wie ziet welke krukas ik heb ???

G-DUB

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Van het weekend weer flink wezen sleutelen in de schuur aan mijn aerox.
Nu zag ik dat er wel een andere krukas in mijn blok zat maar graag wou ik weten welke krukas ik in mijn blok heb zitten.

Misschien kan iemand van jullie het in 1 oogopslag zien welke krukas ik in mijn blok heb zitten.

foto 1
IMG_0484.jpg


foto 2
IMG_0483.jpg


foto 3
IMG_0482.jpg
 
Advertisement - register to remove this

nope helemaal niks te zien, maar aan de drijfstang te zien hoe alles is afgewerkt tov standaard krukas ziet alles zo gelikt eruit dat ik daardoor benieuwd ben geworden welke krukas ik nu in mijn blok heb
 
Haha, nee het is geen standaard minarelli, ik heb op het moment nog een blok staan met wel een standaard as en dan zie je duidelijk wel een verschil.
Maar een rito zal best wel mogelijk zijn, is dat wat zo'n rito krukas????
 
een rito as is opzich wel goed ,maar weet je niet wat de as heeft gedaan wou ik zelf geen riscico lopen , zeker niet voor die paar tientjes wat een goeie as kost..
 
Klopt, maar je weet niet wat voor lagers er bij zitten en of hoeveel km's het al heeft gereden denk ik. En als je toch al het motorblok zo goed als gedemonteerd hebt, kan je net zo goed ook nog even de as en lagers verversen, toch?
 
opzich heb je daar gelijk in maar heb net het hele blok weer in elkaar zitten, klaar om er weer onder te zetten. ikzelf heb al een aantal 100 km's mee gereden en geen rare dingen kunnen ontdekken.
 
Intern kan er heel veel gebeuren zonder dat jij er in de eerste instantie iets van merkt maar op lange termijn wel gevolgen kan hebben. Beter had je de as even laten klokken en opnieuw gomonteerd.
 
beter gewoon nieuw asje EN lagers en keerringen..

een gebruikt asje weet je NOOIT van wat de staat is , dit kun je niet voelen ,zien of meten ...

dus voor hetzelfde geld zet jij er een mooi cilindertje op en loopt een dag later het bigend (drijfstanglager) eruit en loopt je mooie cilinderjte ook kapot..

en dat voor 85/90 euro en een stel lagers.. (25 euro oid)

DAN ben je pas duur uit want dan moet je de as alsnog vervangen en WEER een nieuwe cilinder kopen , een domme besparing dus!
 
Back
Top