Wiel over as van 45mm

Modie

Well-Known Member
Hallo,

ik ben met een vriend voor school met een project bezig om een kart te maken.
We zijn nu bij het punt wielen.
We hebben een achteras van 45mm en vroegen ons af of er scooters zijn met voorwielen die daar omheen passen.

Zouden jullie dat weten?

Bij voorbaat dank!

Modie
 
Advertisement - register to remove this

dus dan ga je rijden zonder lagers?
als je dat gaat doen kan je zomaar een scootervelg pakken, achter trommel zijn vrij dik even uiboren en klaar...

ik neem aan dat het het gaat vastlassen?

Mvg,
 
heb je een aluminium as?
zo nee, succes want je krijgt aluminium niet aan staal vastgebakken.

ik zou 2 schijven aan je as lassen, 4gaten erin boren en kartvelgen eropzetten.
 
hebben we ook aan gedacht, maar dan is er een groot snelheidsverlies door de kleinere wielen aangezien het toerental van de motor erg begrensd is en we niet weten hoe we dat kunnen veranderen.

(motorblok = ip quiet 12,5pk)

skelterwielen ook een optie?
 
heb je een aluminium as?
zo nee, succes want je krijgt aluminium niet aan staal vastgebakken.

ik zou 2 schijven aan je as lassen, 4gaten erin boren en kartvelgen eropzetten.

zou je dan ook niet bijv 2 trommelrem velgjes kunnen pakken?
en daar hetzelfde idee op maken als jij zegt. een schijf op de as lassen en met 4-5 bouten vast zetten.
Dat dan de trommel fungeert als de schijf op de velg zeg maar.

ik brainstorm maar wat :) heb ook totaal geen verstand van dit soort dingen.
 
Nu kan mijn antwoord heel dom overkomen aangezien ik niet zo op dit gebied ben toegelegd. Maar is het niet een idee om een DD achtervelg te pakken en daar een zelfgemaakt adapter te draaien met een 45mm asje?
 
een lager persen in een aangedreven wiel? het wiel moet juist vast komen te zitten op de as (ik neem aan dat je geen voorwiel aandrijving wilt gaan gebruiken, anders ben je natuurlijk helemaal niet slim bezig)

Je kan alsnog 2 platte schijven aan de uiteindes van je as lassen, en dan quad velgen erop zetten.
zijn ook vrijwel altijd met bouten gemonteerd, en je heb er enorm veel banden voor waarmee je de totaalgrootte van het wiel kan veranderen.
 
Zoiets maken dus:

14qlp4.jpg


Met zo een soort velg:
img.asp
 
Back
Top