Witte drukveer voor Kymco?

MrHeinz

Active Member
Ik begin een kleine obsessie te ontwikkelen voor drukveren aangezien ze voor Piaggio 4T erg belangrijk schijnen te zijn als je een Multivar monteert.

Nu heb ik zelf een Kymco Agility 4T 12" met de volgende setup:
- 72cc
- Standaard kop
- Standaard nokkenas
- Koso vario (begrensd d.m.v. 4,5mm ring)
- 6,8 gram rollen
- Witte trekveren
- Standaard drukveer

In principe rijdt de scooter prima, maar wellicht zou hij iets meer toeren mogen maken bij gashername. Zou ik iets winnen met een witte drukveer van Malossi, of maakt dat bijna geen verschil t.o.v. de standaard veer?
 
Advertisement - register to remove this

Jawel ik heb meerdere koppelingen met dezelfde originele drukveer. Maar als jij zegt dat het maar 5 procent is vind ik het best logies dat je niks merkt. Die hele multivar van malossi is een beetje oplichting. Vind ik zelf achteraf ook. Voor 20 euro kan je ook zoon vario halen met hetzelfde effect. Alleen dan vele malen goedkoper.


Multivar is geen oplichting.. Alleen een beetje erg aan de prijs..

Zou zelf voor de multivar 2000 gaan, niet voor de oude. (de 2000 versie is een door ontwikkeling op de oude versie)
 
Hmm ?
Op de super 8 scheelt het echt heel veel.
Hij remt ook veel harder op de motor.
Fijn als je 50 rijdt en het gas loslaat, effe wennen als je langzaam rijdt.
Joh, ik ga die Malossi wit er t.z.t. wel gewoon even inzetten. Weet jij de sleutelmaat voor de koppelingsmoer bij Kymco? Ik lees zowel SW38 als SW39.
 
Joh, ik ga die Malossi wit er t.z.t. wel gewoon even inzetten. Weet jij de sleutelmaat voor de koppelingsmoer bij Kymco? Ik lees zowel SW38 als SW39.
Bij de super 8 is ie 38 en die koppeling is wss de zelfde als die van de Agility.
Gebruik gewoon een grote Bahco, die hebben het gewicht en de lengte ook mee.
 
Zie eigenlijk alleen de motoforce wat eigenlijk iets zou kunnen zijn..

Zou geen vario nemen met een kleinere maat rolletjes dan de originele maat.

Om echt zeker te zijn om te weten wat goed is, zal je echt een gok moeten wagen of ze gaan test rijden..

Anders is er eigenlijk niks over te zeggen.
 
Zie eigenlijk alleen de motoforce wat eigenlijk iets zou kunnen zijn..

Zou geen vario nemen met een kleinere maat rolletjes dan de originele maat.

Om echt zeker te zijn om te weten wat goed is, zal je echt een gok moeten wagen of ze gaan test rijden..

Anders is er eigenlijk niks over te zeggen.
Ik ga hier met je mee.
die goedkope vario's zijn allemaal kut, ook de naraku van 28,-
Maar wat je zegt over lichtere rollers is denk ik niet helemaal waar.
De super 8 heeft std 6,5 g rollers en de Malossi wordt dan met 6 g geleverd, in combi met de witte drukveer.
Volgens opgaaf kan de super8 3,6 pk leveren bij 7k toeren.
Dat is dan ook precies wat er gebeurd met de Malossi.
Vanaf lage snelheid al meer toeren en dat loopt dan soepel op tot de topsnelheid.
 
Ik ga hier met je mee.
die goedkope vario's zijn allemaal kut, ook de naraku van 28,-
Maar wat je zegt over lichtere rollers is denk ik niet helemaal waar.
De super 8 heeft std 6,5 g rollers en de Malossi wordt dan met 6 g geleverd, in combi met de witte drukveer.
Volgens opgaaf kan de super8 3,6 pk leveren bij 7k toeren.
Dat is dan ook precies wat er gebeurd met de Malossi.
Vanaf lage snelheid al meer toeren en dat loopt dan soepel op tot de topsnelheid.
Rij jij met die meegeleverde rollen? Zijn die niet te licht? Ik heb meestal met rollen met een gewicht rond de 7 gram gereden. Nu rij ik om te testen met 7,3 gram i.c.m. die witte veer, maar dat is net te zwaar.

Gewoon op k parts zoeken vind je er zo een.
Jij zegt dat ze er zijn, dus stuur maar eens een linkje naar een goedkope racevario voor Piaggio 4t. Ben benieuwd!
 
Rij jij met die meegeleverde rollen? Zijn die niet te licht? Ik heb meestal met rollen met een gewicht rond de 7 gram gereden. Nu rij ik om te testen met 7,3 gram i.c.m. die witte veer, maar dat is net te zwaar.


Jij zegt dat ze er zijn, dus stuur maar eens een linkje naar een goedkope racevario voor Piaggio 4t. Ben benieuwd!
Ja, ik heb die 6 g er inzitten.
Dacht ook dat het te licht zou zijn maar dat valt mee.
 
Back
Top