wigje en recht spruitstuk, vermogenwinst?

kielserat

kielserat
mijn vraag is als volgt,

kan je met een wigje en een mhr recht spruitstuk vermogenwinst halen? of gaat het om de gasreactie die nog sneller word?


ik heb momenteel een zelfgemlaakte rechte wig met een hebo spruitstukje, ik ben eventueel van plan om dit te veranderen indien ik er zeker van kan zijn dat een kiesler wig met een mhr kort recht spruitstukje beter zal presteren...

alvast bedankt allemaal!µ

ratman
 
Advertisement - register to remove this

maar geeft zo een kiesler wig met mhr recht spruitstuk meer vermogen dan een zelfgemaakte wig met hebo schuin spruitstuk? want naar mijn mening is men wigje niet echt zo spectaculair goed gemaakt..

of koopt iedereen dit gewoon maar om zijn carbu naar achter te plaatsen?
 
maak eerst even een foto van je spuitstuk. je kan eigenlijk al niet zeggen dat het een tov het ander beter is of niet. + wat is je setup en om welk motorblok/scooter gaat het.
Als je spruitstuk niet te veel hoeken en kanten vertoont en ook geen meters lang is zul je het verschil nauwelijks merken.
 
ik heb momenteel geen foto van het spruitstuk, maar ik kan je wel zeggen dat het gewoon een plat blokje aluminium is waar een vierkant gat is in geboord waar een vl 14 membraan, en een hebo schuin spruitstuk is opgezet.

het gaat hier om een minarelli horizontaal blok (mbk nitro)

setup: polini evo cc tuned, carters aangepast, hebo vario, malossi delta clutch, mhr overrange, mhr belt, mhr 13/44 vertanding, mhr ontsteking, C21, 28mm keihin, hebo spruitstuk, VL14, zelfgemaakte wig...
 
ik heb momenteel geen foto van het spruitstuk, maar ik kan je wel zeggen dat het gewoon een plat blokje aluminium is waar een vierkant gat is in geboord waar een vl 14 membraan, en een hebo schuin spruitstuk is opgezet.

het gaat hier om een minarelli horizontaal blok (mbk nitro)

setup: polini evo cc tuned, carters aangepast, hebo vario, malossi delta clutch, mhr overrange, mhr belt, mhr 13/44 vertanding, mhr ontsteking, C21, 28mm keihin, hebo spruitstuk, VL14, zelfgemaakte wig...

momenteel is er 18 pk uit dit blok gehaald bij vrc

kan ik hier nog meer uithalen zonder van cilinder te veranderen of echt grote aanpassingen te doen??? ik bedoel dus met een wigje, of andere dingen??
 
Dus niet. Waarop baseer je dat dan, wil ik wel is weten.

Aangezien er ook genoeg mensen met hebo schuin of een naar voor geplaatste carb rijden, en dit dan ook zonder wigje, geeft dit regelmatig meer vermogen dan een wigspruit combi.




Edit: zegt niets over naam:X
 
Nee 4kantig klopt denk wel, aangezien het eerst een spruitje was die direct op je membraan gaat, welke 4kantig is;)


iig zou ik dan voor een rond wigje en spruitstukje gaan, denk dat dat beter werkt:)


Allicht kan je het testen.
 
dat is net men vraag, of je met een wigje en spruitstuk vermogenwinst kan halen, of heeft het te maken met gasreactie?

ik had gehoort van iemand dat ie 2pk winst haalde met wigje en mhr pia spruitje en v-force membraan.. dat geloof ik toch precies ook niet dat je er zoveel vermogenwinst mee kan behalen

ik zal men wigje dan wel wat beter aanpassen op het spruitstuk en op het membraan, dat de overloop goed verloopt, dit lijkt me het beste
 
Je haalt met je inlaat bijna tot geen vermogenswinst. Het enige dat je kan winnen met je inlaat is gasreactie. Dit ligt dus aan de lengte van een inlaat, hoe korter hoe beter de gasreactie. Het is niet bewezen dat zo een wigje beter presteert als een hebo spruitstuk. Maar ik zou het geld niet uitgeven aan een wigje waar je tog geen vermogen meer uithaalt.

Zorg er gewoon voor dat je huidige inlaat netjes overloopt met je membraam en dat er geen rare knikken inzitten.
 
Nee 4kantig klopt denk wel, aangezien het eerst een spruitje was die direct op je membraan gaat, welke 4kantig is;)


iig zou ik dan voor een rond wigje en spruitstukje gaan, denk dat dat beter werkt:)


Allicht kan je het testen.

Oh , nja , dan zou ik toch voor een ronde gaan... Weet niet of vierkant wel zo goed is qua vermogens. :P Alhoewel... Membraan is ook vierkant , en carb rond. Van rond naar vierkant over laten gaan. :)
 
Dit gaat weer helemaal nergens over. We weten helemaal niet wat voor inlaat hij heeft, wat voor vorm en hoe groot het effectief oppervlak is.

Als we dat weten kun je al een stuk meer zeggen. Maar toch denk ik dat je het gewoon moet testen. Dit omdat de theorien over de optimale inlaat nogal verschillen.

Verder zou ik sowiezo niet voor een standaard wigje met spruitstuk gaan. Dit maakt het hele traject naar mijn mening onodig lang. Als je toch al zelf wigjes maakt kun je ook een kleintje maken die perfect aansluit op een recht spruitje maar de boel wel korter houden dan bij de wigjes die in de winkel liggen. Hiervoor zul je even moeten zoeken naar de hoek waarbij je carb overstroomt.
 
Back
Top