Wiel / snaar wil niet draaien?!

Mightymikez

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een yamaha neos en heb daar een nieuwe uitlaat ondergezet dus moest ik ook die rolletjes vervangen. Heb ik allemaal gedaan zet de kick erop kick hem en nu als ik gas geef gaat het wiel niet draaien. Ik kan ook de snaar niet checken via de electrische start want die doet het niet. dus die kap kan er niet af..

Help 8P
 
Advertisement - register to remove this

nee, je moet als je het zaakje gemonteerd en vastgedraaid hebt altijd de v-snaar een keer of 5 rond draaien totdattie de vario meeneemt, anders neemt je vario die snaar natuurlijk ook niet mee.
 
nee, je moet als je het zaakje gemonteerd en vastgedraaid hebt altijd de v-snaar een keer of 5 rond draaien totdattie de vario meeneemt, anders neemt je vario die snaar natuurlijk ook niet mee.

aaah ja zit wat in x|

ik ga er morgen even naar kijken..

Bedankt alvast :#
 
nee, je moet als je het zaakje gemonteerd en vastgedraaid hebt altijd de v-snaar een keer of 5 rond draaien totdattie de vario meeneemt, anders neemt je vario die snaar natuurlijk ook niet mee.
Dat is helemaal niet nodig hoor...

Je hebt vast iets niet goed gemonteerd.
 
Dat is helemaal niet nodig hoor...

Je hebt vast iets niet goed gemonteerd.


Als je het allemaal goed doet is het in principe juist wel nodig.
als je de halfpoulie monteerd moet je namenlijk altijd zorgen dat de snaar niet tussen je vario en je halfpoulie zit, anders krijg je m nooit goed aangedraait.
om te zorgen dat die snaar er niet tussen komen moet je dus je poulies inknijpen en je snaar de achterpoulies induwen, waardoor je snaar voorin los komt te liggen, en die dan ook geen grip meer heeft op de vario.
 
Dat klopt. Je vergeet echter dat als je gas geeft je vario gelijk zal gaan schuiven, zeker zonder weerstand van de snaar en de snaar gewoon weer op pakt.
 
Dat klopt. Je vergeet echter dat als je gas geeft je vario gelijk zal gaan schuiven, zeker zonder weerstand van de snaar en de snaar gewoon weer op pakt.

ik heb een wel is een paar keer gehad dat de vario m niet pakte, sindsdien nooit meer anders gedaan:+
 
Nog nooit zo gedaan:+ Ook nog nooit last daar van gehad.

Ot: denk idd ook dat je iets niet goed gemonteerd hebt. Komt die wel gewoon normaal op toeren?
 
Zijn vario pakt de v-snaar wel, maar zijn 'vliegwiel' ik denk dat hij koppelingshuis bedoelt, draait niet.
Te strakke trekveertjes?
 
Back
Top