wil iemand me helpen zit volledig in de knoei

spiritje 69

wees origineel
ik heb nu men motorblokje terug samen gestopt na lange tijd want had tijdnood en nu zit het blokje samen
setup :
snelle 50 cc alu ( nieuw dus moe rodere )
17,5 carbu dello sproeier 120
malossi e5 kelk met zo'n regenkapje
doppler spruistuk
carbonnen malossi membraane
mhr vario (gewichte 4,7 van malossi)
delta clutch koppeling ( gele trekveertjes en gele drukveer)
mhr replica uitlaat
race bougie kop ngk
champion bougie

prop uit de uitlaat en vario ring ook uitgehaald

nu ben ik er eens mee op de baan al geweest en eerst wa voorzichtig gereden en zo en dan wat langere afstand en alles gaat goed en men pa wou eens mee rijde van hoe hard die nu zou gaan en het rare van de zaak hij rijd maar 40 -45 :s als me gas open was voor zo'n 7 a 8 / 10 en als ik ff volgas heb gedaan ( wa ik nie lang heb gedaan ) dan draaide hij wel merkbaar in hogere toere maar snelheid blijft zou dit kunne te maken hebben om da ik nog me cilinder moe inrijde of ligt het aan een verkeerde afstelling

want om alu cc in te rijden weet ik dat je de eerste 20 km rustig aan moe doen en dat je dan dacht 200 of 500 km nog moe rodere maar dan maakt het niet uit of je dan 50 of 70 rijd zo lang dat de cilinder geen moeite moe doen of zo om da te halen en een constant toerental wil ook nie zegge dat er met volgas gereden moe worden of zo

ik zit nu nog wel in de periode van de eerste 20 km


kan iemand me helpen met me probleem aub
 
Advertisement - register to remove this

Misschien dat regenkapje van je filter af, wat lichter in de rollen gaan en iets strakkere trekveren en drukveer, en dan ook even je bougie checken wat voor kleur die heeft. want misschien is de sproeier te klein of te groot, als hij al beter gaat rijden zonder dat regenkapje dan is de kans groot dat je sproeier te groot is.
 
120 kan je wel te groot vinden maar waarom zou je er nog over twijfelen als de kleur van de bougie goed is? Als die een mooie kleur heeft, waarom dan 30 maten zakken in sproeier. :X

Mijn stage6 blok met stage6 24mm carb presteerde het beste op de bank met sproeier 122 (20,3pk), terwijl iedereen in eerste instantie beweerde rond de 130/135 te gaan zitten.
Sproeier maten zijn niet iedentiek als het motorblok niet het zelfde is.

(Alhoewel ik het ermee eens ben dat 120 erg groot is voor deze setup en twijfel of de bougiekleur echt goed is.)
 
orgineel filter is meestal ruim voldoende, heel erg eventueel een paar kleine gaatjes bijboren(meestal niet nodig).

veel kleinere sproeier pakken en wees er 100% zeker van dat hij vanaf de carb tot blok niet lekt.

vervolgens op standaard zetten en je stationair opdraaien tot het achterwiel bijna wil gaan draaien, dan luchtschroef zo zetten dat hij hoogste toerental maakt(draait achterwiel meestal beetje mee) dan stationair weer keurig laag.

dan lekker rijden, maakt hij overtoeren: zwaardere rollen
bij onder(lage) toeren iets ligtere rollen.
etc..
 
120 kan je wel te groot vinden maar waarom zou je er nog over twijfelen als de kleur van de bougie goed is? Als die een mooie kleur heeft, waarom dan 30 maten zakken in sproeier. :X

Mijn stage6 blok met stage6 24mm carb presteerde het beste op de bank met sproeier 122 (20,3pk), terwijl iedereen in eerste instantie beweerde rond de 130/135 te gaan zitten.
Sproeier maten zijn niet iedentiek als het motorblok niet het zelfde is.

(Alhoewel ik het ermee eens ben dat 120 erg groot is voor deze setup en twijfel of de bougiekleur echt goed is.)

En hierbij komt dat de bougie lang niet alles zegt over het mengsel, slechts een kleine indicatie, Mits je het goed meet: kilometers rijden en meteen kijken
 
eeey.
alu cilinder hoef je niet in te rijden je zet ehm erop en je rijd weg.. het beste voor de cilinder is wel om de eerst zoveel meestal tussen de 20 en 50 km goed je cilinder warm te laten lopen voordat je gaat rijden.. en niet te veel vragen. 120 lijkt me wel een beetje groot het is een 50cc cilinder hea.. dus soweiso ff afstelle. want elke scooter is anders... succes ermee
 
Back
Top