wie kan mij ff wat info geven ?

BartB.

Banned
hey

ik heb sinds kort ook een scooter (2 jaar senda gehad)
om mee naar school te gaan..maar 65 rijden en gewoon geownd worden door een meisje op een std vivacity tsjaa dat ging net ff te ver:P

maargoed nu had ik dus ff bedacht om een iets snellere setup aan te schaffen.

ik dacht aan het volgende:

yasuni c16 (heb ik al)
polini corsa 70 ac
19mm dell

en dan de nodige vario meuk......


maar wat ik vooral wil weten, gaat dit op de std mina as ? of breekt ie gewoon....(drijfstang zag er behoorlijk dun uit en de lagers hebben er ook al een dikke 20k opzitten). want het moet allemaal beetje low budget blijven ! en hoe zal dit een beetje lopen ?

kweenie of het hier goed staat anders verplaats maar....
 
Advertisement - register to remove this

Polini corsa = duur.

Krukas met lagers die al 20.000km oud zou zou ik gewoon sowieso vervangen als je een wat leukere setup erop wilt zetten.

Je kan de gok wagen natuurlijk, maar als het in de soep draait kan je alles weer opnieuw kopen :!


Cilinder zou ik eerder een stage 6 pro aanraden oid... das best cheap (goedkoper dan corsa) en loopt lekker door.
 
oowjah k moet wel ff vertellen dat het 2e hands spul is :P

dus als het kapot draait is het nietzon probleem, maar kwil liever me geld niet meer in brommers/scooters steken :P


Als je je geld liever wilt besparen doe je er goed aan nu een nieuwe as en lagers erin te zetten. Als het kapot draait ben je veel verder van huis.
 
als je er niet teveel geld wil aan spenderen zou ik zeker niet oor een c16 gaan, is vrij hoogtoerig, betekend eigenlijk al een goede investering: snelle cylinder (70cc, eventueel idd stage 6), goede krukas,. als je gewoon wat beter wil gaan DR 70cc, en de gekende uitlaatjes,....
en wordt idd wel even tijd al je voor een snelere setup gaat, om lagers en krukas te vervangen.
 
ik zou eerder het spul nieuw kopen , gebruikte spullen weet je nooit wat je krijgt..

corsa is idd duur , beter haal je gewoon een DR70 , 17,5mm carb , Rito asje met c3 lagersetje , en een Gianelli shot/tecnigas TG2 oid , en het beste is nog een andere vario erbij in..

maar het ligt er ook aan wat voor scooter btw.
 
Ik zou dat echt neit doen!

20k is best veel en dan nog es een snellere cilinder nemen. Ik zoue cht dat asje vervangen en lagers! Blokje ligt nu toch uitelkaar dus wat extra moeite en kosten nu is beter dan straks WEER uitelkaar en nog MEER kosten er aan.
 
oke k ben net ff naar massink geweest,

heb nu, nieuwe airsal t6. bidalot c16. 17,5mm. volgens de verkoper kon het makkelijk op de std as.....dus ik probeer het ff zolang

ja , tuurlijk kan dat volgens die verkoper , dan kan ie jou mooi dat spul aansmeren... ;)

std krukas is er gewoon niet voor gemaakt en in vele gevallen loopt het ook stuk...
 
Massink ja, ligt hier 10 kilometer vandaan.. en zoals Melf al zei, om jou mooi dat spul te kunnen verkopen ;) Zo gaat dat daar en vast ook wel ergens anders.

Ik zou er nog een leuk asje bij halen, Dopper of Power1. Heb je meer zekerheid
 
oke toch maar een powerone asje kopen volgende week,

maar nu zit ik weer met het volgende....

ik heb gewoon de orginele 12mm carb ff erop gedaan, begonnen met sproeier 74 en door gegaan tot 106....maar niks wil fatsoenlijk lopen. met of zonder std filter maakt ook amper verschil... is die 12mm nouw gewoon te klein of doe ik iets zwaar verkeerd...?
 
het moet met een sproeier rond de 94/96 wel aardig lopen , iig niet boven de 100 en niet beneden de 90 in de meeste gevallen mits het een minarelli is zonder prop) , piaggio valt wat lager uit meestal met std filter..

ook moet je vaak de variateur weer helemaal anders afstellen
 
het moet met een sproeier rond de 94/96 wel aardig lopen , iig niet boven de 100 en niet beneden de 90 in de meeste gevallen mits het een minarelli is zonder prop) , piaggio valt wat lager uit meestal met std filter..

ook moet je vaak de variateur weer helemaal anders afstellen

uhu nja die rolletjes ed kom ik wel uit....heb een hele berg met die dingen dus....:P

zit er btw std in het spruitstuk nog iets? of int membraam soort begrenzing...

t gaat btw om een aprilia sr ac uit 2003.
 
Back
Top