Witte rook gy6

Tgroen14

Member
Hoihoi,

Ik heb recent een 72cc cilinder onder mijn turbho rl50 gezet. Sinds die vervanging komt er bij stationair en wegrijden witte rook uit de uitlaat en lijkt het bij rijden weg te gaan. Maar soms ook op hogere snelheden/top houdt t gas ff in en pakt ie t op. Iemand enig idee wat t kan zijn?

Setup:
72cc cilinder met originele kop
7 gram rollen
Sproeier 86 met originele carb
Witte drukveer malossi ( wordt nog vervangen voor gele)
Witte trekveertjes in originele koppeling

Groetn
 
Advertisement - register to remove this

Pimekuhh

New Member
het kan zijn doordat het de laatste paar dagen wat kouder is. dat zie je bij auto's vaak ook als het koud is. wat ik voorstel is om te wachten tot de buitentemperatuur weer wat omhoog gaat en dan te kijken of de witte rook er nogsteeds is
 

Tgroen14

Member
het kan zijn doordat het de laatste paar dagen wat kouder is. dat zie je bij auto's vaak ook als het koud is. wat ik voorstel is om te wachten tot de buitentemperatuur weer wat omhoog gaat en dan te kijken of de witte rook er nogsteeds is
Ahh oke! Want t is metname bij stationair en wegrijden dat ie best wel wat rook geeft. Kan dat kloppen?
 

Tgroen14

Member
Waar rook is, is vuur...;)
Hij geeft ook witte rook als de motor op temperatuur is, lees ik.
Dit laat mij vermoeden dat dit niet ligt aan condensvorming maar eerder dat de scooter te rijk loopt.
Welke sproeier dan ? Heb nog een 84 liggen en ga die er dan eerst inzetten!
Post automatically merged:

Als het echt een rookwolk is klopt er iets niet
Niet echt een rookwolk er komt gewoon wat rook uit en bij wegrijden verdwijnt t
 

Sparky

Well-Known Member
Welke sproeier dan ? Heb nog een 84 liggen en ga die er dan eerst inzetten!
Eerst naar de bougiekleur kijken, deze zal momenteel wel goed zwart zien, denk ik zo.
Met die 84 sproeier kun je beginnen al denk ik dat het verschil wel klein zal zijn maar, niet te snel te laag in sproeiermaat gaan.
Een goeie rit maken met de scooter dat deze goed heet is en daarna opnieuw de kleur van de bougie controleren.
 

Tgroen14

Member
Eerst naar de bougiekleur kijken, deze zal momenteel wel goed zwart zien, denk ik zo.
Met die 84 sproeier kun je beginnen al denk ik dat het verschil wel klein zal zijn maar, niet te snel te laag in sproeiermaat gaan.
Een goeie rit maken met de scooter dat deze goed heet is en daarna opnieuw de kleur van de bougie controleren.
Kan dat ook verklaren waarom hij soms hikt bij optrekken en op top? Te grote sproeier ?
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Kan dat ook verklaren waarom hij soms hikt bij optrekken en op top? Te grote sproeier ?

yep, ook al eens meegemaakt op me piaggio new fly.. 4t

De dag was al vochtig, de sproeier stond al te ruim.. En dan komt ook de acceleratie pomp er nog erbij en toen was het even HIK en even geen reactie op het gas meer.
 

Tgroen14

Member
yep, ook al eens meegemaakt op me piaggio new fly.. 4t

De dag was al vochtig, de sproeier stond al te ruim.. En dan komt ook de acceleratie pomp er nog erbij en toen was het even HIK en even geen reactie op het gas meer.
En hoeveel sproeiermaten ben je omlaag gegaan ??
 

Broos

Active Member
Is gewoon water wat ontstaat bij de verbranding, vooral bij een koude motor,
Het is nu ook heel erg vochtig (ruim 90%) buiten daar reageert een verbrandingsmotor ook anders op.
Dus ik zou niet gelijk alles veranderen. Als het straks vriezend weer is met een lage luchtvochtigheid kan je weer overnieuw beginnen.
 

Tgroen14

Member
Is gewoon water wat ontstaat bij de verbranding, vooral bij een koude motor,
Het is nu ook heel erg vochtig (ruim 90%) buiten daar reageert een verbrandingsmotor ook anders op.
Dus ik zou niet gelijk alles veranderen. Als het straks vriezend weer is met een lage luchtvochtigheid kan je weer overnieuw beginnen.
Nee oke, maar dan is t hikken er nog steeds …
 

dutchino

Well-Known Member
Ploffen dat is brandstof die in je uitlaat ontsteekt. Dit kan komen doordat er teveel brandstof / verkeerde timing / slechte ontsteking.
 
Advertisement - register to remove this
Top