Wie kan dr wat mee

Rodge

Well-Known Member
Beste mensen, dit is mijn eerste post op het forum dus neem me niet kwalijk als ik iets verkeerd post +ralf+
tijdje geleden ben ik begonnen met het opnieuw opbouwen van mn puch zip fast rider (krukas etc.)
Alles netjes in elkaar gezet goed gegaan etc.
Maar dan komt het leukste het afstellen 8P
Hier ben ik dan ook niet echt een held in , maar probeer een hoop te leren.

Volgende setup: Alles standaard behalve Yasuni R (proppen eruit)
Malossi multivar Sport 7 gram rolletjes,
Witte drukveer malossi en zwarte omega trekveren ( die zater er al in toen ik hem kocht deze zijn denk ik te zwaar).

De scoot wil niet stationair lopen, Dellorto 12 mm sproeir 76 luchtschroef 1,5 slag open stat. schroef helemaal in.

nu is het probleem dat als ik gas geef hoor ik hem eerst 2 sec toeren maken en daarna gaat hij pas lekker door naar de top echter bij volgas stotterd de scoot een beetje (sproeir te groot)?

Nu is mijn vraag of iemand een indicatie kan geven wat er ongeveer in moet kwa drukveer en trekveren ( ik weet dat dit bij iedere scoot anders is maar een beetje in de goeie richting sturen kan geen kwaad)

Witte drukveer versterkt miss een stapje verder naar een medium drukveer en hetzelfde voor de trekveren alleen versterkte of een stapje verder naar medium (wat voor merk eventueel gebruiken)
Hopelijk weet iemand ook raad voor het stationair probleem

Alvast bedankt voor jullie reacties !<]
 
Advertisement - register to remove this

oke thnx, ik heb hier in iedergeval nog een 74 liggen die prop ik er eerst even in om te kijken of dat enig verschil maakt zoniet probeer ik het rond de 70/72
 
Heb je je stationair schroef al een een stukje ingedraaid?

Het laat aangrijpen heeft idd te maken met trekveren, gewoon wat minder strakke proberen. Als je een verstelbare koppeling hebt kun je hem wat losser zetten.

Als die voor de rest lekker loopt hoef je echt niet aan je sproeier te kloten hoor. Elk blok heeft gewoon simpelweg een andere afstelling nodig.
 
Back
Top