Wie kan mij even helpen met een vraag over een kabeltje?

ZN50QT-B

New Member
Hallo,

Sinds vorige week heb ik een Chinese scooter ZNEN 50QT-B (2008) en ben deze met veel plezier aan het opknappen.
Nu loop ik in mijn (ontwettende) ogen tegen iets raars aan, waar ik graag jullie hulp bij vraag.

1) Rood omcirkeld. een kabel die aan het frame vastzit, maar de andere kant hangt los; Waar moet deze gemonteerd worden?
2) de geel omrande kabel is rood en verdwijnt in de geribbelde kabelboom. aan het eind zit een stekker met 2 groene draden die aan elkaar gekoppeld zijn.
Waar kan dat voor zijn?

Ik stel deze vragen omdat ik problemen heb met de scooter als ik een minuutje onderweg ben gaat ie stotteren en is hij lastig aan de praat te houden. Ik moet dan de linker rem veel gebruiken om de scooter nog een beetje te laten lopen. Carburateur is schoongemaakt, de scooter start gewoon electrisch bij de eerste druk op de knop.
Heb onderstaande post gelezen en denk dat het iets met de aarde te maken moet hebben.

Dank alvast voor al jullie wijsheden!
 

Attachments

  • draden.jpg
    draden.jpg
    233.6 KB · Views: 29
  • draden-2.jpg
    draden-2.jpg
    231.2 KB · Views: 29
Advertisement - register to remove this

Hallo
Zwart + groene (foto 2) zijn massakabels horen ook op het frame/blok, die maken aarde. Loop even na of die groene vanaf de bobine komt. Niet los laten hangen dus, wellicht de oorzaak van storing.

Waarschijnlijk zijn deze ooit opnieuw verbonden, is gewoon een stekker.
_20200506_165758.JPG
 
Denk de twee losse kabels 1 groene vanaf bobine —>frame en 1 zwarte vanaf startmotor op frame/blok
 
Denk de twee losse kabels 1 groene vanaf bobine —>frame en 1 zwarte vanaf startmotor op frame/blok

Als je kijkt is die groene kabel gewoon aan elkaar aangesloten en zit die weer op de 2 zwart/rode kabels waardoor alles gewoon weer in 1 lijn loopt dus lijkt wel of er iets tussen is gezet en later weer tussenuit is gehaald.
 
Dank voor al jullie feedback. Het zwarte kabeltje zou qua lengte op het blok gemaakt kunnen worden. Welke plek adviseren jullie?

Dank weer!
 
Het kan zijn dat de rode kabel misschien een massa kabel is en deze onder een van de boutjes moet van het kleppen deksel.
 
Back
Top