dus geen warmloper denk ik)

ook heb ik altijd al behoorlijk wat mengsel in mijn luchtfilterelement, wat kan hier de oorzaak van zijn ? membraamplaten sluiten goed af, 1,5maand geleden gecheckt

Het is een lang verhaal maar plz help me want ik word helemaal gek van mun scooter

BTW scooter is AC
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

k zal morgen eens een andere bougie kopen en die erin steken
kijken of dat helpt

met lekke koppaking denk ik dat je dan doelt op koelvloeistof wat in de cilinder komt (A) maar dit is niet het geval want is AC scooter
 
Je bougie is aan vervanging toe.
Je rmengsel is te rijk of er zit teveel olie doorheen. Als je bougie heet is heeft hij minder moeite met het mengsel ontbranden dan wanneer hij koud is.

Ik heb momenteel hetzelfde probleem, maar nog geen tijd gehad om sproeier te vervangen. Als je er nu een nieuw bougietje indraait is het probleem verholpen, maar binnen 400km is het weer terug als je het mengsel niet aanpast.
 
accu is vol :p en ik start ook gewoon electrisch
nieuwe bougie zal ik ga proberen, maar mengsel aanpassen ? mijn bougiekleur is precies goed kvind zelf dat hij nog wel iets donkerder mag duz naar mijn mening een wat grotere sproeier

ik gebruik trouwens castrol TTS dit gebruik ik al een lange tijd en nooit problemen dus daar kan het denk ik niet aan liggen (A)
 
Dan kans dat je n te hoge warmtegraad hebt waardoor alle olieresten niet goed verbranden. Je zou met een 7, heel misschien een 8-tje, moeten rijden. Mits de setup uit je profiel klopt.
 
setup is vrij standaard :
12mm carbu
tecnigas next
5,0 gram rollen
gele drukveer

ik ben morgen eerder vrij van school dus dan zal ik even langs de dealer gaan en een bougie kopen, welke raad je me aan cipher, een 7 of 8 hittegraad ? of gewoon allebei (A)
 
oh en kan iemand ook een verklaring geven voor het mengels in mijn luchtfilterelement ? ik weet dat een beetje mengsel erin best normaal is maar bij mij komt er heel wat uit als ik het uitknijp met een doek

misschien iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen ? of gewoon lekker laten zitten
 
Pak als bougie maar een 8. Liever te koud dan te warm zitten met een AC.
Tenzij er nu een 7 inzit, dan zou ik het bij een 7 houden als dat altijd goed is gegaan.

Nat luchtftiler lijkt me toch echt een te grote sproeier. Eventueel een slecht sluitend membraan, maar lijkt me onwaarschijnlijk omdat je niets zegt over slecht rijden.
 
ik heb gisteren een nieuwe bougie gekocht, een ngk 7 R
maar nog steeds witte rook :S
toen maar weer terug naar de dealer gegaan en nieuwe zuiger, met zuigerveren en nieuwe pakkingen gekocht en nu nog steeds witte rook :S

ik ga nu een andere carbu proberen en het membraan checken, maar ik word hier helemaal gek van
 
He cipher ik kun je me de link van dat topic even doen ?
ik kan hem namelijk niet vinden :S zal wel aan mij liggen

en er komt bij mij inderdaad wat benzine uit mijn vacuumslang

Grtz remus
 
Back
Top