witte rook aprilia sr 50 r (carb)

marcelman

Well-Known Member
nou zoals mijn titel al zecht: mijn scooter rookt wit.

nou ben ik er net zoals jullie van overtuigd dat dit kvs is, alleen nu is het volgende zo ik heb ckr 3x koppaking/voetpakking verwisselt.

nou wil ik wel ff van mensen weten hoe zei die papieren voetpakking plaatsen! want ik plaats m volgens mij verkeerd moet ie met de cilikonen naar de cilinder toe of naar het blok??

nou gebeurde laatst het volgende: ik zet scooter aan om proberen diagnose te stellen lekken ofzow deo test in carter noem maar op. tot ik ineens een behoorlijk harde knal hoorde, en ik zag dat mijn tapeind die cilinderkop+cilinder vasthoud was afgebroken.

nou heb ik een nieuwe cilinderkop en 4 nieuwe tapenden en moertjes besteld.

ook nog ter informatie:
ik heb er 2 weken geleden ong een nieuwe cilinder opgegooid een dr50, toen ik m voor het eerst starte rookte hij al wit maar hij rookte ook al wit voordat ik deze cilinder had geinstaleerd( de cilinder was 20.000 oud) en aan vervanging toe en hoopte dat hiermee ook het rook probleem zou oplossen!

afstelling is:
sproeier 74
en een dellorto 17,5
ontgrensde std uitlaat! (snelle pijp)
en luchtfilter ontgrenst.
bougie kan ik niet zien want dies nog heelemaal schoon, en nat van de kvs wat eigenlijk laat blijken dat ie kvs lekt in cilinder
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik gebruik kroon-oil tornado

ik had ook al een andere kop geprobeert alleen die pakt ie ook niet...
doet vloeibare paking raare dingen?? want dan probeer ik dat eens! of word dat m zoiezo niet?
 
okey mensen,

ik heb tapeinden binnengehad kopie op 10,5nm gezet, nou rookt ie nogsteeds als een beest...

kan het er mee te maken hebben dat mijn bezine nog van 10 januari 2011 is dat ie gewoon oud is gewoorden en dat ie ouwe meuk loopt te verbranden?

bedankt voor de posts tot zover :)
 
zo ff getankt en gemixed met castrol full synth, hij rookt nogsteeds als een beest maar dat komt denk omdat ie koud is... alleen nou komt het volgende voor!

choke aan: hij blaast m van 0 tot 50 ong binnen 3 sec
choke uit: moet zoeken met gas tot ie m pakt en dan gaat ie ong 30 en dan zakt ie weer in en valt uit!!!
heb sproeier 74 met ontgrenste carb en luchtfilter volgens mij is het tijd voor een wat grotere?? beetje richting advies iemand?


dr trekt wel als een gek nu!!
 
74 is anders groot zat !!

zit er niet iets verstopt?


verder . probeer eerst eens fatsoenlijke olie , castrol is ook niet echt geweldig..
 
suggiesties?

en okey nja niks verstopt ik ga nu ff kijken of hij niet toevallig wat kleiner moet wat me onlogisch lijkt!

maar carb heb ik al ckr 5x gechecked en uitgespoten niet te agresief natuurlijk! maar wel dat het schoon word!! kan het zijn dat er hier en daar nog wat olie resten in zitten van die texaco olie :$ ik had hiervoor een oliepompje alleen daar deed ie het perfect op! nu ben ik sinskort overgegaan op mixen!

ik ben er ook van overtuigd dat het geen kvs is! heb het heele systeem even laten lopen zonder kvs en hij deed nogsteeds roken als een gek! eenigste wat ik mogelijk zou kunnen denken is slechte lucht/benzine mengsel! ja en idd wat jij zecht olie!
 
kijk , het is natuurlijk wel zo dat als je nu andere olie erin doet dat het niet meteen werkt als de oude olie er nog bij 1 zit. en ik zeg ook niet perse dat het daar aan ligt maar castrol kan ik zelf niet anders dan dat het vrij veel rookt.

ik weet dat Motul , Silkolene Sunoco en Eurol vrijwel niet roken , en koolvorming is bij deze olieen ook minimaal.

kroon oil heb ik vroeg wel gehad , castrol ook maar heb ik geen hoge pet van op.

het gaat er gewoon om dat je dingen uitsluit.

mixen is sowieso niet verstandig meestal , een oliepomp is juist prerfect!

mix je overigens niet gewoon teveel? een oliepomp geeft namelijk zelfs minder dan 1:50 zelfs!
 
ff paar kilometer rijden! komt wel goed denk ik :) is het btw erg dat er alleen water in zit? want mijn kvs was op dus dacht doe er tijdelijk ff water in! maar als je rustig rijd kan daar wel mee gereden woorden of niet?
 
als het flink gaat vriezen wel , anders maakt het voor kort niet uit , maar water zit kalk in , en op den duur zal er dus kalk overal in je systeem gaan zitten , dus wel KVS erin doen als de scooter goed is.
 
aah ja goeie had ik nog niet aan gedacht :p maar ik denk dat ik er wel uit ben nu :p hij rookt met choke aan en choke uit valt ie wel uit maar rookt ie niet!

dus het is even goeie afstelling vinden :p

bedankt voor hulp ik laat je weten als hij heelemaal rookloos is!
 
uhm hij rookt nogsteeds... zit op sproeier 65 nu en hij doet af en toen nog brrrr hing hing brrr zoeken naar gas enz! alleen steeds minder!

verder rookt ie niet als ik hem start maar hoe warmer hij word hoe erger ik merk dat ie niet goed afgesteld staat! dus denk dat de rook echt daar van komt. het is nu ook lichtblauwig ipv wit!
 
is hier de oplossing benzine erin doen en in de fiksteken voor??

hij rookt nogsteeds wel heel erg!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=bn3593aUAwc"]Scooter testen. - YouTube[/ame] iets meer als dit zegmaar en dan nog iets witter!

of gewoon rijden tot ie niet meer rookt?
 
Last edited:
uitbranden is onzin en werkt ook niet..

ik zou gewoon een paar dagen gaan rijden met goeie olie en dan eens weer kijken...
 
Back
Top