This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wie kan mij vertellen wat er mis is...

  • Thread starter Thread starter speedfight1
  • Start date Start date
S

speedfight1

Guest
Sinds de laatste tijd heb ik problemen als ik vol gas rijdt.
Na een tijdje "valt" het gas weg en daalt snelheid, na een paar sec. kan ik pas weer gas geven en dan wel maar een beetje.
Als ik niet volgas rijdt dan heb ik geen probleem. Ik heb dit alleen als ik volgas rijdt.

Eerst knetterde hij ook en gebuerde dit nogal vaak. Toen heb ik nieuwe bougie erin gezit en carb schoon laten maken. Hij rijdt nu wel al veel beter, maar heeft af en toe nog steeds dat vage gasprobleem.

Ik heb hem 2e hands gekocht dus weet niet of alle begrenzingen eruit zijn. Hij rijdt in ieder geval 60-65.

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn, want eerst deed hij dit niet en ik heb niks veranderd aan sproeier e.d.
 
Ik zal die carb maar eens goed gaan afstellen en die 65 km/p klopt niet je moet veel harder kunnen.(rond de 75km) Je moet zoiezo je luchtfilter begrenzing verwijderen en daarna gelijk je sproeier aanpassen. Vergeet dat buisje niet van je uitlaat bocht te halen. En een ander membraan zou ook nog wel eens kunnen helpen, die van peugeot schijnt nogal nauw te zijn.
 
Misschien heeft ie wel alleen dat pikkie van z'n uitlaat af gehaald, dan kan 65 km/u best kloppen hoor.
Als dat het geval is dan zou ik die varioplaat er maar'ns uit gaan halen: rijd veel leuker... luchtfilterbegrenzing HOEFT er niet uit trouwens...
 
Zoals ik al zei ik heb hem dus 2ehands gekocht dus weet niet wat er aan gekloot is. Piele zit wel nog op buis maar prop is eruit. Ik ga binnenkort plaat uit vario halen (die zit er denk ik nog in) maar ik zie nergens een luchtfilterbegrenzing zitten. Kan iemand me zeggen waar die ergens zit? Zit dat in de luchtfilter zelf. Of in dat zwarte gedeelte wat de lucht opneemt en in de filter brengt??

ps. Ik heb nu vernomen dat hij niet meer goed koelt. Dus ik laat koelsysteem eens nakijken op verstopping. want vloeistof heb ik genoeg
 
Begrenzing zit in de zwarte luchtsluis op je filter: twee witte vernauwde buisjes en een zwarte flap.
Kijk je bougie-kleur ff na, kan je nieuwe sproeier erin gooien.
 

gelul
 
koeling is in orde. heb het nagekeken. Ik denk toch dat het iets met ontsteking te maken heeft. Kan het cdi zijn. Of kan bougie ook gewoon niet goed zijn. Ik heb maatje 7 erin zitten.
De sproeier is trouwens groot genoeg want bougie was koffie met melk kleur.

ff iets anders trouwens. Weet iemand van jullie waar je precies het kleurnummer van je kappen kan vinden. Ik heb namelijk de grijze uitvoering van sf1. Maar weet het nummer niet precies.
 
Je moet je luchtfilter eventjes checken, misschien zit daar wat vuil in. Luchtfilterbegrenzer zit aan het einde van de lange buis aan 't luchtfilter, maar die kun je beter maar laten zitten als je nog begrensde uitlaat hebt, anders krijg je alleen maar gelazer.